{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

At vælge en hest {{forumTopicSubject}}

Ja.. nu har vi haft et par diskutioner denne uge (ihvertfald en i går) som bevæget sig ind på dette emnet.
Altså om man skal købe en hest til at ride (på højereplan) på så er min mening at man skal købe en ridehest..
Jeg siger IKKE man ikke kan ride på f.eks shire heste eller trav heste, men at om man vil noget med sin ridning f.eks indenfor spring eller så er det bedste at købe en hest der er avlet til dette formål, først og fremst af hensyn til hesten.

Og det er IKKE fordi jeg mener travere/shire heste eller nogen anden race er grimme, men det er altså at tag f.eks travheste, de er avlet for at være hurtige og have en veivinnende trav. Racens skridt og galop bryder man sig ikke om at forbedre gennem avlen, og de bliver dermed derefter (altså ikke så gode i de aller fleste tilfælder). Så tager man f.eks dansk varmblod (ja det er ik nogen race, men et avlsforbund, jeg VED det), der er de ude efter at få heste med en bygning der er godt egnet til dressur/spring og gode gangarter BÅDE i skridt, trav og galopp. Så siger det sig selv at efter mange generasjoner med sådan avling så bliver rideheste til rideheste og travheste til travheste.

Skulle bare lige sige det og så må i gerne komme med jeres mening... smutter og skal have en time biologi nu, men kommer stærkere tilbage senere;)
Tiril R

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vælge en hest
Kommentér på:
At vælge en hest

Annonce