øv sår på læben øv sår på læben
Pinus har desværre fået et ret grimt sår på læben og det kommer højst sansynligt af smørblomster på folden (som bliver bekæmpet i weekenden) nå men det her sår bliver skyllet med saltvand og smurt med kopatte salve (har talt i tlf. med dyrelægen) men problemet er at der er mange fluer og andre insekter på folden, som går i det her sår og irretere det. hvad søren kan jeg gøre?
Han slikker jo også selv på det hele tiden og det har svært ved at hele. (sidder et rigtig dumt sted)
Er der mon nogen der har nogle fif til hvordan jeg kan få det til at hele? det er på str. med en 1 krome måske lidt større og det er et typisk smørblomst estende sår.
kan man evt. putte en slags plaster på? evt. vabel plaster eller andet?
Håber virkelig i kan hjælpe mig.
vil lige skynde mig at oplyse at han ikke er generet af såret, men jeg vil ikke have det bliver værre da det er slemt nok.
Ringer self. til dyrelægen hvis jeg føler det nødvendigt igen
jul 2011
Følger: 68 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 39 Svar: 127
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 915
Sørg for at hele det rent, og så heler det af sig selv. Sår i hovedet heler heldigvis rigtig hurtigt
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 680
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 915
Min hest fik en krog fast i munden og havde derefter en flænge på nok 8 cm. Vi måtte bare ikke røre ved det, og det helede helt af sig selv på 2 måneder og er nu rigtig pænt.
Så bliv ved med at rens og lad det passe sig selv. Du kan jo ikke binde hans tunge fast, så han slikker i det, hvis han vil slikke.
Er helt enig med din dyrlæge.
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 680
øv sår på læben