ihh det der foder (vinterplan) {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
ja, jeg sidder og er ved at nørkle min hests vinterfoderplan sammen, så jeg kan være lidt på forkant med det hele. er jo efterhånden ved at lære hvad hun gider og hvad hun ikke gider, har godt af, osv.
men, eftersom at dyret foretrækker pillefoder, vil jeg helst at der bliver blandet noget lucerne imellem, i frygt for at hun skulle sluge dem eller lign. Problemet er bare, at dyret ikke gider æde det skidt. i hvert fald ikke når det kun er med soyaolie...
har så siddet og kigget lidt på equsana's nye produkter, og ser så deres alfa blend - en blanding af lucerne og grønhø, tilsat lidt melasse og lidt olie. (50% lucerne, 40% grønhø, 6% rørmelasse, 4% soyaolie)
synes i jeg bare burde bide i æblet og sige, okay, dyret får en smule melasse i sit foder, og så er der noget til at bryde alle de der piller?(skal lige nævnes at hun kun får 1-2 håndfulde) eller skal jeg finde på noget helt andet?
Det kan ikke blive opblødt, for det gider staldejer ikke stå med, og müsli foder gider hun ikke, kun i en kort periode, og så det kedeligt (dur kun hvis det er en virkeliiiig god müsli, som dressing ovenpå, så glider det ned, og tror altså ikke jeg tør, bare at lade hende få ren pillefoder :S
Så HG - hjælp, hvad gør i?? og hvad ville i vælge?
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
det er pavo condition, fiberpiller og perform vit. jeg vil bruge, så der er både store og små iblandt nemlig
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Folk begynder efterhånden at blive lidt for meget med alt det sukker og stivlse snak men okay folk må selv om det men spiser vi ikke også selv lidt slik og brød??
Det er IKKE fordi jeg gider igang med en hel debat om dette men ville bare sige at din hest ikke tag skade lige som du ikke tag skade af 2 stykker slik om dagen.... smiler
maj 2008
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
jan 2009
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 162
maj 2008
det er Pavo condition, perform vit og fiberpiller hun skal have (og ved godt mængderne med fiberpiller, hun får 250g pr. måltid af dem)
ihh det der foder (vinterplan)