{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Don Romantic
  • #1   21. jun 2009 du har ikke oprettet nogen 3 års ?

men don romantic har nogle rigtig lækre afkom og næsten altid med masser af gang..

• #2   21. jun 2009 JBT: Det er heller ikke min hest. Det er en hest, der er til salg, som jeg har kig på. Det er ikke en jeg ejer.

• #3   21. jun 2009 nårh okay, der misforstod jeg vidst noget hehe smiley

• #4   21. jun 2009 Han er en rigtig lækker hest!

Men jeg kender desværre nogle der havde et par afkom efter ham, som ikke var særlig gode.
    Den ene blev kasseret til kåring, pga. dårlig benstilling, og den anden blev opereret for mus som 5-årig :s

• #5   21. jun 2009 <b>Mon ikke!!</b>

Vi har 3 afkom efter ham ude hos os, og vi har nu sat den samme hoppe ifol med ham én gang til.

Det er nogle skønne afkom han får. Langbenede og meget smukke!

(link fjernet)
    Ret intetsigende billede. Men det er en af de smukkeste ungheste jeg har set. perfekt bygning, super gang og helt vildt dejlig temperament!

Video af føl:
    http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=136636

Har allerede god haseaktion! smiley Super smuk, lange ben og totalt sød!

Han kan klart anbefales!

• #6   21. jun 2009 Tusind tak for svar smiley
    Kamunahatatta: Virkelig et dejligt føl må jeg sige smiley

• #9   21. jun 2009 Kis: Ingen heste er vel ens ligemeget hvilke forældre der er. Men hvad er wobler for noget? smiley

• #11   21. jun 2009 Puha. Håber ikke det er sandt ;s. Men burde man så ikke være hørt om en masse afkom, som har haft problemer med det? Ved du om wobler kan ses på røngten billeder?

• #13   21. jun 2009 * Team Volstrupgaard * : nu lige klap hesten 5min, havde Don Romantic virkelig af det du nævner så er arvelig, lover jeg or at blue hors ville træke ham fra avlen, da de altså ikke er så uansvarlig at de ville lade sådan noget stå på..

Og her lidt fra hvad dyrlægen siger : Slingerhed hos plage er en sjælden lidelse. Den kaldes også for "woblere", og optræder hos plage, specielt hos kraftige plage, som vokser hurtigt. Alle hesteracer kan angribes, men det synes som om, lidelsen optræder hyppigst hos de lettere racer.
    Årsagen til lidelsen kan være en beskadigelse af rygmarvskanalen i halsen, efter et fald eller styrt, hvorved halsens hvirvler er læderet eller har forskubbet sig. Senere opstår der et forøget tryk mod rygmarven, hvilket bevirker, at plagen får en slingrende gang.
    Det kan heller ikke udelukkes, at arvelige og ernæringsmæssige faktorer kan have betydning for, at lidelsen opstår. I mange tilfælde kender man ikke og finder ikke årsagen til lidelsen.

De ved ikke engang om den er arvelig.

De afkom jeg har oplevet efter Don Romantic, har været helt fantastiske med stor rumelig gang, rigtig godt hovde smiley

• #14   21. jun 2009 Karin: Tak for svar. Dejligt lige at få uddybet lidelsen. Og som du siger, så er jeg også sikker på at BH ville have taget ham ud af avlen, hvis han led af noget arveligt.

• #16   21. jun 2009 Det var så lidt smiley
    Det er jeg 100% på BH ville trække ham tilbage hvis det var..
    Jeg havde ikke rigtig hørt så meget om det Woblere, så ik lige helt amok på nettet, og alle steder siger de det samme smiley

• #17   21. jun 2009 Ang. Wobler.
    Vi havde engang en hest stående i stalden som var ca. 4 år.I sig selv en utrolig dejlig men noget bestemt dame, men hun fik desværre konstateret Wobler og måttw aflives idet hun rent faktisk blev til direkte fare for sig selv og sin rytter fordi hun ikke havde evnen til at kunne kontrollere sine ben helt som hun gerne ville. Når hunred på banen eller i hallen red vi andre ikke så voldsom blev hun...

• #18   21. jun 2009 btw. så vidt jeg husker kan det IKKE ses på røngten. Ejeren af nævnte hopp valgte og sende ende til sverige til en dyrlæge med speciale i netop denne lidelse, Det kan nogle gange være arveligt, men de fleste gange er det noget der "bare" opstår. Det er ikke noget der vil blive opdaget ved en standard handelsesundersøgelse!

• #19   21. jun 2009 team volstrupgaard.

Synes det er lidt voldsomt af dig og sidde og nedgøre en hingst du har HØRT en masse om. Desuden kender du jo åbenlyst ikke ret meget til det du skriver om. Jeg har erfaret at man altså ikke altid skal lytte til hvad andre menesker siger, osse selv om de er dyrlæger. Du kan jo aldrig vide om din dyrlæge har et eller andet imod Blue Hors og derfor bare ''sladre''. Derfor synes jeg ikke det er acceptabelt og skrive dårlige ting om en hingst fordi man har HØRT det smiley
    Jeg ville da self osse lige tænke en ekstra gang hvis min dyrlæge sagde sådan til mig, men aligevel så tror jeg næppe at blue horse ( som er meget kendt ) vil have det på sig , at deres hingst de bruger i avlen, avler afkom med arvelige sygdomme smiley

• #20   21. jun 2009 * Team Volstrupgaard * Jamen det kan vi godt være enig om de burde give mere lyd fra sig, om hvorfor.. Men Don Romantic er en meget brugt hingst, og BH ville ikke kunne avle så meget med ham hvis han havde en så skrækkelig lidelse og det ville også ødelægge deres navn.
    Det kan være han bare er ret uheldig..
    der er jo også på BH hjemme side en video og billeder hvor han bliver redet i dressur.
    Men forstår godt havd du mener smiley

• #22   21. jun 2009 Karin:
    Ja, de burde tage den ud fra avlen, men så længe det ikke er "bevist" i medierne, tjener der stadig penge på det. Tag ikke fejl, Blue H. er lige så meget en forretning som alt andet..
    Dermed siger jeg ikke at den har disse lidelser, men det er altså set før i avlen, både i DK og udlandet, at de har "undladt" at fortælle den var syg/havde en lidelse, før det kom frem i medierne..

Kender en der har en hest efter en hollandsk hingst. Den havde desværre en sindslidelse som de "ikke kendte til", trods det var en meget anerkendt hingst i Holland. Det viser sig så at det afkom hun købte i Holland, led af samme lidelse, og blev aflivet 1½ efter den kom til DK. Bare ærgeligt, avleren "vidste" ikke noget dengang føllet var blevet lavet, selvom det går langt bagud i hingstensblodlinjer..

• #25   21. jun 2009 Stald Abli:
    Jo vinderføllet var efter ham... SUPER lækkert føl!!

• #26   21. jun 2009 Abli: Mange tak for svar smiley Glæder mig til at se den 3 års jeg snakker om. Kan forstå er der er en masse snak om skader osv. Nu må vi se. Har jo heller ikke købt noget som helst endnu smiley

• #27   21. jun 2009 Frida, jamen har du ikke Chapoli?

• #28   21. jun 2009 flot!
    Chopali**

• #29   22. jun 2009 Don Romantic pleger at give nogle rigtig lækre afkom (: generalt meget ridelige. her er hans afkomsbedømmelse:
    Passende store, ret ensartede, vellinierede og højtstillede føl af god til særdeles god type. Kønt hoved, enkelte savner dog mere udtryk. Velansat, velrejst, passende lang hals. God forening mellem hoved og hals. Lang, skrå skulder og velmarkeret manke. De fleste har god og smidig overlinie. Langt, muskuløst kryds. Lemmerne er passende føre. Bevægelsen er overvejende særdeles god i skridt. Særdeles god og elastisk i trav og galop med stor gålyst og bæring. Kan benyttes til et bredt udsnit af hopper

vi har lavet to romanticer begge meget velgående og gode af temp(: hvem er morfaderen til den du har gik på?
    øh og lige en kommentar til det med hans sygdom er jeg enig med Karin . så det skal man ikke være så bekymret for (: har heler ikke hørt om nogen der har problemer i den retning med deres afkom ef ham(:

• #30   22. jun 2009 Hey frida det der wobler var det jeg nævnte for dig, kizzer havde fortalt mig smiley turde ikke ta chancen hvis det var mig, eller,, det står jo ikk sort på hvidt nogle steder

• #31   1. jul 2009 team volstrupgaard<. jeg havde ellers hørt, at det var hanetrit han led af.
    og når der nu går så mange forskellige rygter om ham, så kan man jo begynde at spekulere i, om noget af det overhovedet er sandt???

men ved min hoppes tidligere ejer bruger ham med stor succes på hendes fuldblod, hun havde bla. fløjhoppen til sidste års sadelkåring i Ikast.
    hoppen var efter Don Romantic og med Prince Mab XX som morfar(mener det var prince mab)..

hun kan ses her.
    http://www.ridehesten.com/Heste-billeder/Salg/?catalogId=14&catalogEntryId=15230&searchModeIsSplit=false&searchString=dolce%20

kristina.

Kommentér på:
Don Romantic

Annonce