{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Bliver tit forskrækket {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Er begyndt på genoptræning igen med min hest, og det går rigtig godt! Men er faldet af en del gange fordi han tit får chok og så løber han frem og jeg mister balance og falder af. Jeg er dog blevet bedre til at sidde fast hvis han gør det, men noglegange går det så hurtigt at jeg ikke kan nå det.
Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver tit forskrækket
  • #1   26. apr 2012 hsm vil jeg anbefale smiley min welsh pony var også meget nervøs, da jeg fik ham hjem... idag kan intet skræmme ham, han stopper højest op og kigger smiley
    Jeg lærte ham at gå på plastik, have plastik på hovedet og kroppen, gå under paraply, stå ved siden af en bil med dythornet i bund, have bundet en pose fast med ting der raslede, bolde der kom flyvende rundt på banen og bolde på ryggen der faldt ned... det gjorde ham komplet sikker, hvilket han langt fra var, da jeg købte ham smiley
    Håber du kan bruge det til noget.

• #2   26. apr 2012 Jeg bruger ikke sporer eller pisk.

Jeg træner udelukkende efter horsemanship metoder i hverdagen og Klikkertræning. Desuden kan han sagtens have plastic over hele kroppen og gå over det smiley
    Han får bare pludselig sådan et kæmpe chok og løber frem, og når jeg mister balancen er det for sent og ryger af.

Men jeg tænker at jeg skal træne med at ligge "farlige ting" ud på banen. Andre råd?

• #4   26. apr 2012 Hvad med at have en sikkerhedsrem i sadlen også hav fat i den når du galopere?

• #5   26. apr 2012 Det hjælper ingenting. Ved at longere "det værste energi" ud sætter du bare deres flugten i gang. Er slet ikke tilhænger af den metode. Bruger kun longearbejde til at træne balance, gangarter osv.

• #6   26. apr 2012 Team grafik: det er ikke kun når jeg galoperer han bliver forskrækket smiley men jo, måske det var en ide som en ekstra hjælp.

• #7   26. apr 2012 Som du selv siger - træning med farlige ting. båe på banen men også udenfor banen.

Jo mere man træner at der sker uventet ting, jo mere nervefaste bliver de:)

Er det noget bestemt ham bliver bange for?

• #8   26. apr 2012 Tak for de gode indlæg smiley

Jeg vil prøve at træne med noget plastic, bolde, og andre 'farlige' ting på banen imorgen, fra jorden selvfølgelig smiley

Det er ikke noget specifikt han bliver forskrækket over. Det er faktisk mest hvis en af de andre heste bliver forskrækket, så springer han voldsomt frem og jeg kan slet ikke følge med, selvom jeg klemmede mig fast i dag, hvilket bare resulterede i han løb endnu mere, så jeg faldt af smiley

Men ja... Jeg rider i en bomløs og sidder faktisk også godt i den og føler jeg har et godt sæde. Men når han laver sine vilde spring så går det sgu så hurtigt... smiley

• #9   26. apr 2012 Men ellers er det hvis han ser noget bevægelse han ikke kan finde ud af hvad er - så kan han også finde på at springe frem smiley

• #10   26. apr 2012 Han stopper dog hurtigt igen, når jeg endelig bliver sidende.. smiley

• #11   26. apr 2012 Svært at sige, men når du nu selv siger horsmanship, hvis hesten springer frem og begynder at løbe, tager den ikke notis af dig som leder. Så et og andet sted mangler i at bygge noget lederskab og tillid op. Gør han det når du er på jorden? Eller kun fra ryggen? Hvis det kun er fra ryggen, ville jeg finde ud af hvordan man kunne udløse det, og så træne det til en start med en hjælper fra jorden. Hvis han gør det uden rytter så det bare igang med jordarbejdet.

Min gamle gjorde det istarten, ikke så slemt som din dog, men jordarbejde tillid stop øvelser så man ved at hesten stopper. Det er super, vær dog obs på bomløs sadel kan drille ryggen, tænker hvis den farer sammen, og derved udløser ondt i ryggen, og derved løber! Kender ikke hesten, men der ofte grunde til deres adfærd.

God træning og forhåbenligt færre flyveture.

• #12   27. apr 2012 Tina C:
    Uh, der er jeg slet ikke enig. En hest er et flugtdyr og man kan ikke menneskeliggøre den lige på det område. Den styres af sine instinkter og hvis han pludselig bliver forskrækket er det meget naturligt han hopper frem, også selvom han har min tillid. Han stopper jo med det samme igen, når jeg bliver siddende smiley

• #13   27. apr 2012 Og min sadel passer skam rigtig godt. Han har haft et længere sygeforløb med rygsmerter, så er helt sikker på hans sadel ligger godt. Han går også afslappet og rolig med den smiley
    Men tak.

• #14   27. apr 2012 Jeg ved det har noget med tilvænning og gøre. Altså han skal vendes til ukendte bevægelser, lyde osv.. smiley Jeg spørger bare om lidt råd til nogle forskellige øvelser.

Vi har desuden trænet jordarbejde det sidste års tid, og vi er pæææænt erfarne indenfor dette og er kommet MEGET langt, så det er der styr på smiley

Kommentér på:
Bliver tit forskrækket

Annonce