{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Sår = hævet ben.. Snask {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Min plag har fået et mini-sår (knap synligt) og et hævet ben. Har fået penicillin i 5 dage nu, og hævelsen er faldet for hver dag.

Fint nok, MEN i dag er såret begyndt at væske, sådan noget hvidligt snask? Er det normalt, der går "hul" på det? Har renset det med klorhexidin og sårspray hver dag.

Der er ikke meget hævelse tilbage, bortset fra en bule omkring såret. Er det ok?

Hvis det ikke er meget pænere mandag, ringer jeg til dyrlægen.

Det er jo blevet bedre hver dag, men havde ikke helt regnet med, der ville gå hul på såret, men så kommer betændelsen vel ud?

Hun har ikke været det mindste halt, det undrede dyrlægen lidt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår = hævet ben.. Snask
  • #1   1. jul 2012 Lyder altså som ganske alm lymfevæske, men vis det lugter grimt ja så er det betændelse.
    Men vask det med sæbe stadigvæk og put klorhxadin på

• #2   1. jul 2012 Jeg ville nok genoverveje den der sårspray, om den er nødvendig. Når jeg behandler sår på benene, så er det medihex og khlorhexidin og intet andet. Såret skal have mulighed for at kunne få luft. Når det er blevet pænt vasker jeg kun hveranden dag, senere hver 3. dag, indtil det er helt lukket.

• #3   1. jul 2012 jeg vil mene at det er et godt tegn, når betændelsen løber ud. For havde det groet hurtig sammen, var hesten muligt blevet halt pga. den betendelse der ikke, kunne komme ud. Jeg vil ikke begynde at smøre med for meget, udover den behandling du selv giver, at holde såret rent. EVT med sæbespåner. Sæbespåner. Sæbespåner er godt og gør at betændelsen kommer ud, sygehuset bruger forst denne behandling og det virker!

EN godt blanding af vand og spåner og så bare vand såret indtid du ikke har mere tilbage, mm du kan ligge såret i blød eller laver et "grød omslag" af det?

Held og lykke med det og godt hesten ikke er halt :O)

• #4   1. jul 2012 Hejsa,

Jamen min sårspary er baseret på klorhexidin? Det er derfor, jeg bruger den. Men kan da godt nøjes med klorhexidinen, der står bare, den desinficerer og tørrer ud? Men kan da godt være, den lukker det til.

Betændelse tænkte jeg også på. Skal indrømme, at det er svært at se, om det er gulligt, da hesten er sort. Ville have været nemmere, hvis hun var hvid selv. Men prøver at lugte til det i morgen. smiley

Mange tak for svar. Glæder mig til at se hendes ben i morgen.

Kommentér på:
Sår = hævet ben.. Snask

Annonce