{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når du bliver nervøs.. Hvad gør du så?
  • #1   3. aug 2012 jeg synger.... synger den aller første sang der kommer ind i hovedet på mig, uanset om det er en julesang, børne sang eller om jeg faktisk kan huske tekst og hele sang.

jeg synger højt og larmende, det virker

• #2   3. aug 2012 Jeg tænker, der er ingenting, og prøver at fokusere på at ride frem. smiley

• #3   3. aug 2012 Hvis hesten bliver nervøs, rider jeg mig ud af problemet, vis den nu kigger, på noget den synes er farligt, og bliver noget spændt. så rider jeg frem ad, og stiller den lidt ind modmidten, væk fra det der er farligt.

Når jeg selv bliver nervøs, prøver jeg at overvinde mig selv. som også lykkes hver gang. har været ude for en rideulykke for 2 år siden, så der har skulle noget mod til at komme op på hesten igen

• #4   3. aug 2012 Jeg bliver tit navøs men jeg synger en sang smiley og tænker virkeligt posetivt smiley det er meget af tanken af at jeg vil falde af nå jeg rider på banen og på tur er det af han løber med bidet eller af vi bliver kørt ned smiley Hvorfror smiley

• #5   3. aug 2012 Stopper gerne op, hvis der er mulighed for det og trækker vejret helt ned i maven gennem næsen og puster langsom ud af munden, men jeg bearbejder det der skræmmer mig.. Nu kan jeg så småt gøre det mens jeg rider og komme videre i ridning..

Og når det så går godt så roser jeg mig selv inde i hovedet..

• #6   3. aug 2012 jeg tænker hvis feks man gør noget forkert og man ikke selv ved det så tænker jeg at ponyen ved ikke bedere

• #7   3. aug 2012 Stævne mæssigt takler jeg situationen dårligt, men når jeg er kommet op på hesten er jeg fokuseret og fremadrettet i ridningen.

I den daglige træning er jeg aldrig nervøs(Har jeg selvfølgelig været, men har trænet det væk), min hest den opsamler det med det samme, og så skal jeg bakse med det hele tiden. Og så er alt farligt.

• #8   3. aug 2012 Melissa og Felebassen 4ever smiley !: Fordi jeg skal bruge det til en artikel på Ridehesten Junior smiley

• #9   3. aug 2012 Jeg har det kæmpe store problem at hver gang jeg skal til stævne kører jeg mig selv op inde i hovedet. Og så holder jeg nogenlunde styr på nerverne når jeg varmer op, men i det jeg står og skal ind så kommer det hele på én gang - og så får jeg slet ikke redet halvt så godt som jeg kan..
    Jeg har ikke helt formået at løse problemet endnu, men jeg kæmper for det. Jeg plejer at forestille mig den kæmpe sejr det ville være at gennemføre med 0 fejl eller en god tur - og så siger jeg til mig selv at jeg vil fandme! og det virker! :-).

• #10   3. aug 2012 Trækker vejret så langt ned i maven jeg kan, tæller til 10 og synger en lille sang hvis jeg er nervøs.

Hvis min hest er nervøs, taler jeg roligt til den og prøver at få den til at slappe af.

• #11   3. aug 2012 Hvis hesten bliver bange eller nervøs over noget, lader jeg den som regl stå og kigge på objektet, mens jeg snakker til den og stryger den over halsen. Og når jeg kan mærke den er en smule mere nede på jorden, rider jeg rundt en gang og så forbi objektet. I mit hovede, skal hesten forbi objektet, for den skal vide, at det ikke er farligt.

• #12   3. aug 2012 jeg nusser min pony og taler beroligende og roser smiley og det virker super godt på hende
    hun får ros for at blive stående, gå hen til det farlige hvis jeg beder hende om det osv.
    og så hvis hun bliver hun rost hvis hun fx. bliver forskrækket, men i stedet for at løbe bare laver et lille "hop" smiley

• #13   3. aug 2012 når jeg bliver bange sankker jeg med min hest det hjælper mig
    når hesten bliver bange giver jeg mig gerne go tid til og lade den stå og kigge på det også selv om den slår i fuld bak så giver jeg tid til og ud regere/undersøge det den er bange for når den så er rolig prøver vi og ride forbi hvis den stopper og får den lov til og stå og kigge hvis den begynder og ryste står jeg gerne af nusser den og snakker til den og så trækker vi forbi når vi er forbi sætter jeg mig på hesten igen og rider videre og hjem af plejer den og stoppe op og kigge hvis jeg så siger såå den/ det gør dig ikke noget og snakker med den så plejer den og gå lige forbi uden ret meget i det.

• #14   3. aug 2012 Hvis det er min hest der er nervøs, aer jeg ham på halsen og taler stille og roligt til ham, og lige så snart han vender ørene mod mig, hvilket som regel går hurtigt, driver jeg ham fremad.
    Hvis det er mig selv, trækker jeg vejret dybt, og begynder igen at tale til min hest, mest for at berolige mig selv, og hvis det er rigtigt slemt stopper jeg ham op og tæller til ti og tænker på hvad der har gjort mig nervøs, og vurdere så hvor vidt der er grund til at være bange, og hvor sød min hest er smiley

• #15   3. aug 2012 hvis jeg bliver nervøs, stopper jeg nogle gange op, for lige at få styr på mig selv igen og ikke påvirke hesten for meget.

Hvis hesten bliver nervøs over noget, lader jeg den endten kigge på det, så den lige kan se at der ikke er noget, og så er der ofte ingen problemer med at komme forbi det "farlige" og ellers, så begynder jeg at arbejde lidt mere koncentret, prøver at få dens opmærksomhed vendt til mig smiley

• #16   3. aug 2012 og ja så snakker jeg også til den, men det gør jeg generelt meget smiley

• #17   3. aug 2012 Kommer an på situationen... Hvis min hest fx kigger på en sten som ikke plejer at være der, sætter jeg den glade stemme på og rider direkte hen til stenen. Kender ham godt nok til at vide at der aldrig sker noget, så behøver ikke berolige mig selv hvis det er 'ting' han reagerer på.
    Hvis det er mig selv der er nervøs, af en eller anden grund, fokuserer jeg på min vejrtrækning og slapper af i hver enkelt kropsdel. Ofte finder jeg ud af at jeg sidder og spænder i højre lårmuskel hvilket selvfølgelig påvirker hesten.

det kommer meget an på den enkelte hest hvordan man skal takle dens reaktioner. Min skal have lov til at kigge (han er så heller ikke bange for noget som helst og hopper aldrig) mens andre heste skal holdes igang så de flytter fokus væk fra det farlige og over på rytteren da de kører sig selv op.

Hvis jeg føler at jeg ikke kan styre min vejrtrækning (fx når jeg fryser) synger jeg gerne en lille sang. Dog reagerer min hest kun godt på ganske få sange, så lige præcis i hans tilfælde er det ikke det bedste råd, men er sikker på at mange varmblods vil have stor glæde af det smiley

• #18   3. aug 2012 Hvis jeg bliver nervøs over, at min pony f.eks. får øje på noget "farligt", bliver min pony mere nervøs, og så bliver jeg selv endnu mere nervøs. Så for mig hjælper det utrolig meget at trække vejret og slappe af i kroppen, så slapper min pony også af. Desuden hjælper det også, at tale beroligende til ponyen, lade den kigge lidt på det der er "farligt", og nusse den lidt på skulderen. Hvis jeg rider tur alene, nynner jeg ofte en sang eller et omkvæd om og om igen, og det får mig til at slappe af, hvorved ponyen også slapper af. Særligt "Snemand Frost og frøken Tø" er en sang, som kan få mig til at slappe af smiley Jeg tror, at det med at synge eller nynne en sang virker afslappende, fordi man simpelthen bliver nødt til at trække vejret. Men er ikke sikker smiley

• #19   3. aug 2012 tænker at jeg nok ikke dør af det, ligemeget om jeg ryger til jorden eller hvad der nu end sker smiley

• #20   3. aug 2012 Jeg siger bare til mig selv, at det er noget pjat, og at man skal dø af et eller andet smiley

• #21   3. aug 2012 Jeg gør som Rikke, synger smiley
    Gerne så hesten også kan høre det..
    Det får mine tanker over på noget andet, og hesten kan høre min setmmeog bliver mere opmærksom på mig.. smiley

• #22   3. aug 2012 Gør som Rikke... synger, det bedste jeg har lært... haha.. og nej, det lyder måske ikke godt, men hesten plejer at blive mere rolig af det og det samme gør jeg ;0)

• #23   3. aug 2012 Jeg slapper bare endnu mere af i sædet smiley

• #25   3. aug 2012 F. eks til stævne hvis jeg skal ind og ride en MB og det måske er lidt lang tid siden og jeg føler mig meget nervøs. Så trækker jeg vejret dybt ned i maven, og tænker på at det har jeg gjort før og det kan vi jo sagtens, og så tænker jeg på at min hest har gået det så den er sikker i højden smiley

Kommentér på:
Når du bliver nervøs.. Hvad gør du så?

Annonce