{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Jeres heste og ponyer - race? {{forumTopicSubject}}

Goddag/god aften HG'er.

Nu har jeg tænkt meget, på racer osv.. Hvilke racer har folk, hvordan er jeres heste/ponyer. Fortæl evt. lidt om dem smiley
Nu da jeg er trådstarter, vil jeg gerne starte:

Racer: 2 Shetlændere, blanding, og Dansk sportspony.

Om dem:
Blanding: Sabina er en smuk sød pony, ligner at det er en blanding af en Welsh og en anden race. Er helt hvid, med lys man. Rolig temperament, frisk og dejlig. Hun elsker at få gulerødder og kan altid bruge nogle at spise smiley Hun står altid alene i folden og græsser, hun vil ikke over til de andre i flokken. Hun er 22 år gammel

Dansk sportspony: Lady har jeg ikke fået sat ind på HG. Hun er en jeg rider på hver Torsdag, og jeg cykler ned til nogle gange om ugen. Hun er sød, at ride på. Kan være doven et par gange, men når man er lidt bestemt gør hun hvad hun bedes om at gøre. Hun er dejlig, kan aldrig finde på at gøre en flue fortræd. Hun er 17 år gammel

Shetlænder: Molly er ridevant, og kan derfor godt rides på, men sommetider kan hun godt lige smide nogle af, men det sker kun når hun er doven. Hun elsker græs, og er hverdag på fold sammen med hendes elskede datter Maja. Molly kan ikke leve uden hendes datter, hun bliver virkelig hidsig når hun ikke kan se Maja på sit område. Hun er 14 år gammel

Shetlænder: Maja er en rigtig fin og sød hoppe, som er et rigtig nussehoved.
Hun vil gøre hvad som helst for at få rugbrøds stykker, gulerødder, hestegodbidder osv. Hun er rigtig dejlig. Hun er ikke ridevant endnu, men det er hendes mor Molly.
Maja er rødbrun og lidt lysere end hendes mor.
Hun kan blive en smule forskrækket over nogle lyde,som hun ikke har hørt før f.eks i starten var hun lidt bange for vores ænder som rappede lidt, så hun travede bare væk, men hun vænner sig hurtig til at de ikke gør noget. Hun er 7 år gammel

KH - Lane og Lady *-;'<3

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres heste og ponyer - race?
  • #1   7. sep 2012 jeg har en skøn haflinger smiley elsker dens sind. hun er super cool, men ikke spor kedelig. dejlig dejlig race smiley

• #2   7. sep 2012 Nortan: Hollandsk sportspony. 12 års vallak, med alt for meget krudt i måsen. han er brun med en hvid tynd blis og har nogle små søde hvide hår på bagparten.

• #3   7. sep 2012 Nurh. Haflingere er også søde og dejlige :-). Har selv redet på en! smiley Slet ikke kedelige, nej smiley

Sarah: Sportsponyer er da bare for super dejlige :D. Især min sportspony<3 Min sportspony har faktisk også små hvide hår på bagparten og en blis i panden smiley

• #4   7. sep 2012 Fjordhest: Total mad fikseret, æder 23 timer i døgnet! smiley Gul, meget sporty og verdens dejligste, sødeste, smukkeste... pony. Meget frisk og elsker fart, meget lærenem og vil gøre alt for en godbid og holder meget af sine ryttere smiley 7 år, 143 cm

• #5   7. sep 2012 Zazu: Hollandsk varmblod. Rigtig dejlig hest, med god gang og et super godt hoved smiley Og en rigtig kælepot, nogen gange tror han at han er en lille hund som skal med hjem og putte i sengen smiley

• #6   7. sep 2012 Chico er en Quarter, de fåes i mange forskelige temperementer..
    chico er vågen, og hurtig på aftrækkeren, han kan være bombesikker men også det stik modsatte..
    han er lynene intilligent, og lære super hurtigt, han er kærlig og godmodig, han er en enmands hest...

og super smuk at se på smiley

• #7   7. sep 2012 Jeg har en fjordhest hoppe:)

Hun er rød fjordhest og er 8 år:) Hun er en fremadgånde dame hvor der hele tiden skal ske nået og ser gerne at det hele skal forgå i galop:D Hun er bange for ænder og røde postkasser (hehe) men tilgængel er hun kold over alt andet selv børn der skriger og andre støjende tingester:D:D

• #8   7. sep 2012 Team Niller: Fjordheste! Rolige og søde heste xD Og ret kønne smiley Lyder godt med frisk og fart. Heste som regel elsker mad, hehe.

Julie B: Hollandsk varmblod, sikke dejligt med en dejlig kælepot at nusse med. Dejligt at han er en rigtig nusse gøj.

• #9   7. sep 2012 jeg har, shetlænder, welsh cob, palomino, og blandings palomino

Shetteren, er en lille palomino farvet hingst, vi egentlig kbte til datteren, men som jeg nu bruger som køre pony.. rigtig god dreng går med hingste, hopper og vallakker.

Welsh Cob. er en palomino farvet hoppe, som vi har redet til iår, hun er meget speciel og hoppe med meget stort H hun ved hvem hun kan lide og ikke kan lide...

Palomino: Tania er min baby hoppe (6år) som bare altid har været i mit hjerte solgte hende da jeg ventede barn og har så købt hende tilbage igen for 2 år siden så har haft hende i 4 år sammenlagt.. hun er min hygge trold og avls hoppe

Palomino, Min lille følle pige fra iår er en lidt speciel historie fik moderen bedækket som tak for hjælpen og 11 mdr senere kom hun ud, og tja var forkert farve og ja slet ikk min type, så hun har bare gået og hygge sig, og så var hun til bedømmelse i sønndags og smuttede igennem dagen med 9 i helhed og dagen føl :O... så er hun en rigtig prinsesse...

Blandingen. er en palomino hingst vi købte som 2 års en meget sjov dreng og en pleacer for vildt med en ekstrem gang, hans halv bror går internationalt i englang. men med så mange heste blev han solgt som vallak, og ja ejeren så sku læse, kom han hjem på visit til hun er færdig, og jeg bruger ham så forsat som min ridehest og håber på lidt stæver med ham i fremtiden smiley

Det var lidt om hva jeg har stående pt smiley

• #10   7. sep 2012 Hvor er det dejligt at vide om jeres heste, det er skønt her at sidde og læse om dem. Kommenter gerne alle HG'er, det vil jeg blive glad for! smiley
    Bliv endelig ved med at skrive herinde. (-:
    Dejlige racer i har jer der<3

• #11   7. sep 2012 Connemara: altså ved ikke så meget om racen men min har et dejligt sind!

• #12   7. sep 2012 Josse&Castella: Ja hold da op, sikke mange blandinger du har der smiley
    Anna og Casano: Jeg synes ikke du skriver noget om dine heste, men du bestemmer self. selv det ville bare være hyggeligt hvis du gad det smiley Elsker nemlig at læse om andres hest og ponyer<3

• #13   7. sep 2012 Først fik jeg en shetlænder, som jeg nu har haft i 15 år. Dejlig "stædig" (hvis man kan have lov at skrive det uden at blive gonket i nødden) og livsgald. Så fik jeg en tyk haflinger - doven, men med det skønneste upåvirkede temperament! Kørte engang med vogn på en skovvej i trav med ham, pludselig sprang seletøjet af ukendt årsag, stængerne fald ned på jorden, rammede tilfældigvis en rod og bøjede ind under maven på ham. Han stod totalt upåvirket af situationen, og blev stående og "hyggede" med chokerede mig, til min far kom et kvarter efter og hjalp ham fri, hvorefter vi skridtede hjem (der skete ham ikke noget). Han er nu aflivet pga sygdom desværre. Fik en connemara med et meget specielt temperament. For det meste var han verdens mest bombe sikre hest, som jeg stolede 100% på, da jeg lærste hans meget specielle særheder at kende smiley Solgt nu.
    Fik så en shetlænder mere som selskab. En hyper lækker lille sag, lettere nervøs, men noget af det kærligste!
    Nu har jeg lige købt en ny haflinger på 3 år, efter næsten 4 års ridepause. Han er bare det mest fantastiske dyr jeg nogensinde har kendt! Simpelthen det mest samarbejdsvillige og menneskeglade hest jeg nogensinde har arbejdet med! Utrolig frisk og nysgerrig - men ALDRIG ustyrlig!
    Glæder mig til en fremtid med ham! smiley

• #15   7. sep 2012 Elsker dig Mulle <3: Årh, hvor lyder det godt du lige har fået en ny haflinger og han er god for dig. Jeg håber det kommer til at gå godt med din dejlige haffer og shetlændere. H&L.

• #16   7. sep 2012 Malko ox har malko som en 13årig ox araber jeg har haft en uge i morgen han er efter makao og malava han er lidt en hest som ser tingene meget an og ik er så meget for nye ting

• #18   7. sep 2012 jeg er ret meget bidt af welsh racen og de forskellige sektioner, men mest welsh mountain.
    jeg har ialt 4 ponyer lige nu, 2 welsh mountains og en welsh cob samt en shetlænder blanding.
    jeg kan lige tage dem i rækkefølge.

Harvest Mr. Charlie brown.
    Han er kun et føl, men viser allerede en meget stor selvstændighed, det gør ikke noget at mor ikke altid er med, og igen han viser utrolig stor trang til at have noget at lave og laver en masse spilloper.
    han stor ikke altid sammen med flokken og prøver altid nu at dominere både sin mor og hans andre foldkammerater.

Stampebakkens Nosey
    er helt og aldeles selvstændig gider faktisk ikke flokken, og hader hvis de andre heste klæbber op ad hende, hun knytter sig til en hest og holder sig sammen med den og ignorere resten af flokken.
    Hun er en hest der virkelig har brug for at man giver hende noget at arbejde med ellers begynder hun at finde på numre, så jo sværer opgaver jo bedre.
    Hun har også brug for at man hele tiden er bevidst om hvem der bestemmer ellers vil hun gerne lige bestemme lidt.
    Dog er hun lidt atypisk for welsh mountain ponyerne for hun hader at være udefor i dårligt vejr og hader at skulle dele sin boks eller løsdrift med andre.

Venus.
    Er welsh cob og den pænt ligeglad type, hun har det egentligt allerbedst alene uden alt for meget menneskeindblanding i hendes liv, en håndfuldfoder kan man da godt tage hvis man bliver tvunget til det, men ellers har hun det bedst alene.

Simone
    er en shetterblanding, og elsker selskab, hun er en rigtig selskabpapegøje, men hun har lidt svært ved at forstå grænse og er meget standhaftig på hvad hun vil.
    Hun vil allerhelst stå midt i flokken og deler gerne alt med andre og er meget kontaktsøgende.

Jeg ved ikke om deres sind er specielt kendetegn for deres racer, men jeg er faldet meget for deres sind

• #19   7. sep 2012 Hæhæ jeg har mine to dejlige prutter smiley

En tinker og en blandings smiley

Tinkeren:

Ja Tinka som hun hedder er en monster skør hest xD Hun er blondine dum :*! Hun er så sød og rar men har desværrer en asocial adfærd xD!! Dumme kræk xD<3 Skøre pruttedame xD Hun er underlig og er bange for køer - men det er nok fordi de ligner hende xD! Når hun er i turtræning er hun den beedst turhest ever! smiley Jeg er tit redet igennem den by jeg bor i smiley og hun elsker kun opmærksomheden! :'D Jeg har også ladet hende græsse ved brugsen som der er i byen xD Altså der er græs ude foran xD Men aj den dumme kræk er sød xD!
    Lige nu er hun vidst nok tilsalg :I Har ikke besluttet mig helt 100 % men skriv hvis i er intra.. Undskyld jeg nævner det da man jo ikke mås det her -_-'
    Men Tinka kan springe ride dressur og elsker tur xD Og så har hun ogs redet jagter som hun ogs er god til da hun ikke tænder helt op :'D!
    Og så er hun en god " jeg har bare lyst til at lave løbe-rundt-på-banen-og-være-underlig- hest xD" Haha xD

Blandingshesten:

Ja det er så underlige Marco :'D Han er en underlig blanding nemlig - araber,fuldblod og fjordhest x'D Hæhæ han er en kæmpe kylling smiley Han har gået La dressur med min søster men nu har jeg overtaget ham smiley :D !! Jeg bruger man til lidt af det hele da han er god til dressuren - men svær at ride ned med hovedet - og så er han en mega god distance hest xD Så springer jeg meget på ham og rider jagter xD Min veninde har sprunget et spring på ham som var 1 meter bredt og bagefter et som var 1 m højt smiley Og han kan sagtens komme op og springe højere xD!! Så hvis i ser en underlig gul hest med en underlig rytter så er det os xD!!!! Lål .. ._.'! xD "Jeg har fundet ud af at han er en blanding mellem en kamel, kylling og et æsel" :*! Hæhæ fjollehest xD
    Okaii hvis i vil vide mere så skriv privat xD O.O Lol :b!

• #20   7. sep 2012 Josefine Langmose
    5/8 dels fuldblod - kåret oldenborg.
    13 år - jagthest.
    Meget cool i hovedet, har en fuldstændig tænd og sluk knap - dog er hun meget varm i hovedet, men stadig meget rar :-).

Jordan
    Hollandsk sportspony
    11 år - springpony
    Meget frisk og altid klar på sjov og ballade. Men også meget cool og til at holde styr på. :-).

Miss Coco Chanell
    Pinto
    11 år - springpony
    Fuldstændig efter rytterens humør, dog skal du trykke til hende før at hun går frem. Men på ingen måde doven - hun rides bare fuldstændig som man ønsker :-).

• #22   7. sep 2012 Jeg har islændere og en jyde

Hetta er en islænder på 3 år, rigtig lækker hest der er meget forkuseret på en, og elsker at være med ude. Hun er meget feminin og følsom, og derfor er der ikke ret mange der kan komme til hende. Hun er meget en enmandshest, og skal se folk meget an inden hun tør snakke med dem, men derefter vil hun også gøre alt for en

Vaka er en islænder på 10 år. Hun har gået som avlshoppe hele sit liv, og derfor er hun meget selvstændig, og kan være lettere tilbageholdende over for fremmede. Hun er en kanon mor der vil gøre alt for sit føl. En hest med meget vilje, og som ikke vil give sig hvis hun først har besluttet noget

Saga er en islænder på 15 år. Hun er en meget følsom hest, som kræver en bild hånd. Hun er et rigtig nussetræ der straks kommer hen til en, og bliver ved en indtil man går. Hun er meget dominerende over for de andre heste i flokken

Faxnir er et islænderføl fra i år. Han har utrolig meget selvtillid, og er bestemt ikke bange selvom han ikke kan se sin mor. Han er et meget viljestærkt føl, som helt klart vil en masse, elsker at skulle lære noget nyt

Zidan er en jydevallak på 8 år. Han er det mest solide og rolige dyr der findes. Zidan kan med alt og alle, og prøver altid at undgå konflikter. Han lever og ånder for mad. Simpelthen verdens rareste hst som aldrig laver ballade, og som alle kan stole på.

Lidt en sjov folk vi har os smiley

• #23   7. sep 2012 Min datter har en skøn islænder bla. på 5 år. Vi har ikke haft hende så længe, men kan da skrive hun er rigtig godt fremad gående, meget opmærksom på tur og har et rigtig godt sind.

Hun står stille når hun bliver strilet og ved opsidning.

• #24   7. sep 2012 Jeg har en blanding, 20 år, hvor jeg har haft ham i de sidste 5 år. Han er simpelhent verdens bedste hest, som har udviklet sig så meget og lært mig så meget! det var slet ikke meningen at jeg skulle ha en hest, jeg skulle rigtig ha lånt en pony og redet mine ponyår ud, men så skulle jeg bare lige prøve ham her og nu har han været min i 5 skønne år. Den hest er simpelhent en fantastisk hest, så dejlig rolig men han elsker stadig en god jordetur smiley de små piger kan gøre alt med ham, han gør ikke en flue fortræd.. alle der møder ham mener han er en helt fantastisk hest. han ville gøre alt for mig og jeg ville gøre alt for ham.
    kunne skrive en helt roman om ham smiley

Så har en jeg Dansk Varmblod, på 3 år efter onassis som jeg er ved at tilride, skal op på ham på søndag smiley
    han er en helt fantastisk unghest, for det meste er han rigtig dejlig nem og vil rigtig gerne lære nogen nye ting hele tiden, men han kan også være en rigtig bølle som intet gider smiley han kommer i fuld galop når jeg kalder også stopper han brat op lige foran mig smiley han kan meget nemt tændes men det skal han også kunnes hvis han skal op og gå højre end MA i dressur, som er meningen

mine heste betyder alt for mig og er dejlige på hver deres måde smiley

• #25   7. sep 2012 <b>Navn:</b> Pearl of Justice
    <b>Race:</b> Tennessee Walking Horse
    <b>Tavle:</b> Ja
    <b>Alder:</b> 6 år
    <b>Højde:</b> 153 cm
    <b>Farve:</b> Amber cream champagne tobiano/sabino

<b>Andet:</b>
    Pearl er en utroligt opmærksomhedskrævende kælegris. Hun er meget neutral på folden, starter aldrig konflikter, men vil gerne både lege med- og opdrage på de yngre heste.
    Hun døjer med stive kodeled på forbenene, hvilket har ført til at hun ikke bruger bagparten ordentligt, hvilket også er blevet et problem.
    Hun er erklæret uridelig, og er nu istedet drægtig i anden måned, med en sort hingst af samme race (<i>-se evt. album</i>).
    Pearl kan godt være en lille smule varm, men ikke noget slemt. Hun er forholdsvis nem at have med at gøre, men hun bryder sig ikke om at være alene.

• #26   7. sep 2012 Udelukkende Fell ponyer i flokken,der kan tælle 7 stk..

Max på 8 år,Bliver brugt til hyggeridning.
    Snowdrop 9 år,hyggeridning og har fået 3 føl.
    Vanilla 12 år, går udelukkende og ser smuk ud.
    Iceman 4 år,legeonkel og hyggefis.
    AppleJack 1 år og nyder livet.
    Amazing Grace aka Prinsessen, 1 år og nyder livet.
    Last Edition aka Eddie,snart 4 mdr og livet er en fest smiley

Temperamentsmæssigt ret forskellige og verdens bedste smiley

• #27   7. sep 2012 Jeg er helt klart til varmblodsheste! Jeg har prøvet andet (har haft en haffer) og synes simpelthen det blev for kedeligt.. Ikke noget ondt i det overhovedet! Hvis man vil have en kærlig og stabil hest, er det da bare en koldblod (der er undtagelser), man skal have - jeg kan bare godt lide lidt badutspring en gang imellem smiley

Hesten er en DV hoppeplag på 2 år, som hedder Bella Vista (efter Don Kennedy og med Leandro til morfar). Hun har det dejligste temperament og kommer ALTID vrinskende og galopperende hen til en, hvis man kalder. Hun elsker at arbejde og gør altid sit bedste. Hun har desuden en masse krudt i r*ven, så til tider kommer der da nogle udfordringer smiley

• #28   8. sep 2012 Jeg ejer selv en skøn oldenborger vallak af dengamle type, han er 10. Han er utrolig godmodig og kærlig. Er meget lydhør specielt under dressur. Han er generelt meget rolig og doven, kan dog virkelig tænds på en spring-bane, han er tidligere voltigeringshest (capputino)

Udover ham har jeg pt to heste stående.

Min showhest monica,mjyde på 10 år. Red hende til på 3 måneder hvor vi deltog i show på roskilde dyrskue. Vi har været til flere forskellige shows siden. Hun er super god i hovedet, og bliver normalt brugt som kørehest og arbejdshest i marken. Jeg har blandt andet redet ponygames på hende, sprunget og ja redet adskillige shows smiley

Sidst men ikke mindst har jeg en DSP hoppe på 4 år i tilridning, jeg fik hende hjem mandag så vi er først lige begyndt smiley hun skal være hos mig de næste tre måneder, hvor hun gerne skulle blive en god ridepony smiley hun er utrolig nysgerrig og godmodig, har store forventninger til hende,

• #29   8. sep 2012 Monica er oprettet under min profil hvor der er billeder fra nogle af vores shows smiley

• #30   8. sep 2012 Diya Al Din. 7 År. Vallak. Pony ~ 1,47 OX Araber smiley Har haft helpart på den lille guldklump i snart et år, og håber da på at blive ved.. Krudt i røven, er nok det ord man kan beskrive ham med smiley Og så er han en helt og igennem fantastisk spring pony, selvom vi gør os i dressur. Tja, den sammenhængende skrift, finder i nok i hans profil smiley

• #31   8. sep 2012 Joey, Blanding. Har araber mule, kæmpe ører, man og hale som en frieser og en smule hovskæg. Og så er han lodden som en shetter om vinteren og stædig som et æsel smiley Han ved ikke selv om han er en unghest eller et gammelt øg, så det skifter lidt alt efter hvad han lige føler for smiley
    Joey vrinsker når jeg kalder på ham og har bestemte vrinsk efter hvordan han har det. Lige pt. får jeg "Er det dig igen. Jeg vil gerne snakke hvis du har mad!"

Selkis, blanding. Der er islænder i hende. Hun er en sky, men bestemt dame som kun tillader bestemte mennesker på sin ryg. Har en fantastisk smuk farve, som skifter efter årstiden. Dun som grund, men karamel-brun om sommeren, helt lys, næsten skimlet om vinteren, sort og derefter orange i pelsskifte perioden og så tilbage til karamel smiley

• #32   8. sep 2012 Jeg vil også være med, jeg har to - en traver og en dsp.

Panic - Traver, 5 år, 152 cm.
    Jordens bedste hest, med verdens bedste sind. Panic er et stort nussehovede i stalden, og så er han generelt bare en nem hest, der altid tager tingene som de kommer, han er meget rolig fra jorden af, behagesyg og velopdragen. Fra ryggen er han speciel, da han ikke tåler alle ryttere, han er lidt af en enmands hest, men andre kan dog også ride ham, dog hidser han sig op. ;O)

Golden - DSP, 3 år, 145,5 cm.
    mit nyeste skud på stammen. Hun er spring pony, men jeg bruger hende ikke til det. Golden er en bestemt dame, men lige så bestemt hun kan være, lige så kærlig og mild kan hun være. Hun har et super godt sind og så er hun ikke bange for noget. Har aldrig oplevet en så nem tre års, hun er lærenem og tager alt i stiv arm! Hun er lidt doven og lidt til den tykke side, hehe. :O)

• #33   8. sep 2012 Århh hvor er det bare dejligt i gider at skrive. Tusind tak.
    I har alle sammen nogle dejlie heste/ponyer, nyder at sidde her og læse om dem. Suuuper! smiley

• #34   7. mar 2013 Navn: Le Mans
    Race: Holstener
    Tavle: Ja
    Alder: 15 år
    Højde: 169
    Farve: Sort

Andet: Le Mans er dagligt kaldt Manse han er super sød og kunne ikke gøre en flue fortræd med vilje! Han har et super temperament og har altid ørerne fremme og kommer enten travende eller gående i møde når jeg kommer ud på folden. Han er meget rolig men kan også blive en vildbasse slet ikke bukke o.s.v men mere hurtig trav og en god lang galop

Kommentér på:
Jeres heste og ponyer - race?

Annonce