{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

St. Hippolyt Hesta Mix? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter!

Det er sådan at jeg er blevet fuldstændig vildledt i det her foder-helvede.

Jeg blev anbefalet af hestens ejer at give: Müsli, hvidløg, hørfrø og lidt olie. Jeg kom så op og skulle købe foder, og kom hjem med St. Hippolyt Natur Müsli og Linamix. I müslien er der alt mulig godt som hvidløg og majsflager og Linamix er der hørfrø og noget olie i.

Jeg får så afvide på gården, at dette ikke er nok som fuldfoder - dem i foderbutikken har derfor bildt mig noget værre vrøvl ind!

Jeg blev anbefalet St. Hippolyt Heste Mix, og så ville jeg supplere med enten Linamix'en eller Müsli'en, samt massere af gulerødder og evt. olie - og 7 kg wrap til vinter.

Der er tale om en Hollansk varmblod på 4 år, ca. 160 cm høj.

Ville give:
Ca. 1100 g. Heste Mix
Ca. 500 g. Linamix ELLER müsli.
1 dl. olie (evt.)

Hvordan ser dette ud? Er jeg helt fra den, eller?
smiley

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  St. Hippolyt Hesta Mix?
  • #1   3. jul 2012 Prøv eventuelt at kontakte st. hippolyts foderkonsulenter smiley
    Claudia Heegaard
    cand. agro. tlf. 2114 4213 ch@hippolyt.dk
    Der er gratis vejledning, og de svare hurtig igen (:

• #2   3. jul 2012 Tak!
    Det vil jeg gøre..

Vil stadig gerne høre jeres mening smiley

• #4   3. jul 2012 Jeg undrer mig over, at du er blevet anbefalet Hesta Mix Müsli og ikke Naturmüsli til din varmblod?? Hesta Mix Müsli er specielt udviklet til de mere hårdføre racer, som er særligt disponerede for diverse hudsygdomme, hvorimod Naturmüsli - mig bekendt - indeholder mere energi. Det kan godt bruges som fuldfoder, men skal hesten yde meget (f.eks. i forbindelse med stævner etc.), vil det være en god idé at supplere med eksempelvis havre foruden grovfoderet (hø og græs), som hesten jo altid skal have.

Men ja, som Rikke anbefaler, så prøv at kontakte en af Hippolyts foderkonsulenter - de vil kunne vejlede dig. smiley

• #5   4. jul 2012 Jeg køre selv med Struktur-Energetikum, det som foderkonsulenterne siger om dette basisfoder er, det kronen på værket.
    Min hest fungere virkelig godt på det, og dette foder er også beregnet til både stævne heste og til rideheste som kun er på hyggebasis smiley

Kommentér på:
St. Hippolyt Hesta Mix?

Annonce