{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Råd søges. evt salg af problem pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Sagen er denne at jeg overvejer at sælge min pony rambler, da han bare går som foldbums og er en udgift for mig.

Grunden til jeg købte rembler var at hans leve forhold ikke var optimale.
han var stadig hingst, med homoner der var sky høje.
han stod i tøjer med hals rem, da han ellers ville løbe gennem hegnet eller banke sin halv bror, sådan havde han stået i 7 år...

Jeg fik en hingst hjem som intet kunne..

I dag kan han gå på fold med andre vallarker eller unghingste (han er selv vallark nu)
han kan trækkes med i grime,
han kan strigels over alt og er genaralt en rigtig sød dreng..
Han respektere hegnet.

Det han ikke kan..
Kan ikke gå på fold med hopper, da han stadig tror han er hingst.
Han kan ikke rides og kommer heller aldrig til det, jo med tvang, men han frygter det utrolig meget efter flere mis lykkeds forsøg i hans unge dage.
Han bliver aldrig børne hest da han som sagt kan have sine dage..

Hvad skal jeg stille op med sådan en?
Ville gerne at han kom ud til nogle søde mennesker, men er ski også bange for at han ender som kastebold eller det der er værre...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges. evt salg af problem pony
  • #1   1. jun 2012 Der var en lignende tråd i går:
    http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=868665

Nu ved jeg godt at du umiddelbart ikke overvejer aflivning, men her kan du læse andres meninger om det med at sælge en problem pony smiley

• #2   1. jun 2012 Der så mange skønne ponyer derude. Så vil sige hans chancer for at ende som kastebold, som farlig når folk igen vil ride osv. Så jeg ville nok give denne pony fred. Der så så mange ponyer, ikke at din ikke skal have chancen, men ja problem ponyer er bare enten kastebolde, eller oftest dem der går for lud og koldt vand uden folk betaler for rigtigt foder smed tandlæge osv... Så ja tænk dig rigtig godt om.

• #3   1. jun 2012 (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

http://ttl.dk/jf/index.php?option=com_content&view=article&id=72&Itemid=80

Det er forskellige steder som gerne vil hjælpe med heste :o)
    Specielt sidste sted med elverhestene synes jeg personligt lyder som et helt fantastisk sted, eneste ulempe er som jeg forstår det at man stadig har nogle udgifter på hesten men er ikke sikker.

Det er da muligheder når man ikke selv kan mere og ikke nænner at skulle aflive dyret :o)

Og derudeover synes jeg det er rigtig godt du har taget ham til dig! Forfærdeligt at bruge en hest som "lænkehund" damn....

• #4   1. jun 2012 tina jeg kan ikke se de link til heste nettet

• #5   1. jun 2012 Dog skal det siges at der findes folk som gerne vil tage sådan en hest, så måske skulle du evt prøve at give ham væk, på en kontrakt der siger at han ikke må videre sælges. Og hvis du så ikke kan finde sådan en person så kan overveje aflivning. For der er altså gode mennesker der gerne vil give en "problem" hest et super godt hjem.

• #6   1. jun 2012 line h .. det ville jeg helt sikkert også fortrække, det ville være så skønt at han kunne få et godt hjem

• #7   1. jun 2012 Astrid også det jeg frygter aller mest.. puhaa det er svært

• #8   1. jun 2012 Hej smiley

Jeg er en pige på 25, har redet siden jeg var 5 år. De sidste 12 år har jeg beskæftiget mig med "problemheste/ ponyer", dem andre ikk kan styre, med skader eller med et problem af en eller anden att , og har endnu ikke måtte opgive en smiley
    Jeg har en rigtig lækker løsdrift til dem, hvor jeg har plads til en ekstra eller 2 ..
    Jeg finder det utrolig spændende at arbejde med sådanne heste, og tager det i hestens tempo. Får dem altid tjekket hos kiopraktor så jeg ved de er ok, eller får ordnet det der evt vil være .

Mindre handelsfejl er ok, har også stor erfarring med forfangne heste, at få dem over det uden men, dog kun hvis det ikke er noget der har stået på over længere til.

Da jeg jo ikke kan beholde alle vil nogen med tiden blive formidlet videre til gode hjem, når jeg føler de er klar til det .

Alle heste/ ponyer/ hingste/hopper og vallakker er velkomne, ring og få en snak, kom og se stedet osv.

Jeg giver et symbolsk beløb på max 1000 kr for demhvis de har chip og pas, da det er en større udgift, og jeg vil have den mulighed at give den fred hvis ikke jeg kan afhjælpe problemet, uden at have et stort tab..

Søgekriterier

•Pris: Maksimum 1000,00 DKK
    •Område: Nordjylland, Midtjylland, Sønderjylland, Fyn og øerne, Sjælland, Storstrømmen eller Andet (Udland)
    •Type: Sportsheste, Svære heste, Væddeløbsheste, Småheste, Ponyracer eller Æseldyr
    •Køn: Hingst, Hoppe eller Vallak
    •Alder: Mellem 1 og 15 år
    •Stang: Mellem 120 og 180 cm
    •Farve: Sort, Mørkebrun, Brun, Rød, Lys skimmel, Broget, Palomino, Gul, Plettet, Hvid, Dun, Perlino, Smoky Cream eller Roan
    •Temperament: Rolig, Opmærksom eller Varm

Information

Type: Privat
    Navn: camilla ?stald-lyngdal? (Præsentation) (Send besked)
    Postnr: 8600 Silkeborg
    Email: claaby@hotmail.com
    Telefon: 41831706
    Indeks: 6
    Oprettet: 13-04-2012
    Rettet: 16-04-2012
    Udløber: 29-06-2012

Den første tager ikke heste fra jylland, så det her nr. 2 :o)

• #9   1. jun 2012 hov så lige at de to andre var samme person -.-' Undskyld. Men det var i hvert fald en mulighed.

Måske der også findes lignende steder og personer herinde :o)

Kommentér på:
Råd søges. evt salg af problem pony

Annonce