Regndækken med (hel)hals til sommer?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere!
Når jeg tænker på sommerens skybrud sidste år og hvor mange gange jeg har hentet en rystende hest på folden denne vinter så overvejer jeg kraftigt at skaffe et regndækken med hel hals. Enten fast eller aftagelig. Er jeg den eneste der går med de tanker/bekymringer?
-Nogle mener det er synd for hesten at gå med dækken på en varm sommerdag, men hvis det er sådan rigtig torden-lummert og virkelig regner kan hestene jo stadig sagtens fryse. Hvad siger i?
Men der findes ikke så mange af dem. Er det fordi vi ikke tidligere har haft brug for dem?
Kender i nogle gode mærker der har dem? Og vi snakker altså helt uden fyld. Til de varme sommerdage hvor hestene går på døgngræs og vandet vælter ned i flere dage...
Jeg har allerede et alm regndækken med syntes der kommer ret meget vand ind ved halsen når det virkelig går løs.
Jeg har set et fra Kimberly med løs hals men vil gerne se flere mærker
Håber i har lyst til at deltage i debatten
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Og at hesten ryster når det regner er helt normalt.. Stortset alle heste gør det bla. for at regnen kan trille af dem! Der er intet unormalt i det og de bliver IKKE syge af det..
dec 2006
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
Det eneste jeg kan komme på er Rambo duo. Der kan du tage inder dynen ud også er der intet fyld i
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 411
Og NEJ, det er sgu ikke mishandling!! Jeg vil hellere lade min hest stå med dækken, så han kan gå ude døgnet rundt, end at han skal blive forkølet og stå inde i dårligt vejr fordi han er syg...
mar 2008
Dog bør de ikke stå med de døgnet rundt, regner det skal de skiftes på, og er det sol skal de stå uden dækken..
dec 2006
Jeg ser ikke problemet i at ligge dækken på, hvis det øser ned, men hvis det er på bekostning af, at den skal stå med det hele tiden, fordi den går på døgnfold, så er det synd..
Min havde selv dækken på i sommers, da det var værst... men det er også nemt for mig at styre, når hun står på boks om natten året rundt..
mar 2008
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
Så hvis der kommer skybrud eller regn i feks to-tre dage så ville jeg ligge det på der og tage det af igen så snart vejret bliver mere stabilt.
Jer der nævner dyreplageri, så håber jeg i mener hvis hesten konstant går med det. Regndækkener er jo lavet til samme formål, altså sommervejr med byger, hvor det kommer af når det er ovre.
Jeg plejer egentlig at tænke på hvad jeg selv ville gøre:
Altså, hvis der kom en lille byge ville jeg tage en paraply (hesten vender røven imod vinden til det går over)
men hvis det tæsker ned i fire dage ville jeg nok tage regntøj på eller blive inde...
Jeg har før haft heste (og set andres heste) blive snottede og hoste om sommeren pga flere dage med regn.
Men det jeg egentlig gerne ville debatere er nok mere omkring hals på dækkenet. om i syntes der kommer meget vand ind i alm hals og om det kan betale sig og det gør en forskel med hals? Halsen vil jo aldrig være helt tæt alligevel... Eller hvad har i af erfaringer?
mar 2008
Jeg har HKM som sagt..
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
Hvis kimberly (eller rambo) ikke er på tilbud er de jo ret dyre... og når det netop er et dækken der kun skal bruges få dage på en sæson behøver det jo ikke lige være det dyreste
mar 2008
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og nu nævner du selv en tordevejrsdag... sådanne dage er det faktisk ofte ret varmt.
Og så endda et dækken med hel hals! Hvorfor spørger jeg bare?
Vil du smide et regndækken på, på en dag hvor det er særligt koldt og blæsende, så skidt da. Men hvorfor i alverden skal det have hel hals. Giv dog hesten bare en smule luft for dælen.
Hestene ER ikke lavet af glas...
Regndækken med (hel)hals til sommer??