{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel skal en....
  • #1   5. jun 2009 det går an på hvad rrace en travhest bliver som 1 års ca og ander racer omkring 2-3

• #2   5. jun 2009 Mener at trav-brancen allerede begynder når de er 1½-2 år. Men hæng mig ikke op på det .. Er ikke sikker! smiley

• #3   5. jun 2009 Men det er vel heller ikke sundt for traveren at blive tilkørt som 1 årig? smiley
    Det er en tinker...

• #4   5. jun 2009 Nej, det er bestemt ikke særlig sundt vil jeg mene.. Det er det ikke for nogen heste. Jeg ville begynde at smide den for tømmer ved 2½ års alderen og tilkører den som 3-års eller sådan noget.

• #5   6. jun 2009 kommer an på om ´hesten er klar til det (:

• #6   6. jun 2009 Tine: Tak for et svar jeg kan bruge...
    Uddyb gerne klar?

• #7   6. jun 2009 Når hesten er kommet over det værste vokseværk og er ved at bliver stærke i knoglerne plejer jeg at lægge nogen muskler på dem og så senere tilkøre. Typisk starter jeg med tømmerne i 2,5-3 års alderen og tilkøre når de er 3 og så kører jeg med dem et års tid inden de bliver tilredet som 3,5-4 års.. Selvfølgelig kun let arbejde osv. Som regel siger man 2 år, men jeg vil gerne vente lidt.. Men alt efter hestens temperament og muskler kan man forlænge/afkorte den tid de skal gå i tømmer..

• #8   6. jun 2009 Ofte siger man at de tungere koldblodsracer er lidt senere udviklede end de mere lette... Så jeg ville nok ikke starte når den var 2...
    Når det er sagt synes jeg også det er alt for tidligt med travhestene. Der er en i nærheden af mig der kører ture i skoven med sådan en ung travhest, og den går selvfølgelig ikke hurtigt eller noget, men synes stadig den ligner et lille føl smiley

• #9   6. jun 2009 (link fjernet)
    Det er hende her, jeg synes ikke hun ser overbygget ud.
    Det er til efteråret vi gerne vil have hende tilkørt. Hun blev 2år her i maj.

• #10   6. jun 2009 Vi regner også med (når vi har hørt hun er gammel nok) at give hende bid i munden til sommer, og sådan nogle grunlæggende gå stop. Og så bliver hun sendt af sted til proffesionel til efteråret :o)

• #11   8. jun 2009 Jeg har lige fået begge mine travafkom tilkørt.

Den ene var lige fyldt 1 år, og han har været 1 mdr i tilkørsel og er nu kommet på sommergræs, hvorefter han fuldføre tilkørslen til efteråret.

Og min anden, som fyldte 2 i feb, blev var færdigtilkørt i marts måned. Hun fik et ekstra 1 år at løbe på, da hun havde brækket benet.

Men travhestene starter med deres tilkørsel når de er ca 1 år - men det er jo ikke som mange forstår ved tilkørsel.
    Når de er i den alder lære de at gå med sele og udstyr, gå pænt i liner og kommer et par gange for vogn.
    Slet ikke noget vildt og voldsomt.

• #12   8. jun 2009 og ham der træner mine heste, har oss selv en tinker hoppe på 1½, og hun er allerede tilkørt.

Kommentér på:
Hvor gammel skal en....

Annonce