1.160 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Stor hest vs. lille - prisforskellen Stor hest vs. lille - prisforskellen

Hej smiley
Hvor stor en prisforskel vil i mene der er på en hest og fx en shetlænder? smiley

Hvor meget mere vil man skulle betale pr måned i boks, mad osv. for en hest?
Hvad koster opstaldningen for stor og lille hvor i er opstaldet? smiley
Ville i lægge det samme til side til en lille som en stor til dyrelæge og smed? Hvor meget ligger i til side? Og hvor tit vil i mene en shetlænder skal have smed?

Ja jeg står og overvejer hvad jeg skal og folk siger jeg er tosset fordi jeg gerne vil have en lille en da jeg mener den i boks i hvert fald må være billigere! smiley Og så vil jeg gerne høre jeres budget til de forskellige heste smiley

Tak på forhånd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor hest vs. lille - prisforskellen
  • #1   16. sep 2012 Hmm... altså, det med pris for opstaldning kan jeg ikke hjælpe med, da min står gratis (han er jo så lille, og så er det de tidligere ejere der har stedet ;))
    Jeg ville mene, du skulle ligge det samme til side - det kan godt være, at en lille måske ikke får brug for det, men jeg ville da hellere være sikker, da en lille jo ikke er udødelig, og immun overfor alt smiley
    Min får hver 6-8 uge, som en stor hest smiley Kurt slider dog også sine hove skævt (benproblemer på forhovene fra da han var føl, hvor han faktisk var blevet midhandlet)

• #2   16. sep 2012 Nu har jeg selv en shetlænder.. Godt nok spiser de mindre, men de kræver samme plads og en hest må jo ikke gå alene. Vi har samme udgifter på ham som på Tarzan (vores halvstore pony) Han kræver stadig vaccine og smed, præcis som en stor hest. Han kræver en lækker boks, og ordentligt foder. Bare i mindre mængder. Men folk der tror det bare er at skaffe sig en lille shetter får en lang næse. De kræver det samme som andre.

• #3   16. sep 2012 Tror også prisen er nogenlunde det samme, men den spiser jo nok ikke lige så meget som en stor hest, men tror ikke der er den helt store forskel smiley

• #4   16. sep 2012 opstaldning er vel den samme , foder er billigere , smed, dyrlæge burde også være det samme, tror der man sparere er i indkøb af hesten og i foder, ellers kan jeg ikke se hvorfor den skal være billigere end en pony/hest

• #5   16. sep 2012 smed, og dyrlæge koster det samme ligegyldigt hvor stor/lille hesten er.... foderet kan selvfølgelig være billigere på en lille hest, men nogle heste/ponyer kan være svære at fodre på, så det er også individuelt.. men er det shetlænder du sammenligner med DV så vil shetlænderen være væsentligt billigere, da shetlænderen ofte er meget nøjsom med foder.. de fleste opstaldningssteder skelner ikke så meget til om hestene spiser et kilo mere eller mindre, der betaler man en fast pris for boks og foder... typisk er der en prisforskel på pony og hest på 4-500,- hvis det er foder og boks... hvis det kun er boksen man betaler så synes jeg prisforskellen er et par hundrede... mht til smed så er tommelfingerreglen ca hver 6-8 uge, afhængig af hvordan heste slider/går på sine hove..også hos en shetlænder..

• #6   16. sep 2012 Nu har jeg både et par store og så en shetlænder, og normalt er opstaldningen billigere (mine står hos mig selv så det er jo "gratis"), og foderet er MEGET billigt i hvert fald i mit tilfælde. Smed får jeg gratis, men normalt er det ikke billigere, dyrlæge er heller ikke billigere, MEN, og jeg ved godt at nogen vil blive forargede over det jeg skriver nu, men min shetlænder bliver ikke vaccineret og får ordnet tænder. UTROLIGT nok, så er han faktisk den af alle mine heste som klarer sig bedst. Han fejler aldrig noget og er altid i et strålende humør - og jeg har haft ham i 2½ år, men det er selvfølgelig op til en selv, hvad man vil gøre smiley Held og lykke!

• #7   16. sep 2012 Jeg tror ikke der er prisforskel der hvor jeg står, men der står heller ingen små ponyer, Merlin er en af de mindste.
    Der vil skulle noget mere foder til en stor hest.
    Jeg ville ligge det samme til side til dyrlæge og smed.
    Dog mener jeg heller ikke, at en hest bør gå med sko, hvis den kan gå uden. Og hvis man rider hesten korrekt, vil der ikke komme dyrlæge regninger fra ridningen.
    Jeg ligger 400,- om måneden til side til smed og syrlæge, hvor 350,- går til beskæring hver anden måned smiley

• #8   16. sep 2012 Her hvor Taura står, der er der, som sådan ikke forskel på prisen om du har en shire eller shetlænder. Der er halmstald og allergistald, så det er den eneste bokspris forskel der er.

En shetlænder skal vel have smed lige, så ofte, som en hvilken, som helst race? Eventuelt kan det være mere besværligt at finde en smed, der gider tage de små. Dyrlæge er jo det samme smiley

Foder kan du nok godt spare en del penge på, men så dyrt er det ikke at fodre en stor hest, i forhold til en lille =)

• #9   16. sep 2012 Tror det er ca. det samme - det endste vi ville kunne spare på den pony vi har nu, fremfor hvis vi købte en stor hest er hvad min pony æder i forhold til en stor hest, så vi ville kun kunne se forskel på foder og hø forbruget, ikke boks, smed osv smiley Så tror ikke du vil sparer det helt store smiley

• #10   16. sep 2012 Nanna: Jeg troede også alle skulle have raspet tænder, men en IC på gården får det heller ikke, da tændlægen ikke kan finde noget, at raspe af smiley

• #12   16. sep 2012 Mine miniaturer får tjekket tænder, når jeg alligevel har dyrlæge til de store. Det har endnu ikke været nødvendigt at få ordnet noget. Jeg har dem gående hjemme, så det er jo gratis - og de går i løsdrift, så ingen forbrug af halm/strøelse. De bliver ikke beskåret så ofte som de store, da deres hove åbenbart ikkevokser så hurtigt. Noget billigere er det, at have de små, men betaler man for opstaldning tror jeg kun samlet set, at der er tale om et par hundrede pr måned man sparer.

• #14   16. sep 2012 Ja, det er rigtigt smiley men det skal ikke skiftes så ofte som i boks, så udgiften er LANGT fra det samme.
    Løsdriften er med et hus, der ligger meget højt, så det er altid tørt. Der bruger vi halm og kører med "madras", så det er ikke en udgift, der vejer på budgettet.

• #15   16. sep 2012 Andre har vist svaret rimelig godt på spørgsmålet smiley

Men vil dog sige, at jeg har haft virkelig svært ved at finde et opstaldningssted, hvor de ville have en shetlandspony stående, da hegn osv slet ikke er til de små. Det må du også lige have i overvejelserne smiley

• #16   16. sep 2012 Rundt regnet er det cirka det samme.
    Opstaldning er for mig en smule billigere og foderet - Men ellers er prisen jo det samme for smed, vaccine, dyrlæge generelt osv..

• #17   16. sep 2012 Lidt mindre på mad men sværere at få en smed der er villig da det er ekstra belastende for ryggen da de skal så langt ned kontra store heste.

• #18   16. sep 2012 Der hvor jeg rider koster det 300 kr mindre at have en pony stående end en hest..

Indkøbsmæssigt, er forskellen KÆMPE!..
    Men dyrlæge osv. koster det samme, hvis den ellers er sund og rask..

Kommentér på:
Stor hest vs. lille - prisforskellen

Annonce