{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Svært at stoppe hesten. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået ny hest, og han er da fantastisk at ride på smiley
Mit eneste problem er bare at han til tider kan være svær at stoppe, og jeg kan ride flere runder rundt i ridehuset uden han stopper når jeg beder ham om det.
Og så er han også utrolig hurtig.
Han reagerer ikke på tøjler eller stemme, kun hvis jeg tager virkelig hårdt til, og det har jeg egentlig ikke lyst til.
Har i nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at stoppe hesten.
  • #1   23. jun 2012 Tjaaa, når han ikke reagere på stemme eller tøjler, ville det være svært at få trænet en stemmekommando ind.

Hvis det bliver slemt, så rid ind i barrieren? Og ros ham til han er helt roligt, det er ikke den fedeste løsning, men ja som sagt når han ikke ragere på stemme eller tøjler, så er der vel ikke andre muligheder smiley

Har du prøvet at longere? Det er en godt hvis man skal træne i at de reagere på ens stemme smiley

• #2   23. jun 2012 Det er jo måske en løsning. smiley
    Lige nu øver jeg også parader fra skridt af. Intet problem, men fra trav til skridt, går det slet ikke.

• #3   23. jun 2012 Ned på jorden og indlær stopsignalet som du ville gøre det på en unghest der aldrig før har haft bid i munden.

Og få dens tænder tjekket.

• #4   23. jun 2012 Aah gud da, selffoelgelig IKKE et haardere bid.
    Goer du som Katrine P siger.. :-O(

• #5   23. jun 2012 Hesten skal lære at stoppe for dine ben og dit sæde.
    Så tøjler og stemme kan i den her situation være ''et fedt'' forstå mig ret :o)

Hesten skal lære gennem grundridningen at når man klemmer med benene skal hesten sætte farten ned eller stoppe.
    Start i skridt, og bliv ved med at klemme med benene til hesten stopper, og når den stopper så ros den. Det skal gøres millioner af gange før det er på plads, og samme metode skal så føres med over i trav og galop.
    Tøjlen skal være der som støtte, men den skal ikke stoppe for tøjlen men for dine ben :o)

• #6   23. jun 2012 Er helt enig med Simone!
    Det vigtigeste, når man indlærer en øvelse er, at MAN SLIPPER BAGEFTER. Det er hestens ros og motivation for at lave noget som helst.
    Din hest har sikkert kunnet stoppe engang, men så er rytteren blevet ved med at hive i tøjlen, og den har derved ikke fået noget ud af at udføre kommandoen korrekt.
    Så du må lære den det igen - få redet dine halve parader i gennem, og giv så efter, når hesten sætter tempoet ned. Den sætter sikkert tempoet op igen, når du giver efter, men den skal nok lære at vente, når du har trænet konsekvent og blidt i noget tid.
    Og så få dig en dygtig underviser, der fokuserer på korrekt indlæring og ikke kun kigger på nakken og halsen.

• #7   23. jun 2012 Klem til med benene mens du trækker og slipper på tøjlen smiley Virker her på de meget energiske rideskole heste jeg rider smiley

• #8   23. jun 2012 Ellers kan man som nød, ride ind på en mindre og mindre volte mens man giver signalerne smiley

Kommentér på:
Svært at stoppe hesten.

Annonce