405 visninger
|
Oprettet:
Ny part svært ved tillid! {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er!
Jeg red i dag min nye part for 3 gang
Min nye part har haft over 5 parter og har rigtig svært ved at finde tillid hos nye mennesker...! Hun var rigtig strid i dag og kunne slet ikke styre det så kom til at lave noget som nemt kan skabe mistillid! Men kan slet ikke holde hoved koldt når en hest løber rundt og skyder skulder!
Men så til mit spørgsmål
Har i en metode vi evt kunne skabe et bedre bånd! Hvordan jeg kan takle det? Ja bare i det hele taget nogle gode råd!
apr 2010
Følger: 98 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 45 Svar: 206
apr 2010
Har også rigtig svært ved at sidde på hende og så bliver jeg frustreret over det!
apr 2010
Jeg er nok Lc
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ingen bestemte metoder for det lyder ikke til det handler om tillid - men istedet at hesten lære signaler, lære at forstå hvad man vil og at du lære at håndtere de problemer den har. :o)
apr 2010
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 3
du venter med at ride hesten til I har lært hinanden at kende rigtig godt. Træk med den, få den til at lytte til dig fra jorden, der skal den gå frem når du beder den om det, stoppe når du beder den om det, bakke når du beder den om det, rykke sig til siderne når du beder den om det.
Du rider den kun når du har hjælp fra jorden, enten af en underviser eller af ejer selv.
Du finder en anden hest/pony at have part på, som er mere ligetil.
Hvad I rider af klasser i dressur er irrelavant, det har intet at gøre med om du har lært at løse de problemer der kan dukke op med en privat hest.
Held og lykke.)
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.372
Mht nedsidning , hvis det kun er 5 gang du rider den så bliver det bedre med tiden . Fortsæt i letridning de næste mange gange , så i begge får mest ud af det og slapper af .
Hvis det stadig ikke går. Og den løber, skyder skulder og du bliver sur over at du ikke kan sidde på den , så passer i måske ikke sammen ?:)
okt 2011
Følger: 79 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 138
Og ja hvad mere skal man sige nu har jeg haft halvpart på den i et halv år og vi kunne ikke have et tættere bånd, jeg kan ride i reb grime uden sadel, stå indenunder ham, og behøver entenligt ikke have ham bundet men gør det alligevel, hvis nu.... Det uheldige skulle ske.
Ny part svært ved tillid!