Hest bidt sig i tungen {{forumTopicSubject}}
Min kære svigerinde fra Norge har lige haft akut dyrlæge..
Hun har købt sig den mest lækre Oldenborg på 6 år, og er vildt glad for den. Hun har ikke redet de sidste par år, men har arbejdet meget med heste.
Igår da hun så kom ind i stalden efter sin undervisning, er hun så dum og tøjre sin hest direkte i bidet, fordi hun lige skal hente noget:o((((
Hesten bliver bange da hun kommer til syne og bakker alt hvad den kan... I alt panikken når hoppen og bide sin egen tunge halvt af, og blodet flyder bare ud... Dyrlægen kommer hurtigt, og vælger og bedøve hesten omgående for den mister rimelig meget blod. Tungen bliver syet på igen, og nu er hoppen så på både smertestillende og penicilin...
Min svigerinde har ikke turdet og ringe til mig og fortælle det selv, for hun ved jeg ville skælde hende vildt ud....Arrrggghhhh hvor er jeg gal på hende..
Det er så min svigermor der har fortalt mig det, og vi er begge dybt rystet over den historie..
Ved alle mennesker dog for pokker ikke at man ikke må tøjre sin hest i bidet??
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Jeg vil ikke være for hård, for af alle mennesker, har jeg nok været den værste til at binde hesten i biddet. For mit vedkommende er det bare aldrig gået galt.
Men klap lige heste. Enhver kan jo begå en fejl. Det er umuligt at gå gennem livet uden at fejle.
VH Ann, der ikke skammer sig!
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 4
Nej det kan godt være det ikke er forbudt, men man skal da tænke på hvad der kan ske med hesten. Selv om man mener man har en totalt rolig hest, kan den jo blive skide bange !!!
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 27
jun 2005
Følger: 140 Følgere: 144 Heste: 33 Emner: 110 Svar: 713
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 39
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Har også selv fortalt mange andre, at de absolut IKKE måtte binde hesten i hovedtøj, når de har gjordt det.
Det er så sindsyg farligt!
Hest bidt sig i tungen