{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Ny part? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået og spekuleret på om jeg skulle finde en anden hest at ride lidt på, en der kunne lidt mere end Rikke, en jeg kunne lærer noget af! Og så her den anden dag finder jeg så en fjordhest på 8 år som man endten kan købe, låne eller have part på, det tager ca 17 min m. bus at kører der ud så det er alligevel et godt stykke. Men da den kan alle de øvelser jeg brænder for at lærer, prikker det i mine finger hver gang jeg skriver med ejeren.

Problemet er så om jeg kan få det til at hænge sammen måde med min tid, hvis jeg skal kører. Ellers skal jeg låne den, men så kommer det til at gå ud over min økonomi ( mor og far ville ikke hjælpe, og det er fair nok)

Jeg var faktisk ved at sige at jeg gerne ville bruge mine penge på det, men så kom det frem at jeg gerne ville sparer sammen så jeg engang selv kan købe min egen hest. Øhjj jeg synes det er svært... Men så kom jeg til at tænke på om man ikke kun kunne se en måned frem ad gangen?

Hvordan får i det til at hænge sammen med kørsel o.s.v og ville i ikk også prøve hesten og se om det er noget for jer, og hvis i så fik tilbudet at hesten må komme hjem til en og stå hvad ville i så gøre( man skal betale alt selv)?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny part?
  • #1   28. apr 2010 » Stine & Mr. Casanova «
    Okay, kan godt se det ikke er meget i forhold til dig (; - Men den hest jeg har nu tager det kun 5 skridt smiley

Hvor tit er du ude ved dine? smiley

• #2   28. apr 2010 Jeg kan ikke forestille mig at skulle ride et sted hvor jeg er afhængig af bus osv. smiley Jeg har 5 km. (15-20 min. cykel) til gården, og det synes jeg er passende - så kan man altid sige "NU tager jeg hjem!" smiley Okay, i regnvejr kunne jeg godt bruge en bus derud, men jeg overlever smiley

Men synes det kommer meget an på hvor meget fritid du har til lektier osv. smiley Og hvor mange gange om ugen parten er smiley Men; det skader vel aldrig noget at prøve ? smiley

• #3   28. apr 2010 Rex smiley .
    Det er det, min anden hest står faktisk næsten i baghaven og tager ikke engang 1 min at gå derud så det er jo lidt af jungle jeg er begivet mig ud på!
    Jeg ville gerne have sådan at jeg også kan tage ud til Rikke i hvert fald 2 gange om ugen og så regner med den 'nye part' 3 gange evt og så lektier og så arbejde hver fredag!

• #4   28. apr 2010 Karina44 & Katrine17 H
    Jeg har jo bare også alle min lektier og min ande hest! Det er lidt af en omvæltning for mig at skulle 'bruge' tid på at komme ud til 'mine dyr'

• #5   28. apr 2010 |Shermin&Marvin|* Nu med Twilight igen :'D <'33* .
    Nej 17 min er faktisk ikke ret meget smiley - Og det er jo det jeg gerne vil! smiley

• #6   28. apr 2010 Karina44 & Katrine17 H
    Lektierne går det aldrig ud over! For ellers er det så nemt - så må jeg ikke ride :S

Men det var også mere det med at hører hvordan folk med part får det til at hænge sammen, med alt det de vil! Og om de ville få hesten hjem til en selv?

Jeg er meget god til at sige fra hvis jeg kan se at det ikke går, men man blivr jo nødt til at prøve før man siger fra smiley

• #7   28. apr 2010 |Shermin&Marvin|* Nu med Twilight igen :'D <'33* .
    Hah, tror jeg også jeg har tænkt mig, det sætter det ligesom på plads når man diskutere med andre heste-glade mennesker!! C:

• #8   28. apr 2010 synes du skal tage ud og prøve den....17 min. er ikk særlig meget, har samlet 53 min. ud til ponyen. lektier kan hvis ikke det er sådan nogle med mánge "rekvisitter" sagtens laves i bussen;)

• #9   28. apr 2010 |Shermin&Marvin|* Nu med Twilight igen :'D <'33* .
    Ja, man kan også på den måde blive sikker i sin sag hvis man ved at andre fx bruger længere tid i bus end en selv ville komme til! Og så er alle så venlige og skriver ikke grimt selvom man er lidt kritisk smiley

• #10   28. apr 2010 erika og flico:)=team uglehuset:D
    Læselektier kan jo godt laves o.s.v i bussen - det har jeg tit gjort når jeg skulle til fodlæge og kører 30 min smiley Det hele er faktisk snart på plads!

Hvor mange gange om ugen er du ude ved din part?

• #11   28. apr 2010 17 min. er ingenting..
    Bruger selv ca. et kvarter at cykle de to km. ud til hesten ....
    Men okay, det tager os kun så lang tid fordi der er bakker -.-'

• #12   28. apr 2010 17 min er ikke meget.. Om sommeren kan du jo cykle istedet for og få noget motion og frisk luft smiley

• #13   28. apr 2010 Karina44 & Katrine17 H
    Det eneste jeg faktisk er 'bange' for er, fordi den nemlig ikke er så trafiksikker igen, at den skulle løbe ud på vejen o.s.v ( gården ligger mellem to store veje)

Jeg tror jeg ville starte med hvis vi kan lide hinanden at tage de 17 min der og så når vi har lært hinanden rigtig at kende kunne det jo være en mulighed! smiley

• #14   28. apr 2010 Takker jer begge to smiley Og tak fordi i gad læse det smiley

|Shermin&Marvin|* Nu med Twilight igen :'D <'33* .
    Det skal jeg gøre xD

Kommentér på:
Ny part?

Annonce