{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Sælge eller ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet lidt på glatis, og kunne godt bruge jeres mening.

Jeg har denne dejlige welsh sec a hoppe, som først og fremmest er købt med henblik på avl og som børnepony for min datter når hun bliver større.

Det eneste er bare at min hoppe er en rigtig dame, og også ret ung. Hun har et super sind når hun er sammen med mennesker, og også meget lydhør og lærenem, men på visse tidpunkter også meget frisk, og meget en enmands (min) hest. Sammen med mig laver hun aldrig unoder, og gør hvad der bliver bedt om. Hun ved hvem der bestemmer, og vi har nok et lidt specielt bånd.
Men jeg er i tvivl om hvorvidt hun egner sig som børnepony (små børn, større børn kan sagtens tumle hende, har en pige på 12 til at komme og ride hende, og hun rider hende selv på vej), og alvsmæssigt lever hun ikke helt op til kravene for en sec a.

Ridemæssigt er hun på vej frem, vi har taget det stille og roligt, og hun er nu så småt ved få gang i traven, men hun har gode gangarter, og vil helt sikkert egne sig godt til en lille stævnerytter.

Jeg er begyndt at spekulere i at sælge hende, har også haft annonce på et par gange, men har slettet den igen. Mit hjerte brister ved tanken. Og jeg ved at min datter bliver ked, selvom hun endnu ikke har en jordnær chance for at håndtere Azurra selv. Heller ikke med opsyn på staldgangen.
Jeg tænker at det måske var bedre med en ældre lærepony til min datter, men det er så pokkers svært at skkille sig af med min lille mokke.

Jeg tænker først og fremmest på mine børns vel, og ville gerne at de kan være med i stalden under opsyn og have lov at pusle om ponyerne som de så gerne vil uden at jeg skal stå og holde fast i ponyen for at den ikke driller.

Hvad ville gøre?

Undskyld hvis det blev langt og rodet. Men det er en svær beslutning da vi har haft Azurra i 3 år nu, og hun er min lille ponypige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge eller ikke
  • #1   8. apr 2012 Lige pt har jeg sat det i ro, da jeg har meldt hende til dyrskue, så der skal uf.

Men ja det kan være at tiden giver mig modet til at sælge med tiden.

Har bare fået kig på en super børnepony, men alder og papirer til stadig at kunne avle, men dem kommer der selvfølgelig flere af. smiley

Sammen med større børn er der ingen ting, hun prøver da sin part af, men da hun har mere erfaring er det aldrig et problem, og det er aldrig de samme unoder. Så hun vil jo egne sig bedre til en lille rytter som allerede kan, hvor min datter jo har alt at lære.

Kommentér på:
Sælge eller ikke

Annonce