{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.357 visninger | Oprettet:

Don Romantic afkom {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg hørte her forleden dag i en samtale at Romantic har avlet flere dårlige føl med dårlige ben. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det er for nogle skader de heste han har avlet har?
Min gamle hest som er efter Romantic står til aflivning pga. nydannelser i alle 4 ben, og nye ejer og jeg forsøger at finde ud af hvad der helt præcist er galt med Aragorn, og alt hjælper.
Derfor, er der nogen af jer der ved hvilke skader Romantic har viderebringet?

- Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Don Romantic afkom
  • #1   13. jul 2012 Vil bare lige sige, at det var Romanov der var tale om, jeg har ikke hørt om Romantic smiley

• #2   13. jul 2012 Det er både Romanov og Romantic. Romantic er faldet vildt i bedækningsprisen fordi han har avlet så mange dårlige føl på det sidste. Siger ikke alle er dårlige, der er skam også nogle fine. Men flere af dem har dårlige ben smiley

• #3   13. jul 2012 Se evt. denne tråd om det samme:

http://www.hestegalleri.dk/forum/avl/827945-don_romantic

• #4   13. jul 2012 Min veninde har to Romantic afkom, begge er opereret for hanetrit.

• #5   13. jul 2012 Vi har netop lige fået et afkom efter Romantic for 1 måned siden, vi fik også et for to år siden. Begge to viser top gangarter og hele pakken, men det kan jo sikkert sagtens stadigvæk være de har noget, trods gangarterne. Det ældre føl har vi ikke hørt fra de nuværende ejere om der er noget i hans ben, så det tror jeg ikke smiley Måske sker det bare ved 5/10, jeg ved det ikke.

• #6   13. jul 2012 Maria:
    Tror du ikke faldet i prisen skyldes "finanskrisen". Det er et utroligt smart træk af Blue Hors at sætte 1. og 2. rate ned, især fordi der er sket store fald i bedækningsantallet. Hingste har være Årets hingst i DV, så er prisen nogenlund, så vælger folk at bruge dem.

• #7   13. jul 2012 Jeg har også et Romantic afkom, og han har også en let grad af hanetrit i v. bagben:)

• #8   13. jul 2012 Hvad er jeres erfaringer for behandling/operation af hanetrit?! For nu har jeg talt med samtlige dyrlæger, der udtaler at de ikke anbefaler operationen

• #9   13. jul 2012 Jeg kender et afkom, som er utrolig indfodet, og ejeren har svært ved at få den til at fungere.

• #10   13. jul 2012 Har en Don Romantic uden fejl i benene og gang over middel smiley han har lige stået skadet men det var pga spark på fold...

• #11   13. jul 2012 Team Rerun: Det kan da sagtens være at de har sat prisen ned pga finaskrisen. Men én som netop er stoppet med at arbejde på Blue Hors har fortalt at prisen blev sat ned, da der gik dårlige rygter om Romantic. Man kan jo kun gætte sig frem, der er jo ingen af os der egentlig helt præcist ved det. vil lige pointere at indlægget ikke handler om hvorfor prisen er sat ned, men hvilke erfaringer folk har med heste med skader efter Romantic.

Som jeg sagde, der er sikkert ligeså mange fine afkom efter Romantic som der er nogle der er knap så fine, ihvertfald i benene.
    Min gamle hest havde nemlig også nogle super gangarter, og det har de fleste af Romantics afkom, men det kan jo snyde.

Men tusinde tak for jeres svar, alt kan bruges!

• #12   14. jul 2012 Don Romantic kostede i 2010, 4.000.+ 4.000 kr. + moms. I 2011 kostede han 4.000.+ 4.000 kr. + moms. I år koster han 2.000 + 6.000 kr + moms. Derfor er han ikke billigere end de andre år. Der er bare 1.rate der er blevet billigere.
    Alle Blue Hors´s hingste er blevet sat ned til 2.000 kr. i første rate.

At hingsten er skadet, er i sig selv dårlig reklame. Men det ser vi jo også med Romanov som nogle fravælger pga OCD. Men jeg tror aldrig Blue Hors ville sætte prisen ned på en hingst, hvis afkom de ikke var tilfreds med. De tager ham ud af avlen i stedet. Det har vi jo set eksempler om.

Hingsten har næste 1150 afkom registret. Så selvf hører man mere skidt om ham, i forhold til en hingst der kun har 300 afkom. Og man er ikke altid sikker på hoppens genetik. Det er ikke alle avler der tager deres hopper i røngen.

Jeg er godt klar over at han avler nogle utrolige uheldige afkom til tidere. Men man kan ikke komme udenom at han er far til 15 kåret hingste, og har avlet et utal af medaljehopper og Årets hoppe.
    Det er kun årsagen til prisfaldet jeg blander mig i her.

• #13   14. jul 2012 Nu var det ikke lige årsagen til prisfaldet jeg tænkte på, men det er da dejligt af få opklaret smiley

Kommentér på:
Don Romantic afkom

Annonce