{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

forsikringssag - hvordan står vi? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

ja, jeg står nu og skal igennem en masse med min hest, da hun er blevet sparket på folden af en anden hest. Dog vil op til flere i min omgangskreds mene, at den anden hests ejer, burde tage den over sin ansvarsforsikring, eftersom vi ved hvilken hest det er osv.
Sagde det så til min forsikring, for at høre hvor vi stod, og de sagde så at det ikke havde nogen betydning, da "det var hvad der kunne ske når de går sammen"... nåede så ikke rigtig at sige mere...

men...

Der hvor jeg står opstaldet, har det hele tiden været opdelt, hopper og vallakker/hingste. Dvs. at hvert køn kan altså kun se hinanden over hegnet, og der er så meget afstand at de heller ikke kan snuse/nusse.
Denne hest, var blevet fejlbeskåret og havde fået 4 sko på efter dyrlægens anmodning, dog imod ejer da hun ved hesten har "løse bagben", altså den sparker meget. Denne hest kommer så på enefold, da de ikke vil risikere noget når de leger inde på vallakfolden (ung vallak).

jeg er så på læsø for tiden, og for et par weekender siden, kommer jeg så hjem og ser denne vallak gå sammen med min hoppe og en enkelt anden hest, som min hoppe har gået sammen med i lang tid og kan godt sammen med - en welsh hoppe på 25 år.
En uge efter denne vallak er kommet på folden, skal welsh hoppen på pencillin pga. åbne sår på bagbenene. Få dage efter, er min hoppe blevet sparket, og hun halter nu voldsomt og har problemer. Vi står desuden og er på vej på dyrehospital med hende, da hun skal undersøges.

Hvor vil i mene vi står, mht. en forsikringssag? Der blev på intet tidspunkt spurgt mig om det var ok for mig at han kom ind på folden, han stod der pludselig bare, fordi de ikke troede han ville lave ballade inde hos de 2 gamle damer.. og han blev kun flyttet, fordi han begyndte at "bedække" min hoppe... Men der er ingen deciderede vidner, udover at staldejer og hesteejer udemærkede var klar over at hesten sparker meget, og har bagsko på, og at jeg ingen info har fået om det, før end jeg kom hjem og så det?

Jeg accepterer selvfølgelig hvis at det bare er sådan, og så må jeg æde det med min egen forsikring - synes dog det er unfair at en anden skal gøre stor skade på min, og med udsigter der kan have fatale følger, så håber at hendes ansvarsforsikring kan gå ind og dække.

Lad mig høre jeres erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikringssag - hvordan står vi?
  • #1   10. jul 2012 Du har ingen sag. Det er hvad der kan ske på folden.. Ville derimod tage en snak med opstaldningsstedet.

• #2   10. jul 2012 Tja det er jo det der kan ske på mark, når ens hest går med andre heste.. Ville nu også snakke med opstaldningsstedet om det. Det er jo ikke iorden at gøre den slags uden at spørge om det er iorden, især når man ved den anden kan finde på at sparke på den måde..

Tror ikke du skal regne med, at hendes forsikring dækker det.. Det er jo derfor det er en god ide´at forsikre sin hest fuldt ud, med både syge, liv og uanvendelig..

• #3   10. jul 2012 Der er jo ingen beviser og det er hvad der sker. Jeg har selv haft dyrlæge når mine har hafy foldskader...surt, men sådan er det. Det er din egen forsikring. Ellers skal vi jo hele tiden dække hinandens skader, hvis en hest bider en anden, ødelægger dens dækken m.m. De havde jo gået sammen før.....

• #4   10. jul 2012 Kan ikke se, hvad der er problemet i, at din egen forsikring skal dække? din præmie vil jo ikke komme til at stige, fordi din hest får en skade.
    Tænker heller ikke, at man kan pålægge ejer af den anden hest at få sin ansvarforsikring til at dække. Et spark på folden er jo hvad der kan ske.
    Oftest stiller et forsikringsselskab ikke spørgsmålstegn ved, hvad der er sket. De skal jo dække uanset hvilken skade det er, hvis man har sygeforsikring.

• #5   10. jul 2012 okay, fint nok smiley min hests gamle ejer sagde bare til mig at det var hende den andens ansvarsforsikring der skulle dække, når der var sket skade på hesten som kræver større behandling. Ligesom med biler når folk kører sammen. synes ikke man kan sammenligne at erstatte dækkener o.l. med en skade som kan gøre hesten uanvendelig...

har skam heller ikke noget imod at min egen forsikring skal dække, for har hende forsikret fuldt ud, men synes stadig at hendes burde dække omkostningerne for skaden, når hesten på ingen måde burde komme ind på den fold! smiley

• #6   10. jul 2012 og nej, de har netop IKKE gået sammen før.. den var både vallak og har gået opdelt, og kom netop på enefold for ikke at sparke de andre... og så lukker de den ind til min og staldejers pony, og begge får spark. Derfor synes jeg det er mærkeligt hvis ansvaren ikke dækker smiley men sådan er det..

• #7   11. jul 2012 Jeg mener ikke ansvarsforsikringen dækker skader sket på folden? (måske jeg tager fejl) men har altid fået oplyst at den dækker ved hestene render ud, hvis hegnet er i forsvarlig stand og det dækker materielle skader på andres ting når det er sket uforudsigeligt.

Jeg kender en episode med nogle der inviterede venner på besøg incl deres hund som så bed i et møbel, og fordi de selv havde inviteret hunden med dækkede forsikringen ikke! Havde de selv medbragt hunden udenfor aftale var det noget andet.

Her sammenligner jeg lidt med hestene er blevet lukket sammen (selvom det ikk er dit valg men svært og bevise nu skaden er sket) så tror heller ikk ansvar dækker her. Sagen var en anden hvis det var en fremmed tilløbet hest andet sted fra.

• #8   11. jul 2012 stald vestergaard: Med den forklaring du kom med der, tror jeg du har ret desværre smiley

det med hunden vidste jeg godt, med at hvis den ødelægger når den er på besøg, så dækker de det, hvis de har taget den uanmeldt med smiley

men jeg tager den med min egen forsikring, og så må jeg lige få snakket med dem ude på stedet, da jeg ikke vil finde mig i at sådan noget uforsvarligt noget bliver gjort uden at lige bare så meget som sige det først.. smiley står jo nu med en hest som jeg ikke engang aner om bliver ridehest igen smiley

• #9   11. jul 2012 Tror kun du kan få din egen til at dække det.

I mine øjne ligger ansvaret i øvrigt hos den/dem der har lukket dem sammen og ikke hos den anden hests ejer medmindre hun er den der har lukket dem sammen...

• #10   11. jul 2012 stine: Hun var med til at tage beslutningen..

• #11   11. jul 2012 jeg forstår godt din ærgelse, jeg var selv blevet sur, hvis det var min hest de havde lukket sammen med en hest de vidste havde løse bagben og så oven i købet med sko på bagben, men jeg vil mene du burde gå til opstaldningsstedet og klage da det er dem som har lavet fejlen, og måske finde en løsning med dem.

Jeg ved godt det aldrig kan erstatte din hest, men de burde tage selvrisikoen på din forsikring så du kan få din hest behandlet, når nu du ikke har sagt god for sådan en hest skal gå med din hest.

• #12   11. jul 2012 min forsikring har også taget sagen smiley

men ja, det er lige nøjagtig det som jeg er sur og skuffet over - at de gør noget der er så uansvarligt, nu når den først var sat på enefold for at undgå det hos vallakkerne... - det er som om de har tænkt at det var ligemeget inde hos min hest, da "hun jo er så rolig"... mener selv her, at hvis en legesyg hest kommer ind til nogle "kedelige" så er det da først den laver ballade, for at få dem til at give respons smiley

• #13   11. jul 2012 Heste kan være nok så rolige, men derfor er det langt fra sikkert de bare opføre sig som intet hændt når de lukkes sammen med nye fold kammerater, da der oftest skal sættes en rangorden alligevel.

Så med mindre det er en hoppe som altid har været længere nede i rang, så den affinder sig der eller den ikke er stærk nok psykisk eller fysisk vil en del hopper prøve få magten over en vallak.

Efter min mening havde det været mere sikkert den var blevet i den flok den var vant til og være da de heste i den flok har fundet sin rang og de ved de skal passe på de bagben.

• #14   3. aug 2012 Hej
    Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at der er denne tråd. Det er mig der er opstalder, skriver fra en venindes profil, da jeg ikke kan skrive fra min egen. Der er vist blevet skrevet nogle ting herinde der har brug for en uddybende forklaring.
    Jeg kunne aldrig finde på at flytte ind hest ind på en fold velvidende at den vil sparke de andre heste. Grunden til at denne hest blev flyttet fra sin oprindelige fold var at den leger meget voldsomt med min 2 årige hingst, det skal siges at det er min der er meget legesyg. Den kommer på enefold, men da jeg er meget imod enefolde, blev jeg enig med ejer om at lukke ham ud til de to ældre hopper. Dvs 3 heste på 3 ha jord. Der er ingen af de ældre hopper der er legesyge, så det ser jeg ikke et problem ved. Den ene hoppe er Anettes, den anden er min egen.
    Man kan jo altid være bagklog, men jeg kunne aldrig finde på at sætte en hest ind til en anden hest hvis jeg vidste at den ville lave skade på andre heste.
    Min egen hest havde et lille sår på ca, 1,5 cm, som blev behandlet med pencilin pga der gik betændelse i det.
    MVH Maria

• #15   10. aug 2012 Skal lige siges, at jeg har oprettet denne gruppe, da jeg efterhånden virkelig synes vi mangler en!
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/hesteforsikringer

• #16   11. aug 2012 Nå! Efter jeg blev gjort opmærksom på denne tråd, og hvilken hest det er du beskylder for at have forårsaget din hests skade, har jeg prøvet at bilde mig selv ind, at jeg ikke skulle svare... Men altså - jeg kan ikke lade være!

Du skriver at folk i din omgangskreds mener denne hests ejers forsikring skal dække... Og så spørger jeg dig om de følgende ting:

1. hvordan vil du bevise hvilken hest der har sparket, når ingen har set noget?

2. har du overvejet, at der er større sandsynlighed for, at det netop er de to hopper der har været oppe at toppes, når de nu begge har skader? Desuden er det ikke nogen hemmelighed, at høns kan finde på at slås om en ny hanes gunst. smiley
    Det er den slags der sker på fold! Deal with it!

3. har du overhovedet sat dig ind i hvad den lovpligtige ansvarsforsikring på heste dækker?

Hvorfor pokker du bilder dig ind, at den hest du fremstiller som toptrænet kamphest skulle sparke meget, det ved jeg ikke, men det er da den største gang pladder jeg længe har hørt!

Næhh - du har set dig sur på den pågældende hest, fordi den har bagsko på, og alene derfor. Du leder efter en syndebuk - og vupti - der var han!

Nu er det bare sådan, at netop DEN hest - den står mit navn på papirerne af hvis man tjekker under "avler"... Det er også sådan, at han har været i min varetægt i ca 4 år ud af hans 5 årige liv. Så jeg er på alle måder ganske farvet når vi taler om hans fortræffeligheder...
    Samtidig er jeg også MEGET bevist omkring hvad han indeholder, og IKKE indeholder...

Jeg kan ikke sige det tydeligt nok - Den hest har ALDRIG været kendt for at sparke i den tid han har været hos mig - tværtimod (!), heller ikke selvom han er blevet provokeret eller truet af andre heste.
    Jeg har set ham modtage tørre tæsk (!) uden han har fundet bagbenene frem - det er de færreste der har heste de kan sige det om!

Han har haft nogle kontroverser med min ene vallak, men de har ALDRIG vendt hinanden bagdelen.
    Og HVIS han har sparket din hest, så har den næppe været ganske uskyldig.. Hvilket man da også ved meget sjældent er tilfældet, hvis man har bare lidt forstand på hesteadfærd...

Han er en glad unghest, men han er ikke typen der starter legen - han går med, hvis de andre vil det (som Maria også skriver). Det er netop derfor han ikke går sammen med de andre unge legesyge mens hans egen skade heler... Dyrlægens ordre - og ja - jeg var der!

Det jeg egentlig ville var ganske kort: Hold dig fra syndebuk-løsningen, og hold op med at prøve at tørre din hests foldskade af på andre. Det er den slags der sker...
    Under alle omstændigheder - skal du finde en syndebuk - så tag dog og få styr på fakta om hesten før du udnævner den som kamphest...!

Kamilla

Som en slutnote: Hvis han er begyndt at springe på din hoppe, så må den være meget ihærdig i et ønske om det.. Han har aldrig bedækket før, og aldrig vist interesse for det. Men jeg har før set, at unge vallakker begynder at gøre det, hvis hoppen "presser" den nok - og så får de smag for det...

• #17   11. aug 2012 mage til tilsvining skal man da vist lede længe efter...

jeg udnævner ikke nogen til syndebuk, og ved skam godt noget om heste adfærd, så klap lige hesten engang!

min hest og den anden hoppe, havde gået sammen i lang tid før, UDEN nogen form for problemer.. og sjovt nok så skete der skader lige efter at vallakken kom ind!?

-Ja, min hoppe var i brunst, og hun er meget brunstig når hun er det, så ja hun har sikkert lagt op til at han skulle hoppe på hende - det er heller ikke der sagen ligger!

Og når hesteejeren selv siger, at hun er ked af at han skal have bagsko på, fordi han har løse bagben, ja så ved jeg satme ikke hvor i andre får fra, at han aldrig kunne finde på det? så forstår jeg heller ikke hvorfor han skulle på enefold - han kunne jo bare være kommet sammen med nogle af de andre rolige vallakker, som han jo også havde gået sammen med før? En enkelt eller 2 havde jo været nok.

og så lad dog være med at putte ord i munden på mig, som der overhovedet IKKE står skrevet!!

en anden ting er, at jeg prøver ikke at "tørre noget af" på nogle - jeg forventer bare at folk lever op til deres ansvar, nu når de får brug for det. Så stop med jeres grimme sprog, og hvis i føler jer så hårdt ramt, så sig dog hvorfor, istedet for at være så ubehøvlede? det ikke jer der står med en hest som måske skal aflives! Et "god bedring" havde måske endda været nok, men så meget har man ikke engang hørt?!

i øvrigt kan dyrlægen bekræfte at det er pga. spark, og når hun kommer videre kan de sikkert også svare på om det har været med sko eller uden sko...

• #19   11. aug 2012 Tilsvining? Hvor ser du det?
    Grimt sprog? Hvor (det er da dig selv der bander smiley )?

Næhh - jeg henleder blot til at du tænker dig om før du kaster med beskyldninger på den hest du lige synes det passer dig bedst...

Og ved du noget om hestes adfærd, så må du da netop vide, at en ny vallak på en hoppefold kan skabe rigtig meget uro hopperne imellem... Ingen ved om det er det der er sket - for ingen har set det ske! Men det er en ganske sandsynlig mulighed!

Det er da klart at hans ejer er træt af bagskoene - næppe fordi hesten har tendens til at sparke udenfor leg og fjollede hop på folden, men fordi der som reglen går hul, HVIS den rammer med sko...

Så hvor jeg får fra at hesten ikke har "løse bagben" - ja, det skulle man jo tro du havde forstået i mit svar fra tidligere i dag - hesten har været i min varetægt langt det meste af dens liv - så jeg tror nok jeg kender den bedre end du gør!

Grunden til han ikke kom til at gå med andre vallaker husker jeg ikke helt, men mon ikke det handlede om at man ønskede at bryde flokken så lidt som muligt, og den anden løsning derfor gav mere mening i situationen.
    At der kom skader ud af det - det er uheldigt og ærgeligt, men igen er det hvad der kan ske.
    Når du har overladt din hest til andre og selv taget på ferie, så må du jo udstikke nogle retningslinjer for hvad der må ske mens du er væk. Ellers må det være op til dem der står for stedet - der blev taget en beslutning, måske den forkerte, men i situationen har der nok været en god grund, og ingen har forventet skader!

Hvis du ikke prøver at tørre det af på andre - hvorfor så denne tråd?
    Der er da ingen af de andre omhandlende der ikke er deres ansvar bevist..
    Det er jo heller ikke deres skyld, at du ikke har styr på reglerne omkring heste på fold og ansvar for skader, og derfor opretter denne tråd...

Mon dog dyrlægerne kan regne ud om der har været en sko eller ej - synske er de næppe...
    Og ligemeget OM så det er den ene eller den anden hest der har sparket, så taler vi IGEN ikke om en trænet kamphest, men om helt almindelig hesteadfærd...

Tsk tsk
    Kamilla

• #20   11. aug 2012 nu var der så godt nok også sår efter det..

og ja, selvfølgelig kan det give uro på folden, når en ny kommer ind, også derfor jeg stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor han ikke bare kom sammen med en af dem han kendte? men de ting HAR mig og opstalder snakket om, og fundet ud af.

i øvrigt var jeg ikke på ferie, jeg var ovre for at arbejde, og har fået en anden til at passe hesten i mellemtiden plus selvfølgelig holdt kontakt med opstalder og været derude i weekenderne.

og kan ikke se hvor jeg tørrer noget af, ved at spørge om hvilken en forsikring der dækker, da det er et ganske simpelt spørgsmål som jeg regnede med at nogle herinde kunne svare på. har også selv snakket med forsikringen efterfølgende.

en hest kan jo altså også ændre sig når den bliver flyttet, får ny ejer, nye foldkammerater og nye rutiner, så det med at du har haft ham tidligere, synes jeg ikke du kan bruge som grundlag - du kender måske nok hans temp. ja, men hesten er jo også blevet ældre og har fået de nye overnævnte ting.

men synes det skal være op til forsikringerne og dyrlægerne at få det her på plads, istedet for at alle mulige som tager det personligt, skal ind og sige til og fra. Det ser jeg ingen grund til.
    -på den måde er der også et klart svar fra dem som rent faktisk har forstand og styr på alt det der smiley

ha' en god dag.

• #21   11. aug 2012 Kamilla M: Kan det ikke være dig fuldkommen lige gyldigt om din gamle hest har sprarket eller ej!! Det var da en irriterende lang og fuldkommen ligegyld (for tråd starters spørgsmål) forsvars tale du kom med for din tidligere hest, lige så vel som hun ''beskyldte'' din gamle hest for at have sparket hendes hest, beskylder du nu hendes for at være det store problem og skyld i det hele, det ved du lige så lidt som tråd starter gør..

Synes det fuldkommen latterligt du beskylder tråd starter for at mangle hesteadfærds viden og jeg ser ingen steder at denne tråd blev oprettet for at svine en anden hest til, bare får at få et svar.

Tråd starter fortæller bare stituartionen har set ud, da hun ville have af vide om det var den anden hests ansvars forsikring skulle dække det. Siden hun spørger har hun nej ikke sat sig ind i reglerne, men spurgte og fik svar..

Kender ingen af jer, men dette er da fuldkommen tåbeligt at beskylde den ene og den anden hest alt muligt, uden nogle har set præcis hvad der er sket og denne tråd i brund og grund er oprettet for at få et svar omkring ansvars forsikring..

Men Anette, som de fleste andre nævner, så dækker en andens ansvars forsikring ikke hvis en anden hest har lavet en skade på din hest, heller ikek selvom man har set hvem der har lavet skaden på din hest, det er din egen der skal dække det.

Ha en god dag alle og Anette, håber din hest kommer sig smiley !!

• #22   11. aug 2012 Shella: mange tak smiley

• #23   11. aug 2012 Nu skal jeg være den første til at indrømme, at denne tråd ikke er det første jeg hører til denne sag... Det er muligt du ikke mener du heri har prøvet at tørre af - men det som du og jeg begge ved er, at udenfor HG er der sagt og skrevet meget andet...

Selvfølgelig kan en hest ændre sig ved forskellige ting, men nu er de jo ikke fordi jeg ikke stadig kender dyret ganske godt - ja da jeg var hos ham så sent som i dag var han da helt den samme som altid.. Han har ikke ændret sig en disse...

I forhold til det med spark - så gik der også hul på min den ene da et lege-spark fra en af de andre ramte uheldigt forleden... Og det ganske uden sko...
    Spark kan ske! Alle heste kan sparke! Det er en risiko vi må leve med... Færdig!

Det er fint du spørger til forsikring, men synes måske den kunne have været klaret udenom forum!

Til dig Shella kan jeg kun henvise et par linjer op - du kan ikke vide hvad der ikke står her - og jeg er sådanset rørende enig med dig i en ting! Det er tåbeligt at beskylde for noget, hvor man ikke ved med sikkerhed hvad der er sket - og det er jo sådanset det jeg skriver - i det du mener er en lang forsvarstale... Det er det ikke. Jeg fortæller faktisk bare at det netop ikke er fair at klandre hesten for det. Og så gør jeg opmærksom på, at den hest der klandres altså ikke er en farlig ninja-hest der smadrer alle - og bruger til dette mit kendskab til hesten.

Jeg beskylder bestemt heller ikke TS for ikke at have hesteviden, jeg gør blot opmærksom på, at der altså er nogle ting hun ikke har taget med i sine overvejelser da hun stillede sigtekornet... Vi har vel alle plads til at blive klogere?

Og svaret på hendes spørgsmål - det havde hun nu nok fået før hun stillede det her... I hvert fald har hun haft rig mulighed for at stille spørgsmålet til folk der endda er uddannede til at svare på den slags spørgsmål...

Alt i

• #24   11. aug 2012 nu ved jeg ikke hvor meget du ved om denne sag, men højest sansynlig ikke lige så meget som jeg, i og med at du ikke har været med til dyrlæge osv. osv. tvivler også på at du har snakket med opstalder?

men synes ærlig talt at du skal blande dig udenom, og kan ikke se hvorfor jeg skal angribes og beskyldes for en helt masse, som ikke har noget på sig? At han har sparket min hest er bare sådan det er, og det kan ikke laves om - uanset om du siger han kan finde på at sparke eller ej!
    Og fatter ikke hvorfor i føler jer så "truede", når jeg nu helt fra start af skriver, at jeg fuldt ud accepterer hvis jeg skal tage den med egen forsikring? så hvorfor ikke bare slappe af og stoppe med at skrive en masse som man ikke kan bruge til noget som helst alligevel?

Og gider egentlig ikke at skulle forsvare mig selv mere, da jeg ikke har noget at skulle forsvare - min hest er blevet sparket, skal opereres og forhåbentlig blive klar igen, og det er dét jeg fokusere på nu - ikke hvad hans forrige hesteejer synes og mener osv. Det er fint at du forsvarer din gamle hest, fred være med det, men du behøver skisme at være efter mig på den måde - du kender mig ikke, du kender ikke min hest, og du kender ikke situationen 100%.

• #25   11. aug 2012 Ingen angreb - reelle spørgsmål og synspunkter...

At du tager det som et angreb og føler du skal forsvare dig, det er hvad det er.. Dig om det...

Men jeg kan sagtens ane, at jeg taler for døve øren - du læser det du vil, og ikke det der menes - sådan er det - men kommer du med beskyldninger der fremstiller et af mine hjertebørn på en forkert måde - så tillader jeg mig at blande mig. Nu og i fremtiden!

• #27   12. aug 2012 Jamen Lizzi - jeg er slet, slet ikke uforstående overfor at Anette er ked af det og frustreret.... Det er da super synd for både hende og hesten, at den er skadet...

Jeg har selv lige brugt den halve dag på at få min nabos ene pony aflivet efter en voldsom foldskade, som ingen aner hvordan er sket. Skader er altid frustrerende!

Det er slet ikke det jeg reagerer på...

Ja - jeg ville blive farligt sur - da især fordi andres krikker ikke har noget at gøre på min grund... smiley

Desuden - hvis det var svar på det tråden angiveligt er oprettet for hun søgte, hvorfor så ikke stille spørgsmålet til de rette fra starten - forsikringsselskabet!

Jeg ser klart denne tråd som et forsøg på at hænge de andre implicerede ud, og få en gang rygklapperi igang... Men sådan er jeg nok så mistænksom.. smiley

• #29   12. aug 2012 nu er det også sådan at vi faktisk HAR snakket med forsikringsselvskabet op til flere gange siden - hvis du kigger kamilla, så er tråden over 1 måned gammel...

og forsinkringen siger en del spændende, og ja, det er da dem vi hører på - derfor må man stadig gerne spørge ind til andres erfaringer mht. forsikringen og foldskader o.l., eftersom jeg aldrig har haft brug for den før!

så stop med at sige at jeg forsøger at hænge andre ud, når det kun er noget du selv forestiller dig og ikke det der er hensigten og forsøger skam heller ingen steder at få skulderklap, forsøgte bare at få klarhed! at man så skal høre en masse l*** oveni, fordi nogle har ondt bagi, ja det kan jeg ikke bruge til noget. jeg har skrevet historien sådan som jeg og min kæreste har set og forstået den, og igen ja, der er altid flere sider af en sag. Men vi har set det sådan som der står skrevet og har handlet ud fra det - vil min hest det bedste og står måske og skal miste hende pga. det her, og det kunne have været undgået, så stop nu det andet mens legen er god - andet er simpelthen for dumt..

i øvrigt vil jeg nævne, at selvom han har sparket hende, så hader jeg ham altså ikke eller noget i den dur - snakker stadig med ham når man går forbi på folden osv. Har ikke noget imod hesten, har noget imod den måde tingene er sket på. Og igen nævnes det, at jeg har snakket med opstalder om det, så der er egentlig ikke mere at skulle siges smiley

god dag til alle

• #30   12. aug 2012 Syntes mere den her tråd bør handle om hvem som menneske der har skylden, og ikke om hesten.

Det må være den som lukkede den her vallak ind til hopperne som har lavet fejlen, dyrene kan man ikke give skylden, sådan ved de fleste jo adfærden kan være, de tænker ikke på hvordan der rammes.

Er det opstaldningsstedet så må man tage en snak med dem stille og roligt om det nok ikke var det rigtige valg der her blev truffet og gøre det klart hvordan man fremover evt gerne vil have besked inden det gøres så de får ejernes accept på og lukke dem sammen.

Er det en anden opstalder der har lavet fejlen må opstaldningsstedet lave nogle regler fremover som skal følges.

Man har faktisk altid opstaldet sin hest på egen risiko, men derfor er det nu stadig rart at kende de retningslinjer der er på stedet som skal accepteres.

Kommentér på:
forsikringssag - hvordan står vi?

Annonce