Opstaldningspris {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg og min kæreste flytter snart på en lejet lille gård, hvor mine heste skal stå. Der er dog en enkelt boks ledig og der kommer muligvis en mere.
På længere sigt ville jeg gerne have et par opstaldere.
Men spørgsmålet er, hvad kan jeg tillade mig at tage for det?
Det er jo ikke fordi jeg skal tjene vildt på det, men bare en ekstra lille indtjening.
På stedet er der ikke ret meget... Der er fold med nybygget læskur og udendørs strigleplads. Der er desuden lille hyggelig stald med nye bokse.
Der er ridebane og ridehus indenfor skridtafstand. (:
Med i prisen ville der være wrap/hø. Ønsker gerne lidt hjælp i stalden ved højtider og krisesituationer.
Stedet ligger i nordvestsjælland.
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 202
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Tina J
Hvad jeg ved og hvad jeg ikke ved og hvad min hest får at spise og hvad den ikke får at spise, tror jeg ikke du kan bestemme ud fra hvad jeg vil give i opstaldning. Jeg vil ikke give ret meget for at stå et sted uden faciliteter. Jeg kan fortælle at jeg giver 1450 for ind og udluk, foder, så meget wrap jeg har lyst til at give, 20 x 60 hal og udebane.
Priserne er nok dyrere på Sjælland og måske jeg bare er heldig, men det er dyrt og tidskrævende at pakke hesten sammen hver dag for at komme ud og ride... Og så skal man helt sikkert også betale for leje af faciliteter det andet sted. Hvis man ikke skal blive fuldstændig ruineret og hvis TS's sted skal blive attraktivt, så må prisen også afspejle hvad man får tilbudt.
nov 2006
Følger: 73 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 74 Svar: 243
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 202
jan 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 103
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Ren boksleje (indtjeningen) uden noget
Forbrug Per hest i wrap
Vand og strøm
Evt. Bund
Foder
Hvis du tilbyder ind og udluk hvad skal dit arbejde koste
Hvis du vil tjene lidt på at leje bokse ud så kan det ikke nytte at du enten skal arbejde gratis eller ikke får en egentlig leje indtægt for dine bokse, så er det langt lettere at lade dem stå tomme, du skal ikke smide penge eller tid efter pensionære, der ingen ide har om hvor meget arbejde der ligger i at passe andres heste
Et eks. Min egen hest
Wrap 450 kr Per. Måned
Bund i boks 370 i opstart derefter ca 150 kr.
Foder 400 kr Per måned
Vand og strøm ca. 150
Jeg bor også på Sjælland, men nu har jeg afsøgt markede og priserne på wrap og foder er faktisk ret ens over hele landet så hvordan nogen kan leje bokse ud med pasning for under 1000 kr. Forstår jeg ikke
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 150
Udler tager ind og ud , fodrer , lejlighedsvis dækner af på ,
Har givet 350,- for en bigballe hø.
Står selv for foder og at det er gjort klar i spande lige til af fodre med .
Står selv for strøelse og selvfølgelig udmugning .
Der er ridebaner på stedet , lige op til skov , 2 rideklubben inden for max.10 min - det ene med ridehus.
Jeg føler mig som jordens heldigste opstalder
Vi har talt meget herhjemme om af flytte på landet , og selv hvis det bliver til noget vil flytning af ponse ikke være på tale
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 109
Der er mulighed for at ride tur, men der er ikke en skov i miles omkreds. Jeg giver selv 800 for ren boksleje der hvor jeg står lige nu. Derudover skal jeg betale strøelse, wrap, foder og det de får på folden. Der er ridebane og gode turmuligheder.
Men altså, jeg tænker ikke højere end 1000,- (: Det er nok det jeg ville give selv.
Opstaldningspris