{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder sadler ;D
  • #1   19. maj 2012 Hej jeg har ikke kunne finde en islændersadel der ligger godt på min flipa derfor bruger jeg en letvægtskombisadel mod dressur.

islændersaddeler har ikke så store knæpuder, har lange sadelklapper samt er de fleste ret flade bagtil. men det er ikke et must at en islænder skal have en islænder sadel. men det must at sadlen ligger godt og den kan bevæge sig frit i alle dens gangarter ;o)

• #2   19. maj 2012 Islændere skal bare have en kort sadel, da de har en kort ryg :)) Så nej de kan ikke passe alle sadler

• #3   20. maj 2012 Islændere kan gå med almindelige sadler og almindelig heste/ponyer kan gå med islænder sadler såfremt de passer smiley

Mange islændere er kortrygget og derfor er der mange korte islænder sadler. Mange er inspireret af dressur sadler for at støtte rytteren og give optimal opstilling for bedre indvirken. Jeg kender selv flere som bruger dressur sadler til deres islændere smiley

• #4   20. maj 2012 Man skal bruge den sadle som passer til hesten,
    Men jo kender flere som rider med "normale" sadler på deres islændere,
    Personligt synes jeg ikke, at man får en god støtte i dem i forhold til at ride i en islænder sadle.
    Men desværre findes der rigtig mange dårlige islænder sadler, så oftes følger pris og kvalitet sammen.

• #5   20. maj 2012 Det kan man godt, men selvfølgelig skal den passe hesten..

Og lige til det med at der ikke er så meget knæstøtte i islændersadler, det passer altså virkelig ikke.. smiley I rigtig rigtig mange islændersadler er der KÆMPE knæpuder smiley

Kommentér på:
Islænder sadler ;D

Annonce