1.582 visninger
|
Oprettet:
Sælge seriøs hest som bidløs hest? {{forumTopicSubject}}
Hej alle herinde
Jeg står og skal til at sætte min DSP tilsalg. Hun er super dygtig og meget talentfuld, men hun trives tusind gange bedre uden bid end med. Jeg rider selv med hackamore, sidepull og rebgrime. Hun bruger ryggen og går super pænt, så vil kalde vores ridning rimelig seriøs og ikke bare hygge-bidløs-ridning.
Jeg ønsker kun det bedste for hende, og vil gerne sælge hende som bidløs. Men er der overhovedet nogen som er interesseret i det? Især når hun ikke 'bare' er en hyggehest?
Skal jeg sætte prisen ned pga. det eller har det ingen betydning?
Kom med din mening
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Det kan jo bare være din ridning der ikke dur sammen med bid og hende.. Kan være det er HELT anderledes med ny ejer.
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 371
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Hun er blevet redet af flere som har fortrukket hende uden bid, så det har intet med mig at gøre.
Jeg ønsker jo kun det bedste for min hest, derfor vil jeg gerne finde en rette køber som vil ride hende på en god måde, og jeg kan se uanset rytter at hesten trives bedst uden bid.
Jeg rider med bid på mine to andre heste, så det er ikke fordi jeg er modstander af det, men jeg ønsker mine dyr det der er bedst for dem.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Men hvis du stiller det som et krav, som du gør når du skriver sådan i en annonce, så skærer du en MEGET stor del af købere fra, hvilket ikke er smart i denne tid, hvor markedet står så stille..
maj 2006
Jeg ønsker ikke sælge hurtigt, men tage tiden og finde rette køber.
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
Det kan godt være at det skræmmer købere væk, men hvis ikke de vil behandle hesten, så den fungere bedst, skal de ikke have den. De burde slet ikke have hest hvis ikke de sætter hestens behov højest.
Skriv det i annoncen hvis ikke du vil bryde dig om det. Da jeg solgte Miss W. fik køber det at vide, nogle sagde at så ville de ikke komme og kigge på hende, men flere sagde at sådan var det jo så. Dem der endte med at købe hende fortsætte med at ride hende uden bid.
Jeg ville aldrig sælge til folk der ikke vil det bedste for hesten. Hesten fungere bedst uden bid = Ingen stævner. Hvis køber vil ride stævner må de købe en anden hest.
mar 2011
Der er masser af heste derude der sælges, hvor de kan det ene og det andet med og uden bid osv., som sælges for en slik, så hvis du vil det bedste må du væbne dig med tålmodighed, og så ved jeg der er et bidløst stævne i Jylland til august. Stil eventuelt op og spørg kommentatorne om ikke de vil nævne at ponyen er tilsalg
maj 2006
jan 2007
Følger: 73 Følgere: 102 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 640
Jeg kan sagtens forstå dig, og synes du skal forsøge, det kan sagtens være den rette køber dukker op
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Vil ikke komme og sige du ikke skal gøre det som et krav, men synes du skal understrege det - du kender din hest det gør vi andre ikke!
& man sælger vel heller ikke til den første & den bedste?
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
Hvis din hest fungere best uden bid så skal den da også sælges som bidløs hest og hvis den ny ejer vil ride "seriøst" så finder de en vej. =)
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
nov 2007
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 124
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
Jeg tror at man ret hurtigt kan fornemme hvilke slags købere det er. Sidste sommer havde jeg en køber ude som var meget interesseret og gerne ville købe, men jeg ville ikke sælge. Da de rette kom vidste jeg at det var dem, og der gik ikke lang tid før jeg håbede de ville blive nye ejere. Der er jo ærlige mennesker derude der vil det bedste for dyrene.
Nu er foder og strøelse så noget helt andet. At sælge hesten som bidløs, og lave kontrakt på at den skal rides uden bid, er det samme som at sælge en skadet hest, hvor der bliver lavet kontrakt på at den ikke skal rides.
maj 2006
Tak for jeres forskellige meninger
Ønsker det bedste for hende og har bestemt ikke travlt med salg. Jeg ville bare høre om mulighederne for salg af bidløshest
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Når ejeren skriver den går bedre uden bid, så tænker i på om hvor mange købere det skræmmer væk - forhåbentligt tænker i også på hestens ve og vel, og hvad den selv ønsker. Jesus christ.
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Jeg er da ligeglad om så hesten red med kandar, man skal da ikke begynde at mene hestene må behandles på en manér man ikke ønsker bare fordi de er solgt som du selv skriver;" Ude af øje - ude af sind.. "
Det er IKKE vejen frem for velfærd. Jeg synes det er stramt i mener sælger ikke må sætte specielle krav eller paragraffer i en evt. salgskontrakt - at hesten skal strømlines en købskontrakt synes jeg ikke kan være rigtigt.
Det er jo ligesom at ssige man sælger en bil uden automat gear - og folk mener man bør få gearet skiftet til et - fordi flere sælgere vil køre i den så xD
mar 2011
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 82 Svar: 453
Jeg ville snakke sammen når køber er ude og prøve, og så fortælle hvordan og hvorledes mine erfaringer med hesten har været, i den tid jeg har haft den.
Det eneste jeg mener man kan skrive i en kontrakt, er noget dyrlægen dokumenteret - men der er som tidligere nævnt aldrig 100% vished over, om dette bliver holdt. Da du jo giver hesten til andre folks hænder.
Og netop derfor, skal min Raps ALDRIG sælges
Men held og lykke med salget, du skal nok finde en sød rytter der vil have din pony, som deler nogenlunde de meninger til hestens måde at blvie behandlet på.
dec 2006
Følger: 199 Følgere: 190 Heste: 14 Emner: 43 Svar: 668
Hvis man vil bruge mange penge på en pony, jamen så er det for det meste for at ride stævnet eller andet, og det kan du ikke uden bid = lige meget om din pony så kan alle øvelser og har eb perfekt gang, men ikke fungere på bid, ja så søger man altså videre.
(jeg ved dog ikke hvad du har sat ponyen til eller hvad du mener med seriøs)
maj 2006
Min hensigt var heller ikke at skulle skrive det i konktraken eller påkræve den nye køber at de SKULLE ride bidløs. Jeg ønsker bare det bedste for min hest, og ville derfor høre om muligheden for at sælge med henblik på at finde en bidløs køber. De kan også sagtens prøve med bid, hvis det er det de ønsker, så kan de i hvert fald se forskellen. Om køber så vælger at ride med bid senere hen kan jeg intet gøre ved, men jeg vil gerne rådgive, da jeg som sagt kun ønsker at hun får det allerbedste!
maj 2006
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
maj 2006
Sælge seriøs hest som bidløs hest?