{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Hvor gammel skal han være? {{forumTopicSubject}}

Heej HG

Jeghar været så heldig at få fat i en plag, der blev et år sidste måned... jeg har haft ham snart i 2 måneder, hvor vi har gået og hygget os, striglet, været ved stranden, gået ved vejen OSV.
det er skam også hyggeligt nok og jeg kan få meget tid til at gå med det, men jeg tænker også på hvornår han kan begynde at blive longeret og måske løs springes ( meget meget lavt og lidt, da han skal være dressur hest)
jeg har selv ledt en hel del efter svar, både på nettet og i bøger men syntes ikke jeg finder de svar jeg har brug for, så ville spørge jer smiley der er en del spørgsmål, du må meget gerne svare på dem alle hvis du vil.

- hvor gammel bør han være for at må longseres?
- hvor gammel bør han være før han må begynde at springe?
- hvor gammel bør han må få bid i munden?
- hvor gammel bør han være før han må begynde at trække vogn?
- hvor gammel bør han være før jeg begynder at introducere ham for ride udstyr? ( ved godt han først må rides som 3 års)

Husk lige at jeg beder om at få svar på på mine spørgsmål, og ikke HVORDAN jeg kan få svar! jeg snakker også med andre om det, både voksne mennesker, og ride veninder... det er forum er udelukkende for at høre andres meninger om det!

forumet er ikke til i kan diskutere om hvor vidt den ene eller anden har ret! alle har forskellige meninger! og det skal i respektere!

MVH Nichole

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel skal han være?
  • #1   7. jun 2012 - hvor gammel bør han være for at må longseres?
    - hvor gammel bør han være før han må begynde at springe?
    - hvor gammel bør han må få bid i munden?
    - hvor gammel bør han være før han må begynde at trække vogn?
    - hvor gammel bør han være før jeg begynder at introducere ham for ride udstyr? ( ved godt han først må rides som 3 års)

Jeg ville svare 2½ til alle disse spørgesmål..
    En plag skal have lov at være plag, og ikke blive udsat for alt det der..

Måske nogle bomme, som 2 års smiley

• #2   7. jun 2012 Altså, jeg ville vente med longeringen, vognen og det meste af rideudstyret til den er minimum 2 ½ - 3 år gammel.

Bid i munden kan man nemt starte med som 2 års, hvilket mange hingsteejere gør, da de kræver det til forkåringen osv som 2 ½ års. Og det samme gælder springningen. Disse må dog ikke været ret høje.

Men når det er sagt ville jeg nok ikke starte på ret meget andet end trække ture, evt med bid, og lidt legen (i det mindre den skulle kåres og det var nødvendigt) før efter den er 2½.¨
    Man kan og så ligge sadlen på, uden at spænde den når den bliver omkring de 2 ½

• #3   7. jun 2012 Line P: det har ikke noget at gøre med at jeg vil lave alle de ting med ham! men derfor kan jeg vel godt spørge hvad andre om det! man kan da lige så godt være foran og som der står i teksten, at jeg hygger mig med ham og så videre og slet ikke har travlt!

Alle i andre: tak fordi i svare og holder jeg til spørgsmålene smiley Santos for lov til at være plag, dog bliver han strigler OSV. hver dag. så tror han hygger sig meget. smiley

• #4   7. jun 2012 Men ja hast værk er lastværk, så ta det hele med ro, så får du en mere afballanceret hest smiley

• #5   7. jun 2012 1) allerede nu, men kun i skridt og meget lidt trav. Ikke for ofte og længe af gangen. Den skal bare kunne gå i longen.

2) allerede nu, men kun små spring, og bestemt ikke for ofte ;o)

3) 2 år.. smiley Hvorfor før?!

4) tilvæn ham til SMÅ lette ting som 2 et halvt år. Kan køre ham færdig når du føler han er klar i krop og hovede og har muskler. Så gætter på cirka 4 år.

5) Underlag og klokker/gamasher kan du begynde med nu, men jeg vil vente til den var 2... Hvorfor før?! :O)

• #6   7. jun 2012 jeg har en plag der bliver 3 den 19.8 og ja han har haft sadel på en gang trense 2-3 gange bandager dækkener osv rigtig mange gange kan stå bundet løfte alle ben også ved smed, går lige i trailer og kan køres alene,
    han skal så snart prøve at have rytter på for første gang, og ellers bare lære det hele meget langsomt ind til han er 5 hvor han skal tilrides.
    over vejer så dog at få ham tilkørt til foråret

• #7   7. jun 2012 jeg kan desværre ikke fortælle dig hvornår du kan starte, eftersom jeg ikke har erfaring med det selv. Men jeg kan fortælle dig at min traver blev tilredet/trænet som 2 års og det gav problemer med hans ben senere i livet. Jeg tror din hest skal have mere tid inden udstyr og vægt kommer på.

Kommentér på:
Hvor gammel skal han være?

Annonce