{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

solgt pony - nu meget tynd hos ny ejer :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som i efteråret solgte sin pony - Hun havde fornemmelsen af at den havde det rigtig godt.

Ny ejer har i dag sendt en hilsen og et billede af ponyen til gamle ejer (min veninde) Og den er bare MEGET tynd.

Det er sådan at hele rygsøjlen tydelig "stikker op" og man kan se ribenene.

Min veninde bliver utrolig chokeret og skriver tilbage hvorfor den er blevet så utrolig tynd.

Ejer svare at den bare mangler muskler.

Vi snakker om en kat 3 pony på 5 år, som kun er let redet.

Og da de købte den var den ryttervandt = ingen muskler og der var den i rigtig fin foderstand og flot og sund at se på.. Nu ligner den en afmagret gammel pony.

Min veninde spørger om hun ikke må have lov at købe den retur, men det afslår ny ejer.

Kan man i sådan en situation overhovedet stille noget op??

Hvad ville i selv have gjort hvis i stod i en lignende situation?

Min veninde er selvfølgelig dybt ulykkelig, hvilket er fuldt forståeligt.

Jeg har forslået hende at hun evt kan prøve at give dem nogle råd ang fodring og at få den tjekket for orm m.m.

Men kan man gøre andet end det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  solgt pony - nu meget tynd hos ny ejer :-(
  • #1   4. apr 2012 Stemmer i med Aamira Arabians.

    udover gode råd og sådan, er der ikke noget man kan gøre som sælger. Hesten er solgt, så hun har ingen ret til at have indflydelse på ponyens fodring osv.
    Men er det meget slemt, kan man jo melde for vanrøgt.



  • #3   4. apr 2012 Der er 4 timers kørsel over til de nye ejere, så det er desværre ikke en lille smut tur.

    Jeg har selv set billedet, og det er tydeligt at den er meget tynd. Jo billeder kan sagtens snyde, men så meget kan det umuligt snyde at der på magisk vis bliver tryllet synlig rygsøjle og ribben frem. Og jeg har stået samme sted som ponyen da min veninde havde den, og der var den så fin, og faktisk lidt til den runde side, men ikke overvægtig - flot.

    Jeg vil også umiddelbart sige at en snrk om foderplan kunne være en mulighed hvis ny ejer vil lytte, og som du selv siger at dialogen bliver fornuftig smiley


  • #4   4. apr 2012 Hun ved godt at når hesten er solgt er den solgt, og det er også derfor hun føler sig magtesløs, og er dybt ulykkelig over at se hesten i denne foderstand.

    Det var et godt råd det med hestenes værn - dette kunne blive en mulighed hvis de blankt afviser at indgå en dialog omkring fodring.

    For ingen heste burde se sådan ud, uden man træder til og forsøger at gøre noget ved det.

    Og at sige den bare mangler muskler er helt sikkert at lukke øjnene for problemet, eller tegn på uvidenhed.


  • #5   4. apr 2012 Er enig med de andre smiley

    Men hvor er det ærgeligt .( Jeg har selv stået i en lignende situation, så kender følelsen. Jeg fik så muligheden for at købe hesten tilbage, dog først x antal måneder senere, og her var hesten endnu mere ødelagt, end da problemet blev opdaget.

    Man kan desværre ikke gøre så meget, en solgt hest er en solgt hest, men jeg ville helt klart være lidt snu i denne situation, og gøre som de andre foreslår :o)


  • #6   4. apr 2012 Kender desværre godt den følelse. Min gamle pony står lige nu på en græsmark helt for sig selv, får kun græs, vand og hø, bliver ikke redet, striglet eller noget andet. Lange hove, tynd og grim pels.
    Og så er den lige til salg for 11.000, hvor den næsten ikke er redet og hun kalder den sørme os for børnevenlig. Jeg var 13 da den blev solgt og min mor turde ikke lade mig være alene med den, fordi den var så utilregnelig og ikke til at stole på.

    Men der er jo ikke så meget at gøre, desværre. ):


Kommentér på:
solgt pony - nu meget tynd hos ny ejer :-(

Annonce