{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Så tog de lige mine heste {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er godt gal i skralden så håber det er i orden at jeg lige lufter min vrede her.
En veninde til hende der har stedet hvor mine heste står, spurgte mig i sommers om hun måtte ride på Sammy en dag. Det kunne jeg ikke se noget problem i så jeg sagde hun kunne ringe når hun ville ride så jeg kunne være der imens.
Så får jeg sgu en opringning om at hun har taget Sammy og redet ham uden jeg havde fået besked først. Men hvad værre er, havde hun sin veninde med som også gerne ville ride, så de tog da også lige Kiara (som også er min) med og red på hende, og det var gået helt galt så de måtte sætte hende på fold igen.
Mine heste har ikke været redet sådan rigtigt i to år, de har ingen muskler og ingen kondi og Kiara er så hyper sensitiv og enmandshest så det vil noget. Hun har aldrig rigtig haft andre på ryggen end mig, og de gange andre har skulle forsøge at ride hende, er hun blevet så anspændt og panisk at de har måtte hoppe ned igen, så jeg kan lige forestille mig hvor traumatiserende det har været for hende at en vildt fremmed har taget hende og sat sig op. Kiara er nemlig jordens mest rolige og idiotsikre hest så længe hun er tryg ved situationen, så det at hun er flippet ud, fortæller meget.
Jeg har selv tilredet hende og har lært hende signaler via stemmen, dvs. hun ved ikke hvad det vil sige at man lægger ben til hende, de to som tog hende for at ride, har ikke været klar over at man ikke sidder med pisk og ikke losser til hende hvis hun ikke går frem. Åhh min stakkels lille pige har bare været så forvirret, og jeg ved fra en tidligere oplevelse, at har hun bare én grim oplevelse med ridning så husker hun det, og jeg kan så mere eller mindre begynde forfra med mit arbejde med hende. Også fordi hun ikke dur til at tingene bliver gjort på to forskellige måder, hun bliver snot forvirret af det.
ja og så har jeg kun rideudstyr tiil sammy, så gad godt vide hvad de har redet kiara med??

Ligesom man ikke bare går ind i andre folks huse så tager man heller ikke andre folks heste og rider på dem. Jeg er så sur og så ked af det. Især på Kiaras vegne, for hun er så usikker på sig selv og har brug for så meget tryghed når hun er blandt mennesker, og det er noget jeg har fokuseret meget på så hun kunne blive tryg ved verden igen, men nu har hun fået en møgoplevelse igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tog de lige mine heste
  • stephanie k
    stephanie k Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Svar: 3
    #1   23. mar 2012 Sådan nogle snot tøser skulle bare have en røvfuld.. Basta

  • #2   23. mar 2012 Det er forståeligt at du er sur.. læs bare af her smiley

    Men tag fat i de to piger, og forklar at det bare ikke er i orden at gøre sådan noget. Ikke mindst fordi det kan være til fare for dem selv.... Det nytter nok ikke at skælde ud, men nok bedre at give dem dårlig samvittighed i forhold til forsikring hvis der sker noget med hesten - dyrlæge - skader på dem selv osv osv... Du nævner ikke alder på de 2 - men forhåbentligt er de gamle nok til at forstå begrebet ansvar hvis det bliver forklaret lidt i detaljer..



  • #3   23. mar 2012 Sådan en "veninde" var ikke min veninde mere.. Mage til respektløshed overfor andres dyr.. Nøj hvor var jeg blevet gal!

    Bare fordi man siger at hun kan prøve en tur engang, giver ABSOLUT ikke tilladelse til at komme ud og tage hesten på eget initiativ!!

    Det er bare.. utilgiveligt og potentielt farligt..


  • #4   23. mar 2012 Arhg jeg var godt nok blevet stik-tosset !!

  • #5   23. mar 2012 Jeg var godt nok flippet skråt på hende.. Der er ingen som skulle have lov til at tage min hest uden min tilladelse.. Håber da du snakker et par alvors ord med hende

  • #6   23. mar 2012 Som "$ $$ Cowgirls have more fun $$ $" skriver, så ville jeg da helt klart også gøre dem klar over, hvad der kunne have sket mht.forsikring, men derefter havde jeg godt nok også blevet tosset! Sikke nogle møgunger!

  • #7   23. mar 2012 De er begge i 30'erne, dem som red mine heste.. Og jeg ringer til hende som stod for at de blev redet og fortæller hende at jeg ikke er okay med det (jeg er i forvejen dårlig til at blive sur og er meget konfliktsky, så skal nok få det sagt på en ordentlig måde :-)) Er ikke interesseret i at blive uvenner med hende, da hun egentlig altid har været en god veninde/bekendt, jeg synes bare at hun skal vide at det ikke er i orden at gøre sådan noget

  • #8   23. mar 2012 Hold da ferie.... Tror nok politiet havde fået et opkald, hvis nogen bare lige havde snuppet Zorro... Sikke en forfærdelig oplevelse smiley

  • #9   23. mar 2012 Jeg var også blevet tosset.
    havde forlangt, en klækkelig sum. det er jo det rene tyveri.
    og når de så tilmed har taget en hest de slet ikke kender, der så nu skal genopbygges en masse tillid til.

    står dine heste hos dig selv eller er de opstaldet


  • #10   23. mar 2012 Bibi L: Ja altså begge heste har gamle rygskader, så hvis en af de skader er brudt op igen nu (ved jo ikke hvad veninden som red har vejet), så må de selv betale den dyrlægeregning der måtte komme i hvert fald.
    Og de er opstaldet, hvorfor?


  • #11   23. mar 2012 Jeg var satme blevet tosset!! Magen til respektløshed!

  • #12   23. mar 2012 Jeg har da fuld forståelse for at du er gal på dem!
    - Går det bedre med Kiara?


  • #13   23. mar 2012 Cecilie: Jeg skal først ud til hende imorgen eller søndag, men det er 1 eller 2 uger siden de har redet dem, jeg har bare først fået det at vide idag

  • #14   23. mar 2012 fuuuuuuuck jeg var gået fuldstændig amok! jeg havde flippet en kriger, og hevet hovederne af dem hvis det havde været mine heste... forfanden hvor ville jeg være gal!! smiley

  • #16   23. mar 2012 Har selv været ude for det sammen, og hold da kæft hvor bliver jeg også sur over sådan noget!

    Det var da jeg havde pony, og den stod hos min venindes familie. På et tidspunkt havde de gæster, og nogle børn der gerne ville ride. Min venindes mor havde åbenbart ikke fortalt, at min pony altså ikke var deres, da hun gav dem lov til at ride på min pony - uden hverken min eller mine forældes tilladelse. Den ældste af de piger der skulle ride (et par år yngre end mig), fik åbenbart ejerfornemmelser over min pony, så da jeg helt uvidende kommer derud og vil ride (mens de står og sadler af, hvilket jeg ikke vidste..) bliver hun sur over at jeg går hen til min pony, og vil overtage afsadlingen. Hun fortæller at jeg ihvertfald ikke skal gøre noget som helst ved den pony, for det er hendes når hun er der og bla bla bla. Hold da fast hvor blev jeg gal!

    En anden gang, da de havde en masse små børn på besøg, brugte de også min pony som 'trækkepony', uden at spørge om lov.

    Så jeg kender følelsen af at blive røvrendt på den måde! Det er bare ikke i orden, og det skal de have afvide!


  • #17   23. mar 2012 Jeg var eddermageme blevet gal og du skal da helt klart sige det til dem på en bestemt måde at det vil du ikke finde dig i!!
    CTS: Hold da op...var blevet rasende


  • #18   23. mar 2012 Jeg tilslutter mig gruppen der var blevet stik tosset. Jeg havde bestemt ikke ladet pigerne slippe let for det - det kunne være gået alvorlig galt, og du ved jo faktisk ikke hvad hesten nu har oplevet.

  • #19   23. mar 2012 Hold da op! Kan sagtens forstå, at du er sur!
    En dag da jeg var ude ved mine ponyer, kom en af nabodrengene forbi marken (han er i 20'erne), og så snakkede vi lidt. Han spurgte så, om jeg ikke rider på min shetter, hvilket jeg sagde nej til, da jeg er for stor, og så sagde han, at hans bror da, som er på alder med ham, havde redet rundt på shetteren! Nøj, jeg blev også gal!


  • #20   23. mar 2012 Syntes det er utroligt, hvis man tænker på deres alder??? Hvor kommer sådan en opførsel fra?!

  • #21   23. mar 2012 Puuh, havde gået helt amok! smiley
    Sådan noget skal man bare ikke finde sig i,
    hvis man vil låne andres heste/ponyer,
    så må man fandeme spørge om lov først
    og spørge ejeren om han/hun vil være til stede!
    Jeg synes virkelig du skulle tage en ordentlig
    samtale med hende din veninde! :-O!


  • #22   23. mar 2012 Men hvis det var min hest og jeg mente den kunne være "skadet" af det havde jeg heller ikke ventet til imorgen eller søndag med at se til den..

  • #23   23. mar 2012 Jeg var blevet så tosset at de piger aldrig ville glemme hvem jeg er!!!
    Hold nu kæft det bringer mit pis i kog sådan noget! Hva bilder de sig da ind??

    Hestepiger uden opdragelse er simpelthen den farligste cocktail!


  • #24   23. mar 2012 Er du da helt sindssyg jeg var gået heeelt amok!
    Hvis der nogensinde er nogen der er så langt ude dumme, at de gør noget lignende med min hest, så tror jeg ærlig talt de skal være heldige hvis de overlever!! Og hvis der på nogen som helst måde var sket den mindste lille skade på min hest ved det, havde jeg krævet fuld undersøgelse og behandling for deres regning.

    Og det synes jeg bestemt også du bør kræve..

    Jeg er ellers også temmelig konfliktsky, men i en sådan situation ville min vrede på ingen måde kunne holdes tilbage.


Kommentér på:
Så tog de lige mine heste

Annonce