{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har snart for en måned siden købt mig en travhest, i ridningen går han meget højt med hovedet, kig evt. billederne på hans profil..

men her kommer den del hvor jeg mangler råd, hvordan får jeg ham ned med hovedet uden voldsom brug af magt og andre sindsyge hjælpe midler, det er ikke fordi han skal gå til bidet som sådan, men det er sgu irriterende at ride en hest der leger giraf hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges
  • #1   15. jul 2011 prøv evt at se kirsten pedersen videoer på eponatv omkring longering... hun longere dem så de starter med at gå langt nede med hovedet, for at få bagparten ind under sig og ryggen op, så kommer hovedet automatisk ned i rette holdning...
    men ellers så er bomarbejde rigtig godt, lad ham gå over bomme for løse tøjler, han vil automatisk strække halsen ned og frem når han skal gå over.. og så ros ham når han tager hovedet ned.....lav en masse versader og traversader, dete får ham til at træde langt ind under sig = sætte de rigtige muskler til at bære sig..... når han får opbygget muskler vil han sikkert begynde at gå lavere med hovdet...

• #2   15. jul 2011 Nu er det jo lidt nitten at købe en travhest på det punkt (har selv en, som helst også leger giraf) For de lærer jo ikke at gå nede med hovedet, tværtimod lære de at stikke hovedet i vejret og storme derudaf. Det kommer til at tage laaaaaang tid at få den til at gå ordenligt, især hvis den har gået løb.
    Derudover har de en helt anden bygning end heste der er avlet til dressur.

• #3   15. jul 2011 men nu er det heller ikke dressur jeg skal bruge ham til, bare hyggeridning og tur, så igen det er ikke fordi han skal gå voldsomt til biddet, han skal bare ikke gå og lege giraf

• #4   15. jul 2011 det er da ikke nitten bare fordi det er en traver . men god fremdrift få noget undervisning der kan hjælpe dig men at jælpe hesten rigtigt . jeg har selv en traver der smækker hoved i holdning selv om det er ude af form og lige har folet og ikke er blevet redet i et år . det har vidst ikke noget med racen at gøre , men træning og viden og som gitte f siger . frenm og ned med hoved . så kommer bæringen langsomt . få evt tjækket sadlen om den passer korrekt .
    mvh Rikke

• #5   15. jul 2011 fiffi : jeg ved at det ikke har noget med sadlen at gøre, for ha haft sadelmager ude, og jeg rider for det meste også uden sadel... men jeg må jo prøve mig frem, med jers råd, for som sagt det er ikke behageligt at ridepå en giraf

• #6   15. jul 2011 Jeg mente nu bare at det er sværere med en traver. Især hvis det er den på TS profil, da jeg kan se den har gået løb. Jo længere tid den har gået med hovedet i vejret jo sværere er det jo at få det ned igen. Siger skam ikke det ikke kan lade sig gøre smiley For det ved jeg det kan. Min kan såmænd også godt komme ned med hovedet og trave i et normalt tempo, når han er i form. Men det tager tid.

• #7   15. jul 2011 Det jeg har gjort med min, er at få ham til at forstå det er rart at gå dernede, så han kan få musklerne til det. Jeg brugte klikkertræning i starten, havde løse tøjler og hver gang han søgte ned, så klik - godbid. Langsomt bliver det til flere skridt før klikket og godbidden og derefter er det samme princip i trav og galop. Så kan man tage lidt i tøjler og "løfte" hesten op ved hjælp af fremaddrift fra bagparten. Og til allersidst har hesten musklerne til at gå dernede og man kan droppe klik og godbid. Det er en lang proces men kig evt mine billeder og videoer med min ridning.

• #8   15. jul 2011 Uanset hvad, vil det ikke hjælpe en dyt, at gøre det med hverken magt, eller tvangsmidler.

Som de andre skriver så er det noget der tager tid, og frem og ned søgning er også hårdt for en utrænet hest.
    Hvis den ikke er så trænet i sin ridning er det ret naturligt, at en hest er stjernekigger, og det er fordi den ikke bærer sig selv korrekt i forhold til ridningen.

Så snart den finder sit bæringspunkt vil resten komme af sig selv.

• #9   16. jul 2011 Nemlig. det tager tid....og det har taget meget mere end en måned for sådan en almindelig dødelig som mig, men så småt kommer det snigende hen ad vejen.

• #10   18. jul 2011 Jeg vil ANBEFALE at ride med en chambon. (IKKE glidetøjle!!) HELT løs så han kun kan mærke den sidder der. Og så stram den en lille bitte smule ind en gang om ugen. Det er en lang proces da hele deres muskulatur stort set er omvendt end en ridehest så hvis du "tvinger" den ned med hovedet risikerer du at den får meget ondt i ryggen eller i værste fald mekanisk Kissing spines (tætsiddende torntappe)
    Det er en proces der vil tage mange måneder men det er det eneste rigtige du kan gøre. Det er den eneste måda at musklerne kan nå at følge med uden smerte og hesten stadig nyder at blive redet på. Skriv gerne hvis du har spørgsmål.

M.v.h. Camilla Styrbæk

• #11   18. jul 2011 Hmm Camilla. Hvordan kan du anbefale en chambon og så samtidig skrive at det ikke vil lykkedes hvis hesten tvinges i holdning. Det er da netop det man gør med en chambon. Selvmodsigende i mit hoved. Den eneste vej frem er den lange seje vej frem, med træning i at lære den at løfte ryggen og få bæring bagfra. uden tvangsmidler. Bomtræning, ridning for løse tøjler, longering uden indspænding med fokus på langsomt tempo indtil hesten har forstået ideen og ridning op og ned ag bakker.

Kommentér på:
Gode råd søges

Annonce