Ihh hvor jeg fortryder det!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg havde aldrig troet jeg ville fortryde så meget at have solgt min hypper .. Lige for tiden er det rigtig hårdt selvom det er et år siden jeg solgte hende .. Jeg tænker på hende hver dag og tænker hele tiden på hvordan det kunne have været hvis jeg havde beholdt hende .. Men ja .. Folk havde banket ind i hovedet på mig at jeg ikke kunne beholde hende og derfor måtte sælge hende ..
Jeg har haft hende siden hun var 1,5 år til hun blev 4 år .. Og har selv tilredet og uddannet hende ..
Jeg lovede mig selv at jeg skulle være hendes første og sidste hjem ..
Er der nogen af jer der har fortrudt et salg af sit dyrebareste eje?
okt 2007
Følger: 67 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 380
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 378
Jeg så hende en dag på rideskolen. Kendte hende ikke og vidste ikke, hvem som ejede hende, men det var kærlighed ved første blik. Det var min beriders kone, som ejede hende. Heldigvis skulle hun rides til og indgå som elevpony, så jeg fik fornøjelsen af at ride på hende, indtil jeg fik skrabt nok penge sammen til at købe hende til min konfirmation. Jeg beholdt hende til jeg var 19 år, da jeg ikke er så høj, så det betød ikke noget for mig, at jeg ikke kunne starte stævner længere.
Men jeg var blevet skoletræt og rejste derfor til Frankrig i 7 måneder. Det var lidt et problem at få hende holdt i gang mens jeg var væk, så mine forældre fandt en knægt på rideskolen, som gerne ville købe hende.
Jeg indvilligede til sidst i det mod at, hvis de nogensinde ville sælge hende, så skulle de spørge mig først, for så ville jeg have hende tilbage.
Mine forældre fik det desværre ikke skrevet i kontrakten.
Da jeg kom hjem igen rendte jeg konstant på rideskolen og besøgte hende og arbejdede med hende, da knægten ikke kom ud til hende hver dag.
En dag jeg kom derud var hun væk. Jeg var fuldstændig knust og ringede hjem til dem. Jeg fik besked på, at de havde solgt hende til en mand, som skulle bruge hende til sin datter som en overraskelse. De ville hverken oplyse mig om, hvorhen hun kom eller give mig navn, adresse eller tlf.nr. på den nye ejer.
Jeg forsøgte alt for at finde hende. Ringede rundt til rigtig mange rideskoler osv. Jeg mistede desværre kontakten og græd mig i søvn i rigtig mange nætter. Kan stadig tænke på hende og savne hende, selvom det efterhånden er 25 år siden.
Siden dengang har jeg haft rigtig svært ved at sælge mine heste/dyr. Har dog måttet gøre det en enkelt gang, men jeg fandt heldigvis et god hjem og har bevaret kontakten til den nye ejer, så jeg kan følge hende.
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
Men jeg har solgt min hund, min aller bedste ven.. Jeg savner ham hver dag, og kan til tider stadig græde over ham.. Han har nu været solgt i 3 år.. Først på denne tid sidste år fandt jeg ham, og fik lov at besøge ham.
De der havde købt ham, havde solgt ham videre 6 måneder senere trods aftale om at holde os opdateret.. Dem de solgte til solgte videre, og herefter kom han til Roskilde som politisag. Heldigvis har han et dejligt hjem nu, men hold kæft man føler at det er ens skyld st han endte som kastehund.. Aldrig om jeg sælger et dyr igen.. Så hellere aflive
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Han er van til at passe sig selv og bliver enormt stresset i nærheden af hund og for meget ståhej rundt om ham..
Han kom fra et hjem hvor han gik i et bur på 0,5m x 0,4m x 1,5m med 5 marsvin og 2 andre kaniner. Ejerne havde 7 andre af sådanne bure med kaniner og marsvin plus 2 bure på 50cm x 50 cm x 100cm med 2 belgiske kæmper i hver
Udover det havde de 5 chincillaer, 2 hunde og 4 katte i en villa på størrelse med villaerne i Holkærs ager og Hyld ager
Da han kom havde han fået revet en 2 cm lang flænge fra huden lige under øjet og ned, så han skulle sys. Ikke engang en uge efter finder jeg 2 sår på størrelse med hasselnødder, som bare vokser og vokser. Han var i bad og blev føntørret, selvom han kunne dø af stress, for vi syntes ikke det var optimalt at han skulle gå med det...
Vi havde også en løvehoved-pige på et tidspunkt, som vi havde fået af nogle venner. Vi solgte hende og så hende først 3 måneder efter hvor hun var skind og ben med unge i maven... Ungen døde før den blev født og vi valgte at aflive hende
Kan godt love for de ejer fik en kæmpe sviner
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Gav sidste år min skønne dreng væk til selvskab, da jeg desværre var blevet bange for ham, hvilket jeg aldrig skulle have gjort..
Der gik 4 dage, så var der rytter på ham (hvilket der tydeligt var blevet gjort opmærksom på, at det var no-go, både mundtligt og i kontrakt), 1½ uge så var han solgt videre (hvor der også var aftalt, at han skulle tilbage til mig), men det værste var, at han var solgt som en god og stabil ridehest..
Da jeg overtog ham, var han blevet tilredet og havde så ellers bare stået i 3 år, så ALT skulle genopfriskes, og da jeg måtte "opgive" var han knapt styrbar.
Jeg fandt så frem til, at han var blevet solgt til en hestehandler, men "mistede" ham herefter.
Ca 2 måneder senere blev jeg kontaktet af en fra Tyskland, som havde købt min skønne Kota-basse, vi fandt frem til, at hun var hans (minimum) 5 ejer på 1½ måned (excl mig), havde overtaget ham med kværke og mug i pelsen, og var ligeledes blevet fortalt, at han var en god stabil ridehest, som var vant til at blive redet på tur (hvilket han mig bekendt aldrig har prøvet, i så fald, så kun nogle få gange).
Hold nu kæft hvor jeg stor tudede da jeg fandt ud af, hvilket helved den skønne dreng har været i gennem!
Heldigvis ved jeg, at han nu har det som blommen i et æg, jeg har god kontakt med hans ejer og får jævnligt sendt billeder og video af ham.
nov 2011
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 17
Ihh hvor jeg fortryder det!!!