942 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - Tyk pony! {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Min pony er lige pludselig blevet vildt stor om maven. Altså hun har altid været oppustet om maven selvom hun har været pæn alle andre steder, men synes ligepludselig det er blevet ret vildt.
Hun får motion næsten hver dag og går på døgngræs (Hvilket ikke kan ændres på før om et par uger, da hun er med mig på efterskole), men får ikke foder derudover .
Er der nogen der har nogle tips eller idéer til hvad jeg kan gøre? Speciel træning? Kosttilskud? Andet? Er åben over for alle idéer.
Ps. Lige så snart der er mulighed for det, vil hun blive lukket på jordfold om natten så hun ikke får spist så meget græs.
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.725
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 1 Svar: 15
Han har os altid været usandsynligt tyk om sommeren, og uden energi, men efter han er kommet mindre på græs og er gået over til Equigard, har han både tabt sig og fået meget mere energi. Det gør at hesten sætter forbrændingen op, selvom den går på græs. Selvom det er lidt dyrt, kan det helt sikkert anbefales :).
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
På med mundkurven på græs...
jan 2005
Følger: 104 Følgere: 108 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 224
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 637
Anna Kirstine, kan du linke til det foder du snakker om?
jul 2006
og det er den der hedder equigard
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 637
Men kunne sådan noget som det her, plus nedskæring af græs ikke være tilstrækkeligt? Har nemlig minimalt af penge at gøre med
jul 2006
Men jeg kender ikke til brugen af de der summerfit, jeg fodrer med travo's vitamin sport, det er små piller, og der står hvor mange gram hesten skal have om dagen i forhold til vægt, og om den er på græs. Men jeg fodrer jo os med equigard, men kun 1 kg om dagen, og ellers supplerer jeg op med travo'en, har selvfølgelig regnet ud hvor meget det er. Så det er i princippet kun lidt over en sæk jeg bruger om måneden af equigarden, og det sys jeg ik er dyrt(282 kr). Travo'en holder omkring 2 måneder og koster ca. 200.
Men ved jo ik hvad du sys er dyrt
Hjælp - Tyk pony!