{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepasser med speciale i heste.
  • #1   7. apr 2015 Før det første er det rigtigt svært at finde lærepladser (er problem jeg selv har) ellers så er det alt afhængeligt af hvor du kommer hen så er det om morgnen fra morgen fodring og så ellers stort set hele dagen indtil aften smiley
    Det er et heldags job smiley
    Også i weekenderne smiley

• #2   7. apr 2015 Okay så smiley har nemlig svært ved at finde læreplads, så tænkte lige at høre folk ad om der var fordele / ulemper ved uddannelsen og hvorfor.. smiley
    Er du i gang med uddannelsen?
    hvis ja, hvor vil du anbefale at starte?
    har overvejet at starte på HB

• #3   7. apr 2015 Jeg har grundforløbet og leder efter læreplads lige nu smiley
    Jeg tog det på Morsø landbrugsskole men ja helt tag grundforløbet på hb det er meget beder og det er også der du skal tage dine hovedforløb så ville da være en fordel at kende stedet smiley

• #4   7. apr 2015 Okay smiley har bare hørt at der er adgangsbegrænsninger på deres skolepraktik hvis ikke man finder en læreplads

• #5   7. apr 2015 Ja kan ikke lige helt huske det men det er noget med at du kun kan få skolepraktik hvis du starter med at have en læreplads og så hvis den går konkurs eller lignende så kan du komme i skolepraktik smiley
    Men er ikke helt 100 smiley

• #6   7. apr 2015 okay så smiley det kan også godt være, at der er noget med læreplads inden man har mulighed for skolepraktik, så er det da sværere at komme videre lyder det til ^.^
    - Held og lykke med din søgning af læreplads

• #7   7. apr 2015 Der er adgangsbegrænsning på deres skolepraktik, jeg er blevet færdig som assistent og har næsten opgivet at komme videre. Jeg arbejdede 6 dage om ugen og have både morgen og nat fodring så hele dagen. Men gør forsøget, det er spændende og hvis ikke man kommer igennem. Ja så har man da fået den erfaring og oplevelse smiley

• #8   7. apr 2015 Det kan jeg godt give dig ret i Ida smiley
    Men tænker at det virker lidt umuligt at finde læreplads til når man skal videre fra grundforløb

• #9   7. apr 2015 Ja det er lidt sejt og tak smiley

• #10   7. apr 2015 Eller prøv med speciale inden for svin eller kvæg jeg tog med svin det nemt at finde lærer plads og arbejde bagefter og faktisk ualmindelig spændene dyr at arbejde med også sjove smiley jeg arbejder fra 7-15.30 hverdag weekend arbejde hver 3. Weekend på max 3 timer pr dag i arbejds weekend smiley dejligt arbejde smiley

• #11   7. apr 2015 Dejligt at være med til forbedre forholdene for svin smiley

• #12   7. apr 2015 Det lyder da spændende med svin, har ikke lige nærstuderet den del af specialet indrømmer jeg gerne, da jeg har kigge hest smiley
    - Vil du fortælle mere sådan hvad det går ud på hvis det er svin man vælger?

• #13   7. apr 2015 Nu er det fare afsnitte jeg arbejder i men her står du for soen trivsel op til faring sørge for det går så glat og problem frit som muligt at hun får dække sine naturlige behov som muligt med rode materiale osv.
    Under farings dagen går hele dagen med holde øje med faringer hjælpe søer med fare (føde) smiley hvis det er nødvendig hjælpe de små nyfødte små grise med komme til patten de svagest først. Er der for mange til soen skal du ha lave en amme mor hvilket er mere en regel end undtagelse de føder pænt mange smiley
    Udover farings delen går der meget tid med hyg om dyrene - hyg- kalder min chef det ik he he men det gør jeg da det er du skal holde deres foder trug rent sørg for der altid er tilgengeligt rent vand beskæftigelse materiale enten halm eller legetøj holde rent inden faringer gå syge runder typisk hver anden dag.
    Der er og en del med foder hvad hvor meget de skal ha det enkelt dyr. Regne ud på kg hvor meget medicin den enkelt har brug for hvis de har brug for det.
    Der er også lidt papir arbejde men mange steder går du med en PDA og føre resultater og noter ind direkte
    Så der den del nogen syntes er knap sjov-kastration smiley men ja det skal bare overstået og de blir jo bedøves nu om dage smiley de fleste steder nogen sniger desværre stadig uden om den del smiley
    Hverdag er aldrig det samme det kun en brøk del jeg har fortalt af arbejde smiley
    Typisk vil du også ind som hjælp i andre afsnit hvor de blandt andet løber
    ( inserminere) eller bruger orner. Der er også afvænnings afsnit med de små fravænner smågrise eller slagte svin
    Det kommer lidt an på landbruget Du er på og hvor stort det er der findes mange forskellig steder.
    Man fungere langt hen af vejen med svin både som passer men også delvist dyrlæge da du får lært at genkende diverse sygedomme og problemer osv og sideløbende med dyrlæge råder du over en del medicin selv
    Jeg starte slv med hest men opdage hurtig hvor svært det var med arbejde og skide dårlig løn kontra landbrug så efter næsten 1år med hest skifte jeg smiley
    Har nu arbejdet i 6år med det smiley
    Du kan evt tjekke uddannelsen landbrugs assistent den er nok lidt mere målrette landbruget og der mere praktik end skole smiley mener det er 16uger skole og 2år praktik smiley
    Håber det gav et lille billede af det smiley

• #14   7. apr 2015 Det gjorde det, fik da et indblik i hvordan det er smiley
    så det kan godt være at jeg tager et kig på det speciale, for det er ´umuligt´ at finde en læreplads, men forsøger da smiley
    men tror jeg tager et kig på det med svin

• #15   7. apr 2015 Men man skal ik være sart for passe ind i landbruget smiley men man lærer det hen af vejen jeg har selv ændre meget rigtig meget på de 6år siger min famile smiley

Du skal også agere jordmoder til tider under faring meget speciel oplevelse at redde små grise når du trækker dem ud af soen gnubber dem varme og får liv i dem smiley en rar følelse at ,an har reddet dem smiley
    Landbruget handler meget om at skabe resultater og blive bedre og lavere flere grise man får hver 3.mdr en r kontrol du kan se din og dyrenes udvikling i så du kam se hvor du kan yde ekstra mm altsammen er tal du forinden har under forløbet på 3mdr har gået og noteret ind i PDA eller ind i skemaer smiley

• #16   7. apr 2015 må indrømme at det lyder spændend på den måde du fortæller om det smiley

• #17   7. apr 2015 Der er mange ting du kan få speciale i smiley
    Det er bare et spørgsmål og vilje smiley
    Og interesse smiley

• #18   7. apr 2015 Det er rigtigt, har dog kun skimtet de andre specialer lidt, da det primært er heste jeg kunne tænke mig speciale i

• #19   7. apr 2015 Skolepraktik er helt afskaffet på HB, og her hvor jeg har læreplads er arbejdstiden fra 8 morgen til 13, og så har du pause til hestene skal ind med mindre der skal laves hegn eller andet. og så fodrer man 3 gange i ugen smiley Og alle hverdage lukker man ind.

Fri hver weekend smiley

• #20   7. apr 2015 Er skolepraktik afskaffet helt? jeg har da hørt at der er begrænsning på men det kan jo være lavt om.
    smiley Det lyder til at være nogle ok arbejdstider du har

• #21   7. apr 2015 Det er pisse svært, det vil jeg godt give dig ret i. Men hvis man nu tager chancen er der nok bedre held med at finde en smiley

• #22   7. apr 2015 blev færdig med grundforløbet for snart et år siden, og har efter mange mange ansøgninger nu opgivet det, det er rigtig svært at finde en elevplads smiley hansenberg tager også i skolepraktik, men kun hvis du har mistet lærepladsen (har et par veninder i skolepraktik der) smiley

• #23   7. apr 2015 som sagt er de rigtig svært at finde job netop i den uddannelse. min bror som godt nok har speciale i forsøgsdyr/smådyr har ikke haft et job med det at gøre de sidste 10 år han har været færdiguddanet.

Man skal virkelig ikke være kræsen når man gerne vil være dyrepasser smiley Hørte om en engang som passer dyr i en zoo/resavat- halløj i Afrika smiley Han kunne ikke finde noget i DK så han måtte søge i udlandet smiley

• #24   7. apr 2015 Det lyder heller ikke til at være særlig nemt, og at man skal helt til udlandet er noget af en tur smiley

• #25   7. apr 2015 har en klasselamarat på Island, og en i England, de har det godt trods de er taget udenlandsk smiley det er nærmest det eneste at gøre for at få elevplads smiley

• #26   7. apr 2015 I vores klasse har det altså været nemt at få elevplads.. smiley Men du skal være villig til at flytte for det.

• #27   7. apr 2015 Ja det er svært at få læreplads og sådan, men jeg ville aldrig skrift mit arbejde ud for noget andet her i verden (skal på 3 hovedforløb her til maj).
    Mit råd til dig ville helt sikkert være, lad være med at tag grundforløbet første, søg heller bare arbejde som staldpige først, så finde ud af om det overhovedet er noget for dig, og hvis det er det, kan du jo forslå din chef som han/hun vil give dig en læreplads, så kan du evt tage grundforløbet i ny mesterlære, det vil sige at du ikke skal på skole der, men skal lave nogen få opgaver ved siden af arbejdet, som du så sender til skolen, dem skal du bestå plus en eksam, som er den samme på skolen. Så skal du først på skole når du skal i gang med hovedforløb.
    Det var sådan jeg fik min læreplads, efter jeg havde været ved min chef i 1 år spurgt han og vi skulle se om vi kunne finde ud af noget med uddannelse, da jeg skulle i gang med det, og min chef ville ikke af med mig smiley

• #28   7. apr 2015 Det lyder som en god ide må jeg sige smiley det tror jeg at jeg vil prøve at gøre

• #29   7. apr 2015 Det er heller ik blevet nemmere, efter de fjernede et tilskud på 50.000 om året.
    Tror flere steder lukkede ned for elever efter det, for en alm. staldpige er billigere.
    Arbejdstiderne er forskellige, kender et sted, hvor det kun er ca 37 timer om ugen, 6 dage om ugen.
    Men kender ose en der kom til Island, og er i gang 10-12 om dagen, alle dage.
    Men det er jo hestejob, så det er typisk en livsstil.

Kender flere der har taget uddannelsen, men kun en der bruger den, i udlandet.

Så ulemperne må være, svært at finde praktik og svært at finde arbejde efter, hvilket er 2 ret vigtige faktorer.
    Fordele har jeg ik rigtig hørt om endnu.

• #30   7. apr 2015 mange steder tager ikke elever ind efter det tilskud som Sorte Sniger snakker om, mange tager de unge piger ind som bare vil arbejde med heste, ride lidt på deres heste eller få sin egen opstaldet der.. det var jeg udsat ved det sted jeg var på prøve sidst smiley har også nogle venner der blev færdig uddannet i sommers og efter, de fleste har ikke et job, og starter på anden uddannelse smiley

• #31   8. apr 2015 det kan jeg godt se der er en stor ulempe, for ikke at sige to.
    For det er jo også træls at have en uddannelse, men hvor der ikke er job bagefter grundet hvis de har skåret ned

• #32   8. apr 2015 Er der nogle af jer der ved om man kan starte med landbrug uddannelsen og så skifte til dyrepasser? altså tage noget af det den vej igennem? smiley

• #33   8. apr 2015 du kan jo sagtens tage dyrepasser uddannelsen men bare speciale i landbrug. her for du både med grise, minigrise og køer at gøre smiley der ved jeg man kan få et job og lærerplads smiley

• #34   8. apr 2015 smiley det lyder til at være lettere at finde læreplads den vej gennem

Kommentér på:
Dyrepasser med speciale i heste.

Annonce