{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Sælge seriøs hest som bidløs hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde smiley

Jeg står og skal til at sætte min DSP tilsalg. Hun er super dygtig og meget talentfuld, men hun trives tusind gange bedre uden bid end med. Jeg rider selv med hackamore, sidepull og rebgrime. Hun bruger ryggen og går super pænt, så vil kalde vores ridning rimelig seriøs og ikke bare hygge-bidløs-ridning.

Jeg ønsker kun det bedste for hende, og vil gerne sælge hende som bidløs. Men er der overhovedet nogen som er interesseret i det? Især når hun ikke 'bare' er en hyggehest?
Skal jeg sætte prisen ned pga. det eller har det ingen betydning?

Kom med din mening smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge seriøs hest som bidløs hest?
  • #1   21. mar 2012 Du kan skræmme rigtig mange væk ved at stille sådan et krav, og synes som Christina&Lady også at det er noget pjat..
    Det kan jo bare være din ridning der ikke dur sammen med bid og hende.. Kan være det er HELT anderledes med ny ejer.

• #2   21. mar 2012 Du kan jo beskrive den som bedre fungerende uden bid, men hvis man vil ride seriøst (Hvis altså seriøs ridning = stævner), kan man ikke stille op bidløs, medmindre man går med til en diskvalificering. Selvfølgelig afholdes der stævner for bidløse ryttere, men det er ikke "seriøs" ridning i hesteverdenen. Hvis den skal sælges som springpony kan den jo godt rides i hackamore smiley

• #3   21. mar 2012 Jeg sætter det ikke som et krav, men jeg vil da vejlede køber da det fungerer bedst for HESTEN.

Hun er blevet redet af flere som har fortrukket hende uden bid, så det har intet med mig at gøre.

Jeg ønsker jo kun det bedste for min hest, derfor vil jeg gerne finde en rette køber som vil ride hende på en god måde, og jeg kan se uanset rytter at hesten trives bedst uden bid.

Jeg rider med bid på mine to andre heste, så det er ikke fordi jeg er modstander af det, men jeg ønsker mine dyr det der er bedst for dem.

• #4   21. mar 2012 Camilla: Det kan jo være at en ny ejer finder et bid hun fungerer godt på..
    Men hvis du stiller det som et krav, som du gør når du skriver sådan i en annonce, så skærer du en MEGET stor del af købere fra, hvilket ikke er smart i denne tid, hvor markedet står så stille..

• #5   21. mar 2012 Som sagt er det ikke noget jeg vil kræve, men jeg vil nævne det i annoncen, fordi jeg ønsker det bedste for hest og kommende køber/rytter smiley Jeg vil vejlede, som jeg også har nævnt!

Jeg ønsker ikke sælge hurtigt, men tage tiden og finde rette køber.

• #6   21. mar 2012 Det der er skrevet er det rene bullshit.

Det kan godt være at det skræmmer købere væk, men hvis ikke de vil behandle hesten, så den fungere bedst, skal de ikke have den. De burde slet ikke have hest hvis ikke de sætter hestens behov højest.

Skriv det i annoncen hvis ikke du vil bryde dig om det. Da jeg solgte Miss W. fik køber det at vide, nogle sagde at så ville de ikke komme og kigge på hende, men flere sagde at sådan var det jo så. Dem der endte med at købe hende fortsætte med at ride hende uden bid.

Jeg ville aldrig sælge til folk der ikke vil det bedste for hesten. Hesten fungere bedst uden bid = Ingen stævner. Hvis køber vil ride stævner må de købe en anden hest.

• #7   21. mar 2012 Camilla: Kan sagtens forstå, at du vil det bedste for din hest, men så ville jeg også prøve at sælge den i det rette forum, som f.eks hos de mere akademiske ryttere/hms ryttere/western ryttere smiley
    Der er masser af heste derude der sælges, hvor de kan det ene og det andet med og uden bid osv., som sælges for en slik, så hvis du vil det bedste må du væbne dig med tålmodighed, og så ved jeg der er et bidløst stævne i Jylland til august. Stil eventuelt op og spørg kommentatorne om ikke de vil nævne at ponyen er tilsalg smiley

• #8   21. mar 2012 Linette Christensen - Tak for svaret! Dejligt at du forstår smiley Det gav mig lidt mere mod på at sælge hende..

• #9   21. mar 2012 Er det ikke hestens behov som er vigtigst? Hvis det er oplevet at hesten fungerer bedst uden bid, så er det jo sådan det er, og det er en vigtigt at informere køber om. Ligesom så mange andre "skavanker".
    Jeg kan sagtens forstå dig, og synes du skal forsøge, det kan sagtens være den rette køber dukker op smiley

• #10   21. mar 2012 Nu har jeg været inde & se din profil, og din hest går da super med bid i munden??
    Vil ikke komme og sige du ikke skal gøre det som et krav, men synes du skal understrege det - du kender din hest det gør vi andre ikke!
    & man sælger vel heller ikke til den første & den bedste?

• #11   21. mar 2012 Er helt 100% enig med Linette.
    Hvis din hest fungere best uden bid så skal den da også sælges som bidløs hest og hvis den ny ejer vil ride "seriøst" så finder de en vej. =)

• #12   21. mar 2012 Hvis du mener at du oprigtigt ønsker det bedste for hende - så vægter du hendes behov højst. Og er altså villig til at sælge til den du mener vil behandle hende bedst - og er det uden bid, jamen så skal det jo bare i kontrakten at hesten skal rides uden bid eller sendes tilbage til dig.

• #13   21. mar 2012 Jeg kender godt til dit problem.. jeg rider selv seriøs dressur uden bid og jeg gruer for den dag min pony skal sælges....men som andre siger så skal man nok sætte den til salg i det rigtige forum med folk der deler vores interesse :)....

• #14   21. mar 2012 Christina&Lady
    Jeg tror at man ret hurtigt kan fornemme hvilke slags købere det er. Sidste sommer havde jeg en køber ude som var meget interesseret og gerne ville købe, men jeg ville ikke sælge. Da de rette kom vidste jeg at det var dem, og der gik ikke lang tid før jeg håbede de ville blive nye ejere. Der er jo ærlige mennesker derude der vil det bedste for dyrene.

Nu er foder og strøelse så noget helt andet. At sælge hesten som bidløs, og lave kontrakt på at den skal rides uden bid, er det samme som at sælge en skadet hest, hvor der bliver lavet kontrakt på at den ikke skal rides.

• #15   21. mar 2012 Frk. Hansen - Billederne er rimelig gamle smiley Hun har desværre haft en rigtig dårlig oplevelse og behandling i mellemtiden, som nu gør at hun er utrolig nervøs med bid.

Tak for jeres forskellige meninger smiley
    Ønsker det bedste for hende og har bestemt ikke travlt med salg. Jeg ville bare høre om mulighederne for salg af bidløshest smiley

• #16   21. mar 2012 HVAD sker der med jeres hoveder ?

Når ejeren skriver den går bedre uden bid, så tænker i på om hvor mange købere det skræmmer væk - forhåbentligt tænker i også på hestens ve og vel, og hvad den selv ønsker. Jesus christ.

• #17   21. mar 2012 Mit opkast xD

Jeg er da ligeglad om så hesten red med kandar, man skal da ikke begynde at mene hestene må behandles på en manér man ikke ønsker bare fordi de er solgt som du selv skriver;" Ude af øje - ude af sind.. "

Det er IKKE vejen frem for velfærd. Jeg synes det er stramt i mener sælger ikke må sætte specielle krav eller paragraffer i en evt. salgskontrakt - at hesten skal strømlines en købskontrakt synes jeg ikke kan være rigtigt.

Det er jo ligesom at ssige man sælger en bil uden automat gear - og folk mener man bør få gearet skiftet til et - fordi flere sælgere vil køre i den så xD

• #18   21. mar 2012 ltså, det er lidt som at sige, at man sælger hesten til blivende hjem. Det er det man ønsker, og det man vidergiver, men alligevel er det jo ikke altid sikkert det sker, for der kan sku ske så meget. Livet foregår jo ikke på strømlinet maner, hvor man altid ved hvad der kommer til at ske, livet er dynamisk, med op og nedture. Når det så er sagt, så synes jeg sagtens man kan skrive/sige, at hesten fungerer meget bedre uden bid, men så skal man også udbyde hesten til rette publikum, for for de fleste ryttere er seriøs ridning = bid. Derfor siger jeg som tidligere, at du skal fremvise din hest for købere der har/vil ride bidløst, som fx hms folk, westernmennesker eller akademiske ryttere, der ikke måler ridningens seriøsitet, ud fra hvor mange procenter de får på stævnepladserne, men ud fra deres fælles/personlige udvikling inden for ridning.

• #19   21. mar 2012 Altså, hestens ve og vel kommer først. Og derfor, skal de gøre som Michella siger. Prøve begge dele, og finde ud af, hvad der fungerer bedst. Det er jo forskelligt fra rytter til rytter og fra hest til hest, osv, hvad der fungerer bedst. Men jeg vil nu mene, at skrive det i kontrakten er noget pjat. smiley Så må man lade være med at sælge. Sådan som jeg ser "Ude af øje, ude af sind" er nærmere, at du jo skal sælge den til en NY EJER. Som selv skal planlægge en fremtid med hesten. Jeg ville aldrig købe en hest, som tidligere ejer "bestemte" hvordan jeg skulle ride.
    Jeg ville snakke sammen når køber er ude og prøve, og så fortælle hvordan og hvorledes mine erfaringer med hesten har været, i den tid jeg har haft den.

Det eneste jeg mener man kan skrive i en kontrakt, er noget dyrlægen dokumenteret - men der er som tidligere nævnt aldrig 100% vished over, om dette bliver holdt. Da du jo giver hesten til andre folks hænder.

Og netop derfor, skal min Raps ALDRIG sælges smiley

Men held og lykke med salget, du skal nok finde en sød rytter der vil have din pony, som deler nogenlunde de meninger til hestens måde at blvie behandlet på. smiley

• #20   21. mar 2012 Det er jo meget enkelt, tingene hænger sammen. Du kan sagtens sælge din hest som bidløs osv. Men chancen for at du får samme pris som hvis den gik med bid er lig nul!
    Hvis man vil bruge mange penge på en pony, jamen så er det for det meste for at ride stævnet eller andet, og det kan du ikke uden bid = lige meget om din pony så kan alle øvelser og har eb perfekt gang, men ikke fungere på bid, ja så søger man altså videre.
    (jeg ved dog ikke hvad du har sat ponyen til eller hvad du mener med seriøs)

• #21   21. mar 2012 Jeg spørger efter råd og erfaring. Prisen er for mig ligegyldig, skulle bare vide hvordan hun skulle vurderes. Jeg vil heller ikke sælge på en forhastet måde, har rigeligt med tid til at sælge.

Min hensigt var heller ikke at skulle skrive det i konktraken eller påkræve den nye køber at de SKULLE ride bidløs. Jeg ønsker bare det bedste for min hest, og ville derfor høre om muligheden for at sælge med henblik på at finde en bidløs køber. De kan også sagtens prøve med bid, hvis det er det de ønsker, så kan de i hvert fald se forskellen. Om køber så vælger at ride med bid senere hen kan jeg intet gøre ved, men jeg vil gerne rådgive, da jeg som sagt kun ønsker at hun får det allerbedste!

• #22   21. mar 2012 Med seriøst ridning mener jeg at hun kan gå en god dressur med korrekt bærring, og at hun ikke 'bare' er en skovturs/hyggehest smiley

• #23   21. mar 2012 Selvfølgelig vil det gøre at nogen vælger ikke at kontakte dig - men så er det heller ikke den slags købere du ønsker.

• #24   21. mar 2012 Lige præcis smiley

Kommentér på:
Sælge seriøs hest som bidløs hest?

Annonce