{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Føllet er dødt, men hvad med hoppen??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge Hg mennesker, jeg har virkelig brug for jeres hjælp!
Igår fik min nabos shetlænder(Som jeg altid hygger med) føl, men føllet døde så om natten, desværre!
Men mit spørgsmål er så om der sker noget med hoppen, jeg tænker på at hun jo stadig har mælk i sig og om det på en måde skal ud??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føllet er dødt, men hvad med hoppen???
  • #1   27. apr 2012 Ind på ammehoppe.dk og tilmelde hende som ammehoppe - efter selvfølgelig at have snakket med din nabo. Mange føl mister deres mor under folingen, og så kan i stå og være med til at redde et føl ved at tilbyde hoppen som "reservemor".

• #2   27. apr 2012 Håber I kan hjælpe, jeg er bare så nervøs for at der sker noget!
    Self. skal dyrlægen ud på et tidspunkt, men er nervøs for at det er forsent, HVIS nu mælken skal ud eller der skal gøres noget andet...

• #3   27. apr 2012 Okay, det vil jeg da lige snakke med dem om, men hvor lang tid kan hoppen gå med mælken?

• #4   27. apr 2012 Tror bare de selv stopper, når der ikke bliver taget noget mælk smiley

Men det ville være en god idé hvis ejeren ville have hende som ammehoppe, hvis ejeren har lyst til det! smiley

• #5   27. apr 2012 Hun er ikke nået at blive ammet op, så mælken går hurtigt i sig selv igen:-)

• #6   27. apr 2012 Okay tak alle sammen, så er jeg mere rolig:)

• #7   27. apr 2012 I skal tage stilling hurtigt kan man sige - vil i tilbyde hende som ammehoppe, så er man selvfølgelig nødt til at holde gang i mælkeproduktionen. Men jeg ville nu personligt ikke selv gøre det - i hvertfald ikke mere end en dags tid.

Vil i ikke / Er der ikke nogen føl at finde, så er det bare vigtigt i lader hende snuse til det døde føl - så stopper det hurtigt igen, og hun vil også få en pænere reaktion end at føllet pludselig er væk.

• #8   27. apr 2012 Må man spørge om hvorfor Andrea?

- Tilbyd hende som Ammehoppe inde på linket som Andrea har skrevet. Nogen hopper har brug for et føl - fordi de ikke takler de pludselig ikke har nogen, som i dette tilfælde?

• #9   27. apr 2012 Det kører også en del ammeannoncer eller føl der mangler en mor rundt på facebook! Jeg mener jeg så et føl der mistede sin mor under fødslen igår på facebook...

• #10   27. apr 2012 Det virker ikke som om din nabo har super meget forstand på heste og super meget fingeren på pulsen hvad angår heste??
    Jeg ville også synes at i skal tage stilling, men kun tilbyde hende som ammehoppe hvis i mener at i kan magte at have en andens føl gående.. Selvfølgelig afhænger det også af hoppen..
    Vi havde selv en hoppe som efter 8 dage tog imod et ammeføl selvom hendes mælkeproduktion var stoppet, men ALLE dyrlæger der hørte om det (6 fra vores eget dyrehospital og Gud ved hvor mange fra føllets ejer) troede det var løgn.. De havde aldrig hørt om en hoppe der tog imod et føl efter 3-4 dage MAKS og slet ikke efter at mælken var stoppet.. Så tænk jer om.. Har i overskud/viden til samføringsfacen som jo også indbefatter at i skal op hver 2. time om natten osv.
    Vælger i ikke at tilbyde hende som ammehoppe kan i gå ture med hende/motionere hende så mælkespændigen løsner sig.. Tager hun det pænt at miste sit føl, så lad være at pyldre for meget om hende.. Bare gør som i plejer..
    Vælger i at tilbyde hende som ammehoppe kan i slå et link op på ammehoppe.dk (HUSK dato)

• #11   27. apr 2012 Fordi heste ligesom os også har behov for at acceptere døden. Derfor, afliver man fx en hests makker er det normalt at man lader dens makker gå omkring den døde og tage afsked, det er også sådan hestene gør i naturen. De accepterer og så bevæger flokken sig videre og alle har forstået at den døde er død og ikke bare er væk og at man ikke får den tilbage ved at gå og kalde smiley

• #12   27. apr 2012 Okay, min nabo har slet ikke forstand på heste overhovedet!
    Og det er også hans onkel som bare har hestene til at gå over ved ham, men det bliver desværre ikke en mulighed at bruge hende som ammehoppe da der bliver for meget arbejde i det...:-(
    Føllet er blevet fjernet, da det døde igår nat, så jeg ved ikke hvor lang tid hun har haft til at ''sige farvel'' til det afdøde føl inden det blev fjernet igen.
    Men må da sige at jeg er overraskede over hvor pænt hun tager det og virker slet ikke deprimeret eller noget...

Kommentér på:
Føllet er dødt, men hvad med hoppen???

Annonce