{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

når hesten følger en.... {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøgte igår efter endt ridt på min nye hest, at se hvad der skete hvis jeg slap tøjlen og gik fra ham (på Ridebane)
Og opdagede at han følger mig uden den mindste tøven lige meget hvad jeg gør.

Nu er jeg ikke den store hms udøver, så nu spørg jeg jer kloge herinde, hvordan skal jeg tolke det. I mine øjne er det et godt tegn at han følger mig blindt. At han ser mig som en leder han kan stole på.

Jeg har haft ham lidt over en måned, og han er virkelig en skøn hest, og jeg følte mig glad da jeg opdagede at han følger mig så fint.

Men tolker jeg det rigtig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hesten følger en....
  • #1   22. apr 2012 Det gør begge mine heste også :-). Kan ikke se der skulle være noget skidt i det.

• #2   22. apr 2012 det tror jeg du tolker rigtigt.. tillykke med ham...

• #3   22. apr 2012 tilykke med din nye hyp smiley

du tolker det helt rigtig, han stoler på dig smiley

• #4   22. apr 2012 Formentlig troede den at den stadig var i snor smiley
    Siger det ikke for at ødelægge din glæde, men bare for at fortælle at i langt de fleste tilfælde følger hesten en fordi det er indlært.
    Men fokuser du på at det er rigtig skønt at din hest går med dig uden tøven eller 'stædighed' (manglende forståelse) - også selvom det er i en snor smiley Det er ikke alle der har så trykke heste

• #6   22. apr 2012 Han ville ikke følge dig, hvis han ikke ville stole på dig. Men det kan også være, at han føler sig udsikker med at blive alene, og så er det bedre at følge en man kender end at være alene. Det kan også være, at hesten har lært at følge menneskerne på den måd tidligere.
    Stort set vil jeg sige, at det er en god tegn.

• #8   22. apr 2012 hmm om ikke andet så vil jeg da ønske dig tillykke med at du har fået dig så velopdraget en hyp....

• #9   22. apr 2012 Min hest har lige fra starten af fuldt mig blindt..
    Som Ditte B skriver tager jeg det ikke som noget efter ridning, i stalden og sådan..
    Men at jeg kan tage alt mit udstyr af min hest og gå en tur i en totalt fremmed skov og min hest stadig følger mig blindt det tager jeg som noget smiley

Min hest er sådan en som tror han er bundet selvom jeg har taget alt udstyr af ham, og han bar står på striglepladsen, så derfor tager jeg det ikke som noget før jeg kommer ud i nye områder og uden noget udstyr..
    (ja jeg har gået uden for hegnet osv uden noget udstyr hverken grime eller torv smiley )

• #10   22. apr 2012 Dolnra: En hest kan sagtens se et menneske som leder!! Man kan blive så tæt med hesten at man er en del af flokken...

• #11   22. apr 2012 Tak for alle jeres svar.

Jeg skam meget glad for at have fundet en velopdragen hest. Han stopper når jeg gør, og drejer alle retninger jeg gør. Og skøn er han lige meget hvad der får ham til det.

Han følger mig også på folden, uden at jeg ligger op til det. Men han er jo nok bare glad for opmærksomheden.

Det skal også siges at det var på en fremmed rdebane, 1 gang vi red der.
    Men i har nok ret i at der er andre grunde til at han følger mig, men om muligt vælger jeg at tro på at stoler på mig. Måske ikke som en "leder" men måske som en "ven".

• #12   22. apr 2012
    Det gør de fleste heste af vane :o)
    Min nu afdøde part fulgte ALLE mennesker hun lige havde mødt dvs. hun kendte dem ikke. Dvs. det med tillid og at stole på er udelukket.
    Det er bare indlært vane også er det fordi hesten ofte tror det giver en godbid.

• #13   24. apr 2012 Ja jeg vælger nu at se det som om at den betragter os som leder. heste ved også godt hvornår de har tov på eller ej.
    Og selvfølgelig har det også noget med tillid og tryghed at gøre, for det er hvad en leder skal skabe.
    Hesten skal søge dig og ikke omvendt.

• #14   24. apr 2012 Det påstår jeg bestemt heller ikke, men læs fx. her- så forstår du måske hvad jeg mener: http://modernehestehold.dk/?p=1580

Kommentér på:
når hesten følger en....

Annonce