{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Sikke en omgang {{forumTopicSubject}}

Da jeg købte min hest (for halvandet år siden), fandt vi ret hurtigt ud af, at der var noget, der ikke var som det skulle være.
Rikke Andersen (kiropraktor) kom og kiggede ham igennem, og det var tydligvis den sadel han var blevet redet med, der havde givet stor smerte i ryg. (vi havde selvfølgelig fået handelsundersøgt ham i købet, men ingen bemærkning om dette, strange..) Han blev behandlet og skulle stå stille i et par måneder, hvorefter vi begyndte genoptræningen. Men ret langsomt - fordi han adfærdsmæssigt var meget forvirret og stresset, så vi skulle have en del på plads før vi gik videre.
Nå, men, vi genoptrænede i 5-6 måneder, og det gik rigtig godt. Han var/er blevet en hel anden hest, efter han kom til mig.

Jeg ved ikke om nogle kan huske det - men jeg oprettede for ikke så længe siden en tråd om galopproblemer. Desuden har det sagt 'klunk' i hans hofte de seneste par måneder. En dag blev han pludselig halt i trav med rytter, og så blev Rikke altså nød til at komme og se ham.

Hun var der så idag, og hun fandt frem til han har gledet/faldet eller fået et ordenligt spark på venstre hoften (som der siger knæk i trav), og så har han vredet om på højre forben(albuen det er gået ud over), så han nærmest har forstrukket nogle sener.
Hun sagde, det ville svare til, at vi havde forstuvet vores albue og vores hofte.

Hun sagde heldigvis, at det ikke var så slemt, og han nok skulle komme sig, fordi jeg havde opdaget det i tide og roste mig for at være en følsom rytter, der tog tingene seriøst!

Men ja, han havde en slags bule ind i hoften, altså fra faldet eller slaget, og er selvfølgelig øm.
De næste to måneder må vi kun skridte eller gå ture i skridt, helst så ligeudrettet som muligt og i et roligt tempo.

Så ja - tre 'skader' på halvandet år, det er da meget godt klaret... Eller.. haha smiley
Jeg ser heldigvis ret optimistisk på det, da jeg har lært enormt meget af det hele. Og jeg vil jo kun min dreng det bedste. smiley

Så ja, min mening med dette indlæg er, husk nu at gribe problemerne i tide, inden de forvolder større skade. smiley
Rikke fortalte, at hvis jeg f.eks. havde ignoreret det, og bare kløet mere på, så havde hans hofte måske gået helt ud af led og så ville det straks blive mere alvorligt og langvarigt.

Så husk og lyt til jeres heste! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en omgang
  • #2   17. aug 2012 Min part er også på primært skridt og lidt trav på ligeudrettet spor for tiden smiley
    Vi havde sadelmageren ude og kigge på dressursadlen sidst i maj måned, hvor han sagde at den lå helt perfekt. Det viser sig så at han er fuld af lort og at sadlen er 4 STØRRELSER FOR LILLE!! Massøren har været ude og mærke efter og hesten er totalt spændt og øm, hvilket jo er klart smiley

    Så vi må ride i springsadlen indtil videre. Det er bare så irriterende, når man forventer at sadelmageren ved hvad han snakker om smiley


Kommentér på:
Sikke en omgang

Annonce