Død føl {{forumTopicSubject}}
Min Lille føl blev indlagt på ansager dyrehospital for 14 dage signe med mistanke om lungebetænlse.men de ville ikke skane ham da de sage han må være blevet sparket men det får man jo ikke 41.3 i feber af de giver ham pencelin.jeg spørg dem hvorfor men får ikke nogle svar. de 5 dage han var indlagt kunne jeg ringe 4-5 gange om dagen udne at træffe nogle dyrelæge.de ringer og siger han er rask og må komme hjem næste dag. har han feber igen.jeg ringer der ned de siger at han skal på pencelin igen.så kommer min dyrelæge hjem fra ferie og skanner han og ser han har en kraftige lungebetændelse og pyllerpå lungerne men idag til morgen dør min lille føl så hvis ansager havde skannet ham var han i live i dag
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
Men sørgelig historie, sender tanker til dig - men synes i stedet du skal ringe til Ansager og klage i stedet for her, ellers har de ingen muligheder for at rette på deres fejl.
aug 2010
Følger: 66 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 533
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 104
selvfølgelig er det sørgeligt!
men altså helt ærligt, Line P har jo stadig ret..
maj 2007
Følger: 87 Følgere: 85 Heste: 11 Emner: 6 Svar: 52
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Men hvad har dyrlægen sagt til dig? 5 døgn i ansager er alligevel langtid, de må jo have undersøgt hestens tilstand mens den var der. Mener da heller ikke det er normalt at scanne for en lungebetændelse, med mindre man er i tvilv om hvad hesten fejler. Dyrlægen må have fortalt dig om de ting?
Men jeg syntes du skal ringe til ansager og klage over det, for selvfølgelig er det ikke smart af et stort anerkendt heste hospital at begå fejl, selvom det ind imellem desværre godt kan ske.
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
men var det der mig der havde oplevet at mit føl døde af noget så simpelt som en lunge betændelse var jeg gået amok!!! jeg havde bedt om journal udskrifterne på den.. læst dem, for der kan godt være noget de ikke har fortalt men skrevet i journalen.. du siger den har været i pencelin behandling, så hver sikker på at det ikke er en bradspekteret pencelin behandling også vil en retsag være fuldstændig hen i vejret.. i hvert fald fald ville jeg skrive et klage brev, for manglede info og dårlig service.. som sagt jeg var gået amok og ville se hvad jeg kunne gøre for at trække dem så lang ned i helvede hvis jeg fandt ud af på journalen at de havde undladet at gøre noget som var livsvigtigt for min hest/føl
maj 2005
Men klart de skal gøre deres arbejde ordenligt, og det syntes jeg ellers også de normalt gør.
maj 2007
Følger: 87 Følgere: 85 Heste: 11 Emner: 6 Svar: 52
jan 2010
aug 2010
Det er jeg godt klar over, men jeg synes stadig det er respektløst at skrive det. I hvert fald på dén måde.
Lige meget om man ikke plejer at skanne, fordi hesten "blot" har lungebetændelse, så kan man godt gøre det bare en enkelt gang, kun fordi ejer ønsker det og har sagt det flere gange!
Jeg ville selv reagere som ejer, LiseLotte gør. Jeg ville blive sur på dem, over at de ikke havde skannet føllet!
aug 2011
Følger: 492 Følgere: 194 Heste: 3 Emner: 216 Svar: 990
jeg havde selv min indlagt derop sidste år og der var jeg hvis man kan sige det sådan så heldig der nærmest ik var nogle heste indlagt så dyrelægen havde tid til forklar og vise røntgen billeder så jeg ku se hvad det var de havde fjernet på hende.
men min stod derop kom der os to akut tilfælde ind. en hoppe som lige pludselig havde folet skal siges den familie havde købt hesten en uge før.
også kom der en føl ind som havde været gennem et piktrådshegn også forfærdelig ud
maj 2005
Sandra. ja hel klart skal man klage over det. Det havde jeg bestemt også gjort hvis det var min hest, og ja hvis man ikke har kunnet få fat i dyrlægen eller han ikke har ringet tilbage. Synes bare at servicen plejer at være i top, og selvfølgelig er det ikke iorden at få sådan en dum "behandling" Men man må ringe og snakke med dem om det, og se hvad de siger, og ellers må man jo ligge sag an, hvis ikke de har en god forklaring..
jan 2010
aug 2010
aug 2010
MEN jeg er ikke respektløst. Jeg vil ALDRIG være eller skrive respektløst. Vi ser tingene på forskellige måder. Jeg er lidt ligeglad med din mening. Jeg kan godt se jeg var for hurtig dér, men jeg er selv ikke voksen eller har et barn. Min hverdag består blot af heste og de betyder en fandens del af mig. Jeg ved jeg ikke er respektløs og det vil jeg aldrig være!
Jeg er godt klar over hvad du mener. men jeg er IKKE respektløs!
Helt enig. Alle kan lave fejl, men de kunne godt have skannet føllet bare en enkelt gang......
aug 2010
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 679
aug 2010
sep 2009
Når man får børn kommer ALT i anden række. OSSE hestene!
Jeg har ellers osse altid ment at mine heste var det vigtigste i mit liv, men stod det mellem min datter eller hestene, så er jeg ikke et millisekund i tvivl om hvad der kommer først!
En hest kan ALDRIG være en erstatning for et barn, og betyder slet ikke halvt så meget. Det gør ingen af mine ihvertfald, så kan man mene om det hvad man vil.
Det er fuldstændig grotesk at sammenligne heste og børn, men man bliver da gudskelov (forhåbentlig!!) klogere når man selv bliver ældre og får børn, og kan forstå hvilket følelser der går gennem én, for det kan ikke forklares med ord.
aug 2010
Men det er da også grotesk at sige, at dyr ikke betdyder ligeså meget som et barn? For dem der elsker dyr og betragter dem som børn, vil nok se på det sådan.
Vi har alle meninger? Og vi har vidt forskellige. Derfor kan vi ikke blive enige på dette punkt og derfor behøver vi heller ikke diskutere videre.
Hver har sin smag og mening. Det må andre lære at respektere.
aug 2010
jul 2011
sep 2009
Og heller ikke at dyrene ikke kan betyde alt for dem der ingen børn har eller får, blot at man aldrig vil kunne sammenligne det forhold/bånd man har til sit barn med et dyr.
Day dreamer:
Katte og fugle er stadig dyr, og kan igen ikke på nogen måde sammenlignes med et barn. Det var et utrolig dårligt eksempel.
Man læser kun tingene som man vil, og det er ikke noget nyt herinde.
Sandra:
Nu er det ikke for at dømme dig, men du er kun 14, og kan naturligvis ikke have en forestilling om det at være mor. Du vil tids nok finde ud af at det ikke blot er en mening, men at det er sådan det er.
Jeg kan kun smågrine lidt af det hele, og vide at en i en dag bliver klogere mht til om det er barn eller hest man vægter højest. Og selvfølgelig er intet af det i en ond mening
jan 2010
aug 2010
Jeg er udmærket klar over at jeg er 14? Du behøver ikke forklare mig hvordan det er at blive voksen! Du er en vildt fremmed, og det behøver du ikke udtale dig om, tak.
Vi er kloge nok. Du skal ikke sidde og spille smart bag skærmen om, at vi ikke er kloge NOK!?
Intet i ond mening? Men sådan som du formulerer det!
sep 2009
Men igen, folk læser tingene som de selv vil forstå dem, det hverken kan eller gider jeg tage mig af.
Jeg fortryder nu lidt at jeg overhovedet har spildt min tid på at skrive det her, da man stort set aldrig kan fortælle, forklare eller sige noget til nogen herinde uden at de tager det som et angreb, og straks går i forsvars position.
Det er egentlig lidt ærgerligt, men så kan man vel bare lære at tjekke alderen på de der svare inden man går videre med det.
Se, så er jeg osse blevet klogere idag.
aug 2010
aug 2010
Noget galt i min opvækst? Nu skal du ikke sidde og spille klog. Bland dig uden om min barndom og familie. Jeg har et perfekt liv, og du behøver ikke og sidde og hakke ned på mig.
Ja, og?
maj 2005
Trådestarter, håber du finder ud af det med ansager..
sep 2009
Jeg er ked af hvis du føler dig angrebet, det var som sagt ikke hensigten. Ej heller at lyde belærende. Men man KAN næsten ikke sige noget herinde uden at mindst én vil tage det som et personligt angreb.
Og selvfølgelig bruger du al din tid og kærlighed på dine dyr. Selvfølgelig gør du det. De er endnu de vigtigste i dit liv. Det var heller ikke dig der kom med den -i min og mange andres verden- barnlige kommentar, at det at miste et føl var det samme som at miste en hest.
Hvis der skete mine dyr noget pga sjusk ville jeg osse blive tosset ud over alle grænser, ingen tvivl om det! Men det ville ikke ødelægge mig på nær samme måde som hvis det var min datter! Hun er trods alt mit eget kød og blod, og det er mig der har båret hende lige under hjertet i 9 måneder.
Jeg ville blive tosset og ked hvis der skete mine heste noget, men hvis det var min datter? Det findes der slet ikke ord for.
sep 2009
Helt enig i dine to ovenstående kommentarer!
sep 2009
Du skal overhovedet ikke beklage noget som helst!
aug 2010
Ja jeg er en normal 14 årig? Jeg har ikke sagt andet.
aug 2010
Jeg ved ikke hvorfor I angriber mig, men jeg er kun et barn, ja?
Jeg sidder faktisk og bliver helt bange af at være på HG. Jeg er jo enige med jer, men alligevel angriber i mig, som om jeg er en uduelig sæk, som tror jeg er voksen, men kun er 14.
Jeg slår over i forsvars position og det har jeg da også lov til? Du skal ikke bestemme over mig.
aug 2010
aug 2010
Jeg forstår ikke, hvorfor I angriber mig? Jeg er jo enige med jer! I skriver til mig som om jeg er en lille baby.....
Vi spammer hendes emne, som handler om hendes afdøde føl, IKKE mig.
aug 2010
1) Jeg hidser mig ikke op.
2) Nej jeg gør ikke.
Jeg har da lov til at føle mig angrebet med jeres kommentarer? Du ved ikke hvordan jeg som person er. Om jeg er sart eller ej. Derfor skal du ikke udtale dig om det..
Jeg har heller ikke sagt, I har kaldet mig dum? Jeg FØLER det!
Smutter.
aug 2010
Ingen har tisset på min sukkermad og ISÆR ikke dig!
jul 2011
aug 2010
LiseLotte, nej selvfølgelig gør du ikke.
- Jeg er ikke uvenner med nogle. Det er mit liv for kort til.
aug 2010
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 628
aug 2010
Lizzi P, ja jeg er en 14 årig pige? Er det første gang du ser sådan en?
Jeg slapper da helt af? Vil du lade være med at sige sådan noget, da der skal meget til for at hidse mig op.
Jeg er ikke skyld i denne tråd giv over gevind. Så lad være med at ligge al pres og skyldfølelse over på mig..
Den er stoppet, men I behøver ikke blive ved.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Trist slutning, og håber du får noget ud af at klage. Og håber, du klarer den?? Jeg havde været i kulkælderen.
aug 2010
Tag den over PB. Det er jo lidt synd for trådstarter du begynder på det her!
jul 2011
aug 2010
Jeg undskylder! Undskyld, undskyld, undskyld.
Håber du får det du vil have.
Svar på spørgsmål eller noget helt andet.
Håber du klarer dig! og R.I.P til lille følle på de Evige Græsmarker.
okt 2006
Selvom man mister, er man nød til at se sandheden i øjne. Selvfølgelig har jeg ondt af hende, og som jeg skriver sender jeg tanker til hende.. Men sandhed er sandhed og selvom den såre, er der absolut ingen grund til at pakke sandheden ind, det er min mening - og jeg glæder mig til at meninger kan komme på bordet herinde uden at man får tæsk..
Fortsat god aften til alle - og specielt til Liselotte J - Vi tænker på dig
aug 2010
Undskyld.
okt 2006
aug 2010
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Jeg kender en der har lagt sag an mod dem engang.
men det var fordi han ikke kunne få en hoppe med føl og den var skannet tom rigtig mange gange.
Han solgte den meget billigt men et par mdr efter ringer den nye ejer at der stod det flotteste langbenet sorte hoppe føl efter Blue Hors Zack.. Han lagde sag an mod dem men endte så med at han tabte da de havde gjort alt som bogen siger man skal for at finde udad om den har føl i maven, så det var bare øv.
Men syntes det du har oplevet lyder som de ikke har tænkt at det nok ikke var så slemt med føllet, men som det desværre var.
Men håber for dig at du få det du gerne ville have i erstatning, det skaffer ikke følle tilbage men måske du ville have en ny.
Men rigtig meget Held og Lykke herfra
sep 2009
Jeg håber for dig at du kan få afsluttet hele denne her triste sag til din fordel!
Det er en grusom og utilgivelig fejl Ansager har begået -menneskelig eller ej, og jeg håber at du får erstatning for hele forløbet, om end det ikke giver dig dit føl tilbage!
sep 2009
Du har ganske ret i at det er uhyggelig svært at sige sin mening herinde uden at folk bliver stødte eller tager det som angreb. Det er sørgeligt!
jul 2011
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
Hader Ansager dyrehospital! Mega mange har problemer problemer med dem, og har også selv haft en dårlig oplevelse med dem ;(
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
Har man ikke kapacitet til de heste der er sender man nogle til et andet(akkurat som med mennesker)
Død føl