{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Opstaldningspris {{forumTopicSubject}}

Kunne egentlig godt tænke mig at vide...hvad kan man forlange for opstaldning et privat sted med følgende:

Stor boks med vindue som dog ikke kan åbnes
Lukkes ind og ud hver dag (sommeren er de på døgnfold hvor de fodres med kvalitetswrap fordi der ikke er nok græs)
De fodres 2 gange dagligt med wrap, müsli med vitaminer og mineraler og hvad den enkelte nu ellers lige har behov for.
De står på træpiller som lejer selv skal vedligeholde
Der er udendørs ridebane med lys på
Opvarmet sadelrum
Der er tale om et lille privat sted ;O)

Hvad kan man forlange for det...hvis der er tale om sønderjylland (er klar over at der er noget højere priser på Sjælland)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldningspris
  • #1   8. jun 2012 der hvor min står er der flere faciliteter end hos jer + der bliver muget ud.. Og der giver jeg 1250 kr (ekstremt billigt) så ville ikke mene du kan forlange så meget mere end 1300 (-:

• #2   8. jun 2012 Synes 1200-1300 lyder meget rimeligt :). Jeg bor i Varde - Vestjylland og giver 1500 for fuldpas, der er lille ridehus, stor bane og foder / wrap og hø med i prisen smiley

• #3   8. jun 2012 hold da op det var en god pris...så er det lige før jeg overvejer det ;O)

TS hvilke faciliteter er der yderligere hos dig ?

• #4   8. jun 2012 Synes ikke du kan forlange mere end 1200-1300 så længe der ikke er nogen ridehal. Så meget ville jeg ikke engang give smiley

• #5   8. jun 2012 Jeg må nok sige, at jeg undrer mig lidt over, at folk vil betale så meget når der ikke er ridehus.
    Personligt ville jeg ikke betale mere end MAKS 1000 kr når der ikke er ridehus.. Nok heller ikke så meget, når det ikke er fuldpas.
    Mange steder kan man jo finde fuldpas eller et sted med ridehus når det når over de 1000 kr.. smiley

• #6   8. jun 2012 jeg har pony et sted hvor vi har ridebane, ud og ind luk, fodring 2 gange dagligt, står på halm, får hø/wrap også på folden. jeg giver 700kr. uden foder og 900kr med foder. smiley

• #7   8. jun 2012 Havde en pony stående et sted, hvor der blev muget ud, fodret, lukket ud ind, givet hø. Altså de passede ponyen, så jeg egentlig bare skulle komme og ride, og foder, hø og halm var inklusiv i prisen... Og det kostede 800kr...

• #8   8. jun 2012 Min står i sønderjylland og der giver jeg 1000 kr, hvor de godt nok står på halm og jeg selv skal muge ud, men ellers er der det samme og så er der vildt gode tur muligheder..

• #9   8. jun 2012 For 1500 kan du altså opstalde på ridecenter her i sdr jylland :0)

• #10   8. jun 2012 Jeg tager 1100,- for stor boks, ind/udluk (fælles weekend) foder 2x dagligt, spåner (lejer muger selv) wrap efter hvad hesten har brug for. mange timers fold vinter, døgn fra maj til okt/nov.
    ridebane.

• #11   8. jun 2012 Annemette ville du selv gøre alt det arbejde for 800 kr. i måneden ?

Vi taler ikke om udmugning når det er træpiller...vi taler om at der blot skal hentes pærer og evt. våde pletter...det tager højst 10 min. så det er altså ikke slemt for en hesteejer...og jeg har det sådan at er man hesteejer så er det kun sundt at komme ud til hesten flere gange i ugen og det sikrer man sig ved at de selv skal fjerne klatter ;O)
    Alle de andre ting du nævner dem er der jo tale om bliver gjort...
    Jeg kender et andet sted i nærheden hvor de tager 2000 og der er ikke ridebane endnu...den ligger en km. derfra ;O)

• #12   8. jun 2012 jeg tror tit priserne afhænger af str. på stald og antal heste der er plads til.

vi vil ikke miste noget på at have opstalder og vi tjener ej heller noget det går lige op.

• #13   8. jun 2012 herude er også gode tur muligheder ;O) ikke at der har indflydelse på prisen dog ;O)

Jeg er som sagt kun i overvejelsesfasen men jeg tror nu egentlig ikke jeg gad bøvlet med at have lejere for 800,- kr...det giver trods alt noget mere aktivitet om ens private hjem, evt. vrøvl i stalden og ikke mindst noget mere arbejde med heste som jo ikke er ens egne ;O)

• #14   8. jun 2012 Nu kender jeg til ret mange steder i Rødekro-Haderslev -Aabenraa og du kan få ret meget for 1500 kr En ting er at sætte en pris, men der skulle jo også gerne komme nogen opstaldere :0)

• #15   8. jun 2012 Rina: De fleste steder her i omegnen (mener jo du bor tæt på mig ;O)) der koster en opstaldning for en pony 1350 og så skal man selv være med i foderordninger etc. og har staldvagter og ellers er det noget dyrere og der skal som regel også betales ekstra for hø eller wrap ;O) derudover så er det selvfølgelig fint med en ridehal....hvis man har mulighed for at ride i skoletiden for derudover vil hallen som hovedregel være optaget af undervisning...
    Der er mulighed for at komme i ridehal den ligger blot 2 km. herfra

• #16   8. jun 2012 Det var nu også mere af nysgerrighed at jeg ønskede at kende prisen for en evt. opstaldning med de muligheder der nu lige er hos os...for som sagt så er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at tage skridtet...så skulle det være hvis det var nogle små piger med opbakning fra deres forældre for så ville der være lidt mere socialt for mine egne tøser ;O) det kan de godt mangle lidt når vi nu kun er på rideskolen 1 gang i ugen...

• #17   8. jun 2012 bor selv i løjt så er selv i samme område aabenraa smiley

• #18   8. jun 2012 Jeg bor i Hoptrup. Vi står på ridecenter nu hvor prisen for fuldpas pony er 1500 kr
    ja der er mange steder hvor der er lidt man selv skal lidt... Men det gør folk normalt også gerne for at holde prisen nede og for evt at have ridehus i det danske skønne regnvejr. :0)
    Du kan jo evt prøve og se hvor meget rift der er om det...man kan jo aldrig vide :0)

• #19   8. jun 2012 Tager 1200 for fuldpas her, lige nord for Aalborg.
    Det er incl udmugning, Strøelse (raps), 2-3 daglige fodringer, ud og indluk.
    Vi er ved at lave nye bokse, med halvdør og vinduer der kan åbnes. De måler ca 3,5x5 og kommer til at koste 1500.
    Vi har pt en stor græsbane, som jeg håber på, vi får kørt skaller på i år...
    Og så har vi 5 min skridt til ridehal...

1000 kr incl alt er noget i underkanten, synes jeg.
    Her er prisen regnet ud, så det kun lige akkurat løber rundt...

• #20   8. jun 2012 Rina: Egentlig er prisen ikke så afgørende...hvis det f.eks. var nogle mine tøser kunne rigtig godt sammen med og der kunne blive noget socialt ridning ud af det så var prisen ikke så afgørende bare udgifterne var dækket og der var lidt for arbejdet med det ;O)

• #21   8. jun 2012 I varde gav jeg 825 kr for ud lukning, fodring, ridehal, udendøres bane, spring bane, Halm, og spåner.
    Så var man med i en weekend ordning så man var to til at lukke ind og ud, fodre morgen og feje stalden og så havde man en fast vagt hver uge hvor man igen var to mand til at lukke heste ind.

Jeg skulle så selv muge ud( spåner) Komme med fodret og blande fodret til min hest.

I Skærbæk giver jeg 1500 kr i vinter periode og der skal jeg ikke røre en finger og der har vi de samme faciliteter men det er så også en rideskole hvor det andet var privat. I sommer peride giver jeg 750 kr. og der går de på døgn fold og for hø ud på folden.

• #22   8. jun 2012 Mette K

her var prisen heller ikke afgørende bare udgifterne var dækket og jeg evt. kunne få lidt for at fodre, lukke ud og ind give wrap osv.

• #23   8. jun 2012 Tjah, der er jo ingen af os der kan diktere prisen for dig - vi kan kun sige hvad vi ville eller ikke ville betale..
    Til sammenligning vil jeg lige give dig et par af de priser jeg har betalt (/betaler)..

Privat stald ved Viborg: 600 kr. for fuldpas - alt inklusive. Rigtig godt foder, tilskudsfoder, store flotte folde, udmugning, en flot udendørsbane, smedordning og helt unikke gode turmuligheder. Der blev ALT ordnet, jeg skulle bare ride og hygge om min hest.

Større stald ved Århus: 800 kr. for løsdrift, hvor vi skiftedes til at fodre og lignende (1-2 dage i ugen med ca. en times arbejde). Derudover skulle der betales for foder og wrap. Gode faciliteter - fint sadelrum, vaskeplads, hestesolarie, flot ridehal, 2 udendørs dressurbane, en springbane og en roundpen.

Rideskole i Ikast:
    1450, inkl. hø og halm - jeg betaler selv foder ved siden af. Der muger man selv og skiftes til at lukke ud/ind i weekenderne. Rigtig gode aflåste sadelrum, fine stalde, smedordning. Selvfølgelig gode faciliteter: to haller (en på 20*40 og en på 20*60), tre udendørs dressurbaner og stor, god springbane.Ok turmuligheder. Super fin og hyggelig rytterstue, hvor der ofte er åbent i kiosken, hvor der kan købes mad og drikkevarer.. Enormt godt socialt sammenvær..

• #24   8. jun 2012 sig mig ved I hvad det koster at skulle velige holde marker, bygninger- ja vand og el koster altså også----Jeg synes det er alt for billigt med 1500 kr for alt det--- wrap er heller ikke billig, hvis du har en grovæder af en hest- når de har fri adgang..
    Det koster 1500- 1700 kr/mdr at holde en hest i grovfoder og kraftfoder+ strøelse

• #25   8. jun 2012 Synes det med priser er svært da det kommer helt an på hvilket foder man bruger osv.
    Jeg står i en super dejlig stald, giver 1200 for boksen og så kommer alt andet oveni.
    Vi har ride hus 60x20, udendørs ridebane 70x30 mulighed for at ride i skov, stor lys stald med vinduer i den ene side. Vandspiletov med varmt vand, rytterstue opvarmet sadelrum..
    Med det foder, strøelse og wrap/hø jeg bruger er jeg oppe i en pris der hedder 2500 og så skal jeg selv lukke ud og ind og muge!

Stod før et sted uden ridehal og det gav jeg ca 1600 for, det var så med ind ud luk, men skulle stadig selv muge.

Synes du skal sætte dig ned og regne ud hvor meget en pony og en hest ca spiser for og så ligge noget til den pris smiley

• #26   8. jun 2012 Helle S.

du har fat i det helt rigtige, vi har regnet med vand og el, samt vedligehold af faciliteter osv. strøm er altså ikke billig.

vi presser selv vores wrap men der er stadig maskintimer = vedligehold.

• #27   8. jun 2012 Mette kødæder : Du har godt nok været heldig...men jeg tænker også lidt...gad vide hvor mange af de opstaldningsteder der er tilbage om 5 år for de kan helt sikkert ikke få det til at løbe rundt ;O)
    Selvfølgelig skal man gøre op med sig selv om man har opstaldning som hobby men da er jeg nok bare så sparsom med min fritid at MIN hobby gerne må koste noget men jeg vil sørme ikke smide penge efter at have andre opstaldet...så hellere have stalden for mig selv ;O)
    Smedordning det kan jeg somend også skaffe...har jo selv 4 ponyer der skal have smed og han kommer såmen gerne herud og laver dem allesammen på en gang ;O)
    1500 ville nok også være for højt sat herude uden ridehal...det tror jeg somend også...men under 1000 ville jeg nu slet ikke gide tage lejere ind for ;O)

• #28   8. jun 2012 jamen herhjemme har vi været så heldige at have nøjsomme ponyer men det er jo ikke sikkert en opstalder har det...
    Vi køber 1-2 baller wrap i måneden til kr. 250 pr stk. til 4 heste = ca 100 pr. mdr.
    Så er der træpiller i boksene...de kloge siger man skal regne med 1 ton pr. hest om året...det er ca. 1800,- = 150 mdr.
    så er der müsli...det skal de have 100 gram pr. 100 kg. hest...så en gennemsnits pony på 350 kg. (for dem jeg skal have opstaldet skal være nogen på samme niveau som mine børn så mindre ponyer bliver det ikke) det vil sige 350 gram musli om dagen ca. 3,- om dagen = 90 mdr. det er vel udgifter for ca. rundtregner og groft 500,- pr. mdr. så kommer der strøm, vedligehold af marker og bokse etc. til oveni...så jo det ville godt kunne rende rundt for mig med 1000, pr boks men hvis jeg skal bøvle med det så bliver det heller ikke for mindre end det da ;O) der er trods alt noget slid og slæb forbundet med det og der skal jo også være til uforudsete udgifter...som f.eks en opstalder hest der smadrer boksen eller andet godt ;O)

• #29   8. jun 2012 jeg har haft 10 opstaldere en gang og aldrig mere. Det gav underskud- knokle arbejde for mig, og de ville have alt for ingen ting!!
    da jeg satte prisen op var der mange der forsvandt !!!

de ville selv muge ud, men kl 17, ringede og spurgte om jeg ikke lige ville smide noget halm ind, da ejer ikke kan komme.
    Ødelagte hegn, smadrede vandkopper, stå med en umulig hest til smed eller dyrlæge, ja listen er lang !!!
    Hvis jeg igen skal have fuldpas opstaldning er prisen 2500- 3000 kr
    det er mere ned rimeligt !!!

• #30   8. jun 2012 Ja, jeg kan kun give Helle S ret.
    Alle de urealistiske forventninger kan kun komme fra folk som ikke har regnet på tingene, eller aldrig har haft deres eget. Alting koster, og man kan ikke regne med at få noget gratis.

Langt de fleste staldejere knokler r... ud af bukserne for at stille pensionærerne tilfreds, og det må de gøre ganske gratis til de priser som bliver fremsat her. Der vil aldrig være råd til at ansætte nogen.
    For hvis personalet skal have en overenskomstmæssig løn og kunne gøre deres arbejde ordentligt, skal hver pensionær bidrage til denne løn med 1000-1500 kr om måneden. Det vel at mærke oveni opstaldningsprisen med alle de andre omkostninger.
    Så næste gang du bliver tilbudt opstaldning til under 2500 om måneden, så se det som et godt tilbud. For så får du meget gratis :0)

• #31   8. jun 2012 "men jeg tænker også lidt...gad vide hvor mange af de opstaldningsteder der er tilbage om 5 år for de kan helt sikkert ikke få det til at løbe rundt "
    Det er så ikke rigtigt. Det er ganske veletablerede steder som har kørt i mange år.
    jeg bliver faktisk lidt forarget over det du skriver, - jeg ved ikke lige hvorfor du skulle smide sådan en bemærkning.
    Sjovt nok, så er de priser jeg nævner her (bortset fra den med fuldpas måske - det var regnet ud så det præcist lød rundt - der var absolut ikke tab på det) - nogle jeg har set mange steder. Utroligt hvis folk alligevel har lyst til at køre en underskudsforretning - ingen af de steder jeg har haft eller har hest er underskudsforretninger, det er "bare" godt skruet sammen og nøje planlagt og tilrettelagt. Jeg har skam set regnskab for mit nuværende opstaldningssted - og det er ikke en underskudsforretning. Måske du skulle overveje, om du har baggrundsviden nok, inden du udtaler dig?
    Som sagt, ingen af os skal diktere din pris - personligt havde jeg bare ikke betalt mere end 800-1000 kr for det. Du kan jo sætte lige nøjagtig den pris du gider, om så det hedder 3000 pr. måned. Der er ihvertfald ingen grund til at blive fornærmet over, at nogle af os siger en pris, som du ikke havde tænkt dig. smiley

• #32   8. jun 2012 Det handler jo ikke om at vi ikke har haft vores eget eller ikke har regnet på tingene,... (for mit eget vedkommende), men hvad priserne simpelthen ligger på i det område vi bor i. Ja ved det hele koster og det går jeg da ud fra at folk har regnet på inden de sætter en pris.

• #33   8. jun 2012 Kolind Ridecenter
    vi over tog stedet pr 14-1 2011

Opstaldning under ordnede forhold.

Opstaldning tilbydes i store lækre lyse bokse på privat ridecenter
    Vi har ingen elevhold og hallen er derfor altid ledig.

ALLE ER VELKOMMEN !

BÅDE HINGSTE - HOPPER - VALLAKER

Adgang til:
    * ridehal
    * dressurbane
    * skov i nærheden
    * vaskeplads (kommer.)
    * opvarmet sadelrum.
    * Store græsfolde.
    * hingstefold

Hestene opstaldes på træ piller som købes på stedet (Hø købes gennem mig).
    Ejer medbringer selv eget foder.(kan evt. købes sammen med mig eller en af de andre opstalder).

Alle hestene fodres til morgen/aften og lukkes ud/ind på fold HVER dag og får vand

Priser:
    * Boks - Pony. 650 ,- pr. md
    * Boks - Hest. 1000,- pr. md
    * Løsdrift. 550,- pr. md
    * Sommergræs 550,- pr. md
    * fuld pas 2000,- pr md

Ved godt at det ik' er på Sjælland, men jeg vil lige vise hvor billigt jeg har det! smiley

• #34   8. jun 2012 Lige for at sammenligne, så tager min "nabo" 2185 for det samme jeg tilbyder, lige bortset fra at de har en lille hal og fodre med brogaarden...

• #35   8. jun 2012 i 2010 tog jeg 800 kr inkl halm og hø- ikke andet--- så se lige i perspektiv med de store pris stigninger !!!!

jer der ikke tager mere end 900 kr fuld pas--- gør det gratis !!!

• #36   8. jun 2012 Teamxarabians...jamen din pris er jo også kun for en tom boks som jeg forstår det...altså en tom pony boks for 650 pr mdr. så skal de selv betale alt det andet...også træpillerne...er det ikke rigtig forstået ?

• #37   8. jun 2012 Nej smiley Træpillerne kommer i for prisen smiley Hø og mad skal man så selv betale for smiley

• #38   8. jun 2012 Øh undskyld Mette kødæder men jeg er overhovedet ikke fornærmet...og hvor vidt jeg har viden eller ej....hmmm skulle mene min baggrund er ganske rimelig hvad det angår men lad det nu ligge...nu taler jeg ikke om at tingene skal gå i nul eller kun lige rende rundt...hvis jeg skulle opstalde (her taler jeg ikke om lige at udleje en enkelt boks som var tilfældet da jeg startede denne tråd...) altså skulle have et opstaldningssted så var det da helt sikkert at jeg ikke ville knokle røven ud af bukserne for at det kun lige skulle rende rundt...nej der er det så nok lige præcis min baggrundsviden og faglige ekspertise kommer ind i billedet...for jeg ville da klart have en forretning der skulle generere et overskud for ellers var der da ingen grund til at skulle knokle for andre folks heste...men igen...jeg er nok netop påvirket af det job jeg har til dagligt ;O) om min erfaring herfra...

• #39   8. jun 2012 men så skal du vel også have rimelig fuld belagt for at det render rimelig rundt ikke ?
    Altså jeg mener...der er jo selvfølgelig også forskel på om man er et sted med plads til kun 8 heste eller om kan have 50 heste for så kan man jo lave lidt stordriftsfordele etc. ;O)

Jeg vil altså gerne lige sige til alle jer der åbenbart mener jeg har skrevet at jeg vil have guld for en boks....jeg ved ikke hvor jeg skulle have skrevet det henne....det eneste jeg siger er bare at for mit vedkommende hvor det drejer sig om at overveje om jeg skulle udleje en enkelt boks eller 2 i min ellers helt private stald...ja der er jeg bare ikke villig til at give afkald på privatlivets sfære for 650,- kr. eller deromkring...men det er nok fordi det er et stort skridt at leje den første boks ud...ved ikke om det bliver lidt kringlet men håber I forstår meningen...altså jeg mener...der kommer også meget bøvl og ballade med ved at være udlejere (let's face it...hesteverdenen er bare en hønsegård) så derfor vil den første boks man udlejer måske være "dyrere" altså koste mere sådan personligt at leje ud end de næste 5 bokse fordi der har man vænnet sig til tanken og til at leve med at der er andre "fremmede" mennesker på ens gård i rigtig mange af døgnets timer og man aldrig f.eks kan sidde i haven uden der er mennesker der kan se, høre og tale med en ;O)

• #40   8. jun 2012 For de 1250 kr jeg giver får jeg:

20*60 ridehal og bane
    Spring bane
    Ind ud lukning
    Jeg skal ikke muge ud
    Foder, halm, wrap og hø
    Bokse der er 5*4

Og det ligger omkring skærbæk(-:

• #41   8. jun 2012 Vi har også

Vaske plads
    Ekstremt god tur muligheder hvor man ikke skal ud til nogen vej
    Opvarmet sadelrum og rytterstue