1.162 visninger
|
Oprettet:
når hesten følger en.... {{forumTopicSubject}}
Jeg forsøgte igår efter endt ridt på min nye hest, at se hvad der skete hvis jeg slap tøjlen og gik fra ham (på Ridebane)
Og opdagede at han følger mig uden den mindste tøven lige meget hvad jeg gør.
Nu er jeg ikke den store hms udøver, så nu spørg jeg jer kloge herinde, hvordan skal jeg tolke det. I mine øjne er det et godt tegn at han følger mig blindt. At han ser mig som en leder han kan stole på.
Jeg har haft ham lidt over en måned, og han er virkelig en skøn hest, og jeg følte mig glad da jeg opdagede at han følger mig så fint.
Men tolker jeg det rigtig?
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
du tolker det helt rigtig, han stoler på dig
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Siger det ikke for at ødelægge din glæde, men bare for at fortælle at i langt de fleste tilfælde følger hesten en fordi det er indlært.
Men fokuser du på at det er rigtig skønt at din hest går med dig uden tøven eller 'stædighed' (manglende forståelse) - også selvom det er i en snor Det er ikke alle der har så trykke heste
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 369
Stort set vil jeg sige, at det er en god tegn.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Som Ditte B skriver tager jeg det ikke som noget efter ridning, i stalden og sådan..
Men at jeg kan tage alt mit udstyr af min hest og gå en tur i en totalt fremmed skov og min hest stadig følger mig blindt det tager jeg som noget
Min hest er sådan en som tror han er bundet selvom jeg har taget alt udstyr af ham, og han bar står på striglepladsen, så derfor tager jeg det ikke som noget før jeg kommer ud i nye områder og uden noget udstyr..
(ja jeg har gået uden for hegnet osv uden noget udstyr hverken grime eller torv )
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 121
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Jeg skam meget glad for at have fundet en velopdragen hest. Han stopper når jeg gør, og drejer alle retninger jeg gør. Og skøn er han lige meget hvad der får ham til det.
Han følger mig også på folden, uden at jeg ligger op til det. Men han er jo nok bare glad for opmærksomheden.
Det skal også siges at det var på en fremmed rdebane, 1 gang vi red der.
Men i har nok ret i at der er andre grunde til at han følger mig, men om muligt vælger jeg at tro på at stoler på mig. Måske ikke som en "leder" men måske som en "ven".
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det gør de fleste heste af vane :o)
Min nu afdøde part fulgte ALLE mennesker hun lige havde mødt dvs. hun kendte dem ikke. Dvs. det med tillid og at stole på er udelukket.
Det er bare indlært vane også er det fordi hesten ofte tror det giver en godbid.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 708
Og selvfølgelig har det også noget med tillid og tryghed at gøre, for det er hvad en leder skal skabe.
Hesten skal søge dig og ikke omvendt.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 708
når hesten følger en....