{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Magnesium eller urter? {{forumTopicSubject}}

Jeg har leget lidt med tanken om at prøve en af delene til min vallak, som har en tendens til at overreagerer og stresse op. Jeg træner MEGET med ham fra jorden og det er egentlig størstedelen af vores træning, og det har jeg gjort det sidste år. Det har helt sikkert også hjulpet, men han er stadigvæk en meget varm hest.

Jeg har nu læst at flere har haft gode erfaringer med begge dele, urter til nervøse heste eller magnesium.

Hvad er jeres erfaring? Jeg skal ikke starte stævner, så det er ikke så vigtigt hvad der står under ''doping''..

Han får faktisk noget havre lige nu, og det ved jeg godt ikke er det bedste til nervøse heste, men har overvejet at droppe havren og give ham lucerne+vitaminer og masser af hø/wrap.. Og så en af overstående tilskud.

Har I nogle erfaringer med det, virker det, eller er det bare fis og ballade? smiley

Mvh Sofie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magnesium eller urter?
  • #1   31. mar 2012 Jeg bruger magnesium, bare til et andet formål end dit. Jeg snakkede med en forhandler om magnesium's virkning, og i det hele taget er der godt for alle danske heste at få magnesium- tilskud. Vi har nemlig, som i England hvor han var uddannet, ikke særligt meget magnesium i græsset og jorden. Til gengæld har vi meget kalcium, og når hestene får for meget kalcium uden en balance med magnesium, kan de udvikle noget i retning af knogleskørhed.

Jeg bruger magnesium fordi min hest har whiteline disease, og det skulle hjælpe på hans hove. Dog sagde han, at man i Danmark primært bruger magnesium som et beroligende middel.. Og det virker!

Håber det var noget du kunne bruge.
    VH smiley

• #2   31. mar 2012 Nu har jeg været rundt og kigge, og har bestilt Magnesium fra horze - 3 kg. Nogle der ved hvor meget man skal give dagligt?

Jeg tror desuden jeg ved droppe havren og fodre ham udelukkende på hø/lucerne og vitaminer, da han er ret let at fodre på i forvejen og hans fysiske ikke bliver brugt voldsomt lige for tiden, det er mere det psykiske vi arbejder med smiley

• #3   31. mar 2012 Jeg vil også anbefale camilleblomst. Det kan blandt andet købes her www.askhim.dk men også hos Matas, det er godt til at fjerne spøgelser og nervøsitet hos heste uden at fjerne energi...og forholdsvis billigt at bruge

• #4   31. mar 2012 camille bomst?? hvordan giver man det til hesten , og hvad hjælper det på smiley

• #5   31. mar 2012 jeg har også en meget varm hoppe, som jeg giver magnesium og jeg kan mærke tydelig forskel på hende. At det er en varm hest ændrer det ikke på, men på hende er det som om det tager toppen af nervøsiteten, så hun ikke overreagerer og flipper ud over det mindste. jeg bruger det fra bluehorse, der ligger en lille måleske i. jeg giver en god skefuld hver morgen, mener det svarer til 10 mg. på bøtten står at en hest på 600 kg skal have mellem 1-2 mål pr dag.

• #6   31. mar 2012 Camille... du giver bare en lille håndfuld oveni dens foder...

• #7   31. mar 2012 Jeg har brugt det her - med god effekt
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=5

• #8   1. apr 2012 Berg er lige startet op på magnesium da min har tendens til stress. Jeg er nemlig også blevet anbefalet det. Så er meget spændt på det.

• #9   2. apr 2012 Jeg tror det må stå på pakken hvor meget din hest skal have. Jeg har fået en måleske med til mit. Der står at man skal give hesten én ske hver dag der, men ham hovmanden sagde, at det i starten var en god ide at give ham to. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er fordi, a min hests hovsituation ikke er særligt god lige nu smiley

• #10   2. apr 2012 Pas alligevel på med magnesium. Jeg gav også min det efter at have hørt og læst en masse om, at vores heste ofte mangler det. Da jeg havde givet ham det i ca. 3 måneder (den fra Blue Hors i anbefalet dosis) fik jeg taget en blodprøve og hans magnesiumtal var tårnhøje, så dyrlægen sagde at han overhovedet ikke havde behov for det.

Så nu får jeg altid taget en blodprøve inden jeg begynder at gætte mig til hvad min hest mangler.

- Elin

Kommentér på:
Magnesium eller urter?

Annonce