793 visninger
|
Oprettet:
træls situation fra pony til hest :( {{forumTopicSubject}}
hejsa allesammen. for 4 år siden købte jeg min pony. (han havde gået på en mark i Irland hele sit liv og havde aldrig været i hænder, så han var absolut ikke tak. idag er han den kærligste pony som kan det hele. jeg vil komme til at savne ham helt vildt...
så kom jeg til ta tænke på om man ikke bare kunne låne ham ud til en man evt. kendte i forvejen, så man stadig kan besøge ham når man vil... hvad har man normalt af udgifter som udlåner af pony?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ofte så betaler låner alt undtagen forsikringen dvs. den skal du betale :o)
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
Jeg synes det er fair nok - vi har jo ponyen som vores egen
Men jo, selvfølgelig er det da surt, når man efter blot 14 dage får den første dyrlægeregning. Men sådan er det jo at have hest
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Men vi låner så heller ikke ud til ryttere vi ikke kender i forvejen.
Nightmare har været lånt ud, hvor min mor betalte ALT, det var for at holde ham i gang 6 mdr efter hun var blevet opereret og derfor ikke selv kunne ride.
Pt låner vi 2, der betaler vi alt undtaget forsikringen.
dec 2008
Følger: 122 Følgere: 117 Heste: 2 Emner: 78 Svar: 191
dec 2008
Følger: 122 Følgere: 117 Heste: 2 Emner: 78 Svar: 191
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Jeg syntes også det kommer lidt an på hvilken hest/pony det er man vil finde en til og ride, for er det en som kan det hele og rytteren kan lære af og er klar til og komme ud på stævnepladserne så er det jo en perfekt pony/hest og låne, hvor man der imod kan sige at hvis det er en der først skal rides op og trænes i og komme ud, eller bare kan rides til hygge, så er man måske nød til selv og betale lidt mere som ejer, eks smed?
forstå det sådan jeg tror låner er villig til og betale lidt mere hvis det er en de kan bruge til noget seriøst og lære af/komme videre med.
jeg kan dog godt forstå som udlejer at man ikke vil have en masse udgifter på noget man har udlånt da man ikke selv får nogen glæde af den, kun rettigheden til og bestemme over den i sidste ende frem for og sælge i din situation.
træls situation fra pony til hest :(