Erkendelse er vejen frem :-) {{forumTopicSubject}}
For et par dage siden, var jeg sammen med en veninde, vi har ikke set hinanden i knap 2½ år, så der var masser, at tale om. Vi kom ind på hvordan vores ridning har forandret sig og at vi tænker tilbage på nogle ting vi har gjort, som vi nu afskyr på det groveste. Jeg fortryder hver eneste gang jeg har redet med en chambon, hver gang jeg har lyttet til en ridelærer som har sagt jeg skulle gøre ting ved rideskolehestene, som jeg nu kan se var fuldstændig forkerte! Jeg er virkelig begyndt, at tænke på alle de dårlige ting, alt den dårlige ridning, jeg lavede for bare 4 år siden.. Jeg fortalte min veninde om mine tanker og om hvordan jeg har det med alt det der skete dengang, og så sagde hun "Man kommer ikke videre, før man erkender sine fejl, og nu er du allerede godt på vej." Og efter hun sagde det, har tankerne virkelig fået frit spil, jeg erkender at jeg har gjort mange ting i min ridetid, som var forkerte, men jeg vidste desværre ikke bedre, nu erkender jeg mine fejl og har lært af dem. Jeg ved at jeg aldrig bliver en rideskolepige igen, den tid er ovre, der har været mange gode stunder på rideskolen, men jeg fortryder ikke jeg stoppede det
Nu kan jeg komme videre, jeg har erkendt mine fejl!
Ja, et lidt underligt indlæg, men jeg ville bare gøre opmærksom på, det er menneskeligt forkert at fejle, men husk nu at erkende dine fejl og ret op på det
Knus Cecillie
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Jeg er imod alle former for hjælpemidler, som skal få heste i holdning, chambonen bliver misbrugt på rideskoler, hvilket har gjort jeg aldrig skal bruge det igen, og hvis jeg skal bruge det, skal det KUN bruges til longering
Og jeg synes ikke det er nødvendigt at have ting på hesten, som skal få den i holdning, for det er jo bare om at lærer hesten det ordentligt, så kan den sagtens lære det uden brug af sådan noget Det har jeg gjort med Tjalfe og han kunne slet ikke bøjes i starten!
Jeg har ikke problemer med andre bruger det, hvis de bruger den ordentligt og har den løs
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Først nu det sidste år, hvor jeg er begyndt at ride anderledes (ARR), og også lidt western wanna-be agtigt, gør hun det ikke mere. Og hun har altså ingen muskler mere, bliver ikke redet meget.
Er ked af, jeg lyttede til underviserne.
Erkendelse er vejen frem :-)