1.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Speciale i heste adfærd Speciale i heste adfærd

Hej!
Jeg er så småt ved at begynde på mit speciale i heste adfærd på Århus universitet. I den sammenhæng kunne det være mig en stor hjælp hvis der er nogen som har gode ideer, kontakter eller andre inputs jeg kunne bruge. Eksperimentet står lige pt. på at sammenligne den sociale adfærd i hingste og vallak grupper samt dominans forholdet. Det jeg søger er et godt sted hvor de har heste til forsøget og hvor de er interesseret i at samarbejde (helst i udlandet), men ligeledes vil jeg rigtig gerne høre ideer til projektet:) Jeg håber nogle ligger inde med noget!
Mvh, Maria

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speciale i heste adfærd
  • #1   25. apr 2012 Hejsa,

Tak for ideen, men det er desværre meget dyrlæge orienteret og da jeg "kun" er biolog, vil det blive dyrlægen som laver arbejdet og ikke jeg selv. Jeg vil kun være i stand til at analysere adfærd (altså non-invasive projekter hvor jeg kun observerer hestene). smiley

• #2   25. apr 2012 Hvilken uddannelse er du igang? Og hvad ender du med at arbejde som? smiley

• #3   25. apr 2012 Hvad med at prøve at skrive til maibritt Carter - hun arbejder jo ud fra monty Roberts metoder og det er meget med adfærden at gøre - tror sagtens du kan få input der smiley
    Ellers kontakt en hestemassør - de kan garanteret også forklare noget om adfærd smiley

• #4   25. apr 2012 Uddannelsen jeg har er en bachelor i biologi. Herefter har jeg taget/er igang med at afslutte en kandidat i agrobiologi - husdyr sundhed og velfærd hvor jeg så laver et speciale i hesteadfærd.

God idé med Maibritt Carter - hende vil jeg lige prøve. Tak!:)

• #5   25. apr 2012 Okay, lyder spændende smiley
    Så lidt smiley

• #6   25. apr 2012 Den med kasteration - du kan jo forhøre dig rundt omkring, se om du kan finde en som har en hingst som skal kastereres, og følge den i noget tid? smiley Både før og efter, selvfølgelig hvis du har tid til det smiley

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #7   25. apr 2012 Kontakte Ultimate Horsemanship. De arbejder kun med hingste og vallakker og de går i blandede flokker, Ved at de studerer og arbejder meget med hesteadfærd. www.ultimatehorsemanship.me

Kommentér på:
Speciale i heste adfærd

Annonce