394 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

dosering på urter - lidt hjælp tak :) dosering på urter - lidt hjælp tak :)

hej folkens (urtefolk) smiley

jeg har bestilt urter til min hest, som står skadet med det ene og det andet pt. så hun skal have lidt ekstra hjælp.

hun har et grimt sår som driller (har snakket med vet. sygeplejeske og skal snakke med dyrlægen også), og det vil bare ikke stoppe med at hæve i tide og utide.

så står hun også skadet med et spark, som vi ikke har fået udredet en diag. på endnu, men vi mistænker et flosset ledbånd.

Begge dele gør ondt, og hun har fået smertestillende af dyrlægen, men det jo ikke nok, de 3 dage der for lang tid siden nu, og hun må ikke få mere pt. (er ved at finde kørsel, så hun kan komme ind og blive scannet + undersøgt igen)

nå, til sagen: Jeg har købt Kamille, gyldenris og lakridsrod til hende. Kamille for at berolige og smertedække hende lidt, gyldenris for at hjælpe det forbandede sår med at heale indefra og lakridsrod for at drive betændelsestilstande ud af kroppen. jeg har været vant til urteblandinger hvor der bare stod en dosis på hovedsageligt, så nu søger jeg nogle råd til hvilken dosis hun skal have af disse 3 midler. hun er en stor DV på 168, ca 600 kg.

vil selv skyde på mellem 15-30g, men som sagt så ved jeg det ikke. har skrevet til lene askhim efter dosis, men venter stadig svar, så hvis nogle herinde ved det, så skriv endelig smiley

på forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dosering på urter - lidt hjælp tak :)
Kommentér på:
dosering på urter - lidt hjælp tak :)

Annonce