{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

HJÆLP SYG HEST??? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er indlagt og må ikke forlade hospitalet. Har lige fået at vide at en af mine heste står og savler helt ekstremt meget og de er meget bekymrede dem der bor på gården (de ved ik så meget om heste og taler ikke så godt engelsk).
I forgårs brød mine heste ind til foderet og har fået at vide at der er blevet spist ca 12 kg vitaminer (svarende til salvamin grøn) og et par liter upblødte speedybeet. Jeg ved ikke hvilken af hestene der har spist det eller om de alle tre har spist. Dyrlægen sagde at der ikke var nogen grund til at komme før der var symptomer på noget, eftersom han først da ved hvad han skal behandle imod.
Jeg tænker det også kan være en spiserørsforstoppelse eftersom det er ca 2 dage siden de er brudt ind til foderet. Nu stille rjeg lige et dumt spørgsmål, men kan en hest dø af spiserørsforstoppelse?
Dyrlægen og min mor er på vej derud men jeg kan ikke finde ro lige nu fordi jeg ingenting kan gøre. Hvad kan der ske, er der nogle der har prøvet det samme ang foder eller har nogle erfaringer? Alt viden kan bruges lige nu, jeg vil bare gerne have lbare en smule ro i min sjæl

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP SYG HEST???
  • #1   1. jul 2012 hmm ja, det er svært at sige. Men så længe dyrelægen er på vej kan du ikke gøre noget. Og gør dig selv den tjeneste ikke at google det, for så kommer kun de værste tilfælde frem! Det aldrig de gode som kommer frem og så bliver man bare mere nervøs smiley
    Håber det ikke er så slemt med din hest.

• #3   1. jul 2012 Tak for svar. Ja det er godt dyrlægen er på vej, nu venter jeg bare på en tlf opringning. Har fået lidt forskelligt at vide, først at hesten savlede og nu at der løber hvidt vand ud af næsen på hende. Håber ik det er spiserørsforstoppelse, kryder fingre for at det bare er en simpel forkølelse!!

• #5   1. jul 2012 Hmm ja men dem der bor der har ikke så meget forstand på heste, så kan godt være det bare er lidt voldsom snot, og de er ikke så gode til at forklare sig fordi de ikke taler så godt engelsk, så det kan være de har forklaret sig forkert. Det håber jeg i hvert fald! Og tak smiley

• #6   1. jul 2012 Det er ikke nemt at sidde og ikke kunne gøre noget, jeg har set heste med spise rørs forstoppelse to gange den ene gang var det meget slemt og hesten savlede hostede slim ud af næse og mund svedte på maven rejste sig og lagde sig dyrelægen kom og fik det løsnede, dyrelægen sagde at heste ikke bare lige dør af det... Anden gang var det knap så slemt og hesten fik det selv løsnede. Du må lige skrive hvordan det går..

• #7   1. jul 2012 Tangie .
    kende alt for godt til man syg hest
    når man er indlagt..
    håbe du er okay

• #8   1. jul 2012 Jeg har også haft en hest som havde tendens til spiserørsforstoppelse fordi den spiste for hurtigt. De dør ikke af det lige med det samme, og min dyrlæge sagde at jeg kunne massere hestens hals, det kunne sommetider løsne det, hvis ikke det løsnede sig i løbet af en halv time så løsnede det sig normalt ikke af sig selv.

Min hest savlede også når den havde det og lavede kramper i halsen. Det ser ikke pænt ud når de har det, og det kan tage tid og løsne op, men jeg var mere urolig ved kolik som når den havde spiserørsforstoppelse, for det vidste jeg der var styr på når dyrlægen kørte, hvor kolik ikke altid er garanteret helbredt når dyrlægen køre.

• #9   1. jul 2012 Uha, sikke en dum situation..
    Jeg ved desværre ikke noget om det - men ville bare give min medfølelse og ønske god bedring til hypsen herfra.
    Jeg krydser fingre..

• #10   1. jul 2012 Noget nyt vedr din hest ?
    Kender en som døde af det ; ((

• #11   1. jul 2012 håber på opdatering

• #12   2. jul 2012 Ja så er der opdatering. Hun havde en meget slem spiserørsforstoppelse og var tæt på at blive kvalt. Hun blev bedøvet og fik en slange ned i maven til at løsne det. Min mor var ude og se til hende igen her kl 12 og der så hun i følge min mor fin ud. Min mor har ikke så meget forstand på heste men hun har fået at vide hvad hun skal holde øje med og hun sagde at Kiara så glad ud smiley Dem der bor derude skal op og køre på arbejde kl 7 imorgen så der kigger de lige til hende igen smiley

• #14   2. jul 2012 Tak smiley Hun er helt ok igen nu smiley

• #16   2. jul 2012 Det var dejligt at dyrlægen kom og kunne hjælpe hende! Er rigtig glad for at høre hun har det godt igen :o)

Kommentér på:
HJÆLP SYG HEST???

Annonce