{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Gamle heste {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nyserrig på jer HG'ers gamle heste, da min Flicka bliver 23 i dag smiley

Har i en hest på 20 eller mere? Hvordan trives den, og bruger i den stadig, eller nyder den sit otium?

Min Flicka trives faktisk godt, dog kan man godt mærke hun er blev lidt langsommere med alderen. Og jeg bruger hende ikke, da jeg også er alt for stor til hende. Så hun nyder sit otium, og gode gåture smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle heste
  • #1   28. maj 2012
    Min nu afdøde part fik jeg part på da hun var 25år og havde holdt pause :o) Hun blev redet i dressur, jordeture over marken og lange ture på 3-4 timer de næste 5år indtil hun som 30årig blev aflivet.
    Ikke fordi hun var voldsomt syg, det var bare tid.

• #2   28. maj 2012 Vi har Cali, der er 27. Hun trives ganske fint. Der er desværre ikke rigtig nogen til at bruge hende til hverdag, selvom hun gerne ville.

• #3   28. maj 2012 På mit tidl. arbejde var der en shetlænder hoppe på 33 år. Hun bleve aflivet Okt. 2011, men blev brugt 2 gange om ugen lige til det sidste. Hun fejlede intet, bortset fra at der engang imellem faldt en tand ud, men hun var glad, hyggede sig med de andre. Hun blev kun aflivet, så hun ikke skulle igennem endnu en hård vinter. De sidste par vintre var hårde ved hendes ben. Hun fik meget stive led pga. frosten.

Ellers var flere af elevhestene over 20. Alle glade og friske. Kun en enkelt var svajrygget.

• #4   28. maj 2012 Vi har Nuser på ca. 25 år, stortrives, og Buller på 23 år, stadig med en ræv bag øret og været min i 20 år, min krigsven:O)
    mvh merete

• #6   28. maj 2012 Min Grani er 25 år smiley Han fik desværre gigt i et bagben for 2 år siden smiley (en bil kørte ind i ham(ikke voldsomt) på det tidspunkt, så tror nok det er komme af det) /:

Ellers holder han sig meget godt. Han bliver stadig redet (varmet godt op) og nyder det. Hann vil ofte ride friskere end jeg synes er godt for ham :')

Der er ikke mange som tror, at han er så gammel, som han er.

http://hestegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31036

Billeder fra sidste sommer:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #7   28. maj 2012 Min new forest pony er lige blevet 22 år.
    han har stadig energi som en unghest, og lyser op når han ser en springbane.
    Han springer med lethed et spring på 70-80 cm og starter stadig stævner.
    Dog ikke så højt som han plejede engang (sprang LA med sin forrige ejer og starter nu LF, LE til stævner, da hans nuværende rytter er ny på stævnebanerne, og mangler lidt tryghed i spring)
    Er udover det også en fornuftig dressur pony.
    Når vi tager en markgallop, går det ikke stille for sig. Hvis jeg rider om kap med ham og hans rytter, på min hest på 168, kommer han stadig først smiley
    Har ikke haft nogle skader og har aldrig været syg de 5 år jeg har haft ham, trods hans lange liv smiley
    Folk der ikke kender ham, bliver tit meget overrasket når vi siger at han er 22 smiley OG han har bestemt et par gode år i sig endnu, men regner med at sætte ham på pension når hans nuværende rytter ikke skal ride ham mere. smiley

• #8   28. maj 2012 min ene militaryhest er idag blevet 21 år. Han går stadig med, ikke i de højeste klasser, men sidste år kvalificerede han sig til cnc100 og dermed sydjyskmesterskab og blev b hest.

i weekenden skal han til landsstævne... smiley

Han er satdig super frisk og klar...

• #9   28. maj 2012 Min gamle dreng er 20, og han er stadig frisk, og bliver redet næsten hver dag, vi skal til stævne her i næste weekend, vores første springstævne faktisk smiley

• #10   28. maj 2012 vi havde en 22 år gammel new forest - hun var ikke bleg for en galop - hun ville faktisk helst ikke andet ^^ men til sidste kunne hun ikke mere, hun blev ved med at tabe sig, så vi sagde farvel smiley

• #11   28. maj 2012 Sindi fylder 23 år på lørdag og lever i bedste velgående. Jeg rider hende 2-4 gange om ugen i både skridt, trav og lidt galop - det klarer hun uden problemer smiley

Hun er en pensioneret avlshoppe, som jeg begyndte at ride sidste sommer. Overtog hende så her i februar i år...

• #12   28. maj 2012 Mine 2 første ponyer var 35 og 38 år og blev brugt til skovtursheste om sommeren næsten resten af deres dage.

De havde altid fulgt hinanden og kunne ikke undvære hinanden, derfor blev de også aflivet sammen.<3

De var begge 2 af de første heste på min nuværende rideklub, og deres navne står stadig malet på væggen i saddelrummet, og min nuværende står i den enes gamle boks. :')

Men de begyndte at få blødet deres mad op i de sidste par år, ellers så gik de bare hyggede sig med et par rolige skridt og trav ture og nogle spring på 20 - 30 cm :-))

• #13   28. maj 2012 Min gamle beauty er 23 og han er pensioneret. Men har jeg behov for en ekstra hest til en skridtetur så kommer han med. smiley og han nyder det, han er såmænd frisk nok til han stadig ville kunne bruges i hverdagen, men har ikke tid til det. Dog har de sidste vintre sat sit præg, men nu efter 14 dage på græs er han blevet lidt rundere og det klæder ham smiley

• #14   28. maj 2012 Min pony blev 26, og han var super frisk og blev brugt hver dag. Ikke hård træning, men nogle gode ture ud i det fri.

Kommentér på:
Gamle heste

Annonce