{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Erfaring med dækkener m. linersystem? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal snart ud og investere i nye dækkener til min hest og vil i den forbindelse gerne have dækkener med liner system.

Jeg vil derfor gerne høre hvilke mærker der findes og også meget gerne din erfaringer med mærkerne ??
Indenfor f.eks. Horsewear er der jo flere forskellige dækkener, så det er en hel jungle.

Selv har jeg haft kig på Tikas 4horses sports combinator og så har jeg et godt øje til Hooks' trinity Ultimate serie. Jeg er dog bare meget i tvivl om de vil passe på min forholdsvis spinkle hoppe(hende på billedet)

Pt bruger hun uden problemer rbh sport, samt hun har et regndækken fra Avalance Pro som også sidder rigtig godt. Og det virker til at det fungere bedre med halv hals på hende ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med dækkener m. linersystem?
  • #1   27. dec 2018 Jeg bruger bare Horsewares liner under alle mulige andre dækkener, da jeg ikke vil give prisen for Horseware dækkener smiley

• #2   27. dec 2018 Jeg er nemlig også begyndt at se på andre mærker fordi jeg syntes Horsewear er alt for dyrt ??

Og jeg syntes faktisk at ideen bag trinity er rigtig god plus den har halv hals og mulighed for at sætte fuld hals på mv. smiley den er bare også dyr, samt jeg har hørt lidt om det er til brede heste

• #3   27. dec 2018
    Ja det har også godt ry - men ja, de skulle vidst være til brede heste.

Horseware lineren jeg har bruger jeg under alt fra B Vertigo, Horze, Weatherbeta og andre dækkener uden problemer.

• #4   27. dec 2018 Jeg bruger Tikas og er rigtig glad for dem, de holder faktisk utrolig godt.

• #5   27. dec 2018 Jeg har kun Horseware dækkener til min pony, og er stor-forbruger af linersystemet - jeg synes, at det fungerer upåklageligt og kvaliteten er supergod.

Vi bruger Rambo Duo og har tilkøbt ekstra linere.

For os, betyder det også, at vi kan vaske dækkenerne herhjemme uden en industrivaskemaskine smiley

• #6   27. dec 2018 https://www.premierequine.co.uk/ har 35% pt.
    De har linersystem i alle dækner.
    Yderdæknerne er dog store i str.

• #7   27. dec 2018 Sorte Slyngel: Jeg har en travhest, og jeg tror simpelthen hun vil blive for låst i et preimer equine dækken, fordi de hår så langt ned smiley De ser ellers lækre ud.

• #8   27. dec 2018 Ja de er lidt lange i det.
    Vi har en i stalden, med en hest med sjove korte ben til ellers stor krop.
    Det fungere fint.

Og de holder rigtig godt, jeg har selv en dækken terrorist smiley

• #9   28. dec 2018 Jeg har tikas. De er mega lækre og har endnu tilgode a finde en hest de ikk ligger godt på

• Travertossen
    Travertossen Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #10   28. dec 2018 Jeg bruger horseware Rambo duo med liner til min traver dame hun er også smal og jeg synes det sidder super godt på hende . Har ikke erfaringer med andre dækkener med liner da jeg fik horseware anbefalet af andre både mht pasform og holdbarhed. Jeg er super tilfreds med mit.

• #11   28. dec 2018 Jeg er rigtig glad for pasformen og holdbarheden på horsewares. Jeg har et Rambo duo (100g) med hals som jeg købte brugt for 500 kr. Det fejler ikke noget ud over at velkroen foran snart skal skiftes. Derudover har jeg et Amigo bravo på 250g og hals som jeg fra ny gav 900 kr for. De har samme pasform med v-luk foran.

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #12   28. dec 2018 Horseware er alle pengene værd. Hellere et Rambo Duo dækken end 3 billigere smiley

• #13   29. dec 2018 Jeg kan VARMT anbefale dig Trinity-serien fra Hooks smiley Min hest går ikke med andet (har dog et enkelt vinterdækken fra Horze - men det sidder altså slet ikke lige så godt)

Min hest er ret bred - så de er lidt til den korte side til ham. Rigtig ærgerligt. Men ellers er jeg MEGET glad for dem. Alt lige fra Liner til hals til regndækkenet.

Det ALLERbedste for mig er den fine ordning ved manken! Min hest tåler ikke at blive klemt, og det er SÅ lækkert der. Ingen klemt manke, men derimod dejligt tykke puder med en fin syning. Men pas på - du kommer til aldrig at gå tilbage til alm. dækner smiley

Jeg er også glad for lukningen om halsen, hvor dækkenet sidder enormt godt. Kvaliteten er rigtig god især til prisen. Dækkenet sidder aldrig skævt, og min hest har meget bevægelsesfrihed i det smiley Det er godt vandtæt smiley

Jeg er vild med det smiley Og jeg kommer ALDRIG til igen at købe dækner, der ikke har halv hals eller beskyttelse/specielle syninger ved manken smiley

profilbillede
  • #14   29. dec 2018 Anna: jeg var nemlig også forelsket mig i tanken om deres ordning ved manken smiley men jeg er desværre bare bange for at min hest bliver for smal til dækkenet(går normalt med rbh sport) det er desværre ret mange penge at give hvis det så ikke sidder ordentligt.

• #15   29. dec 2018 Ja, det kan jeg godt forstå! Var også selv meget spændt på det, for jeg bestilte det på nettet, og havde slet ikke kunne mærke på det inden eller noget.

Tror dog godt, det vil kunne passe - eks. er min jo lige det bredeste til det, og kender en, der havde en stor, men smal hest, og hun passede det faktisk også smiley

Men ja, det er altid svært, for man ved det jo aldrig 100%. Men jeg er i hvert fald ENORMT glad for de dækner smiley

• #16   29. dec 2018 Jeg er glad for horseware - har både rambo, rhino og amigo. Køb det brugt - så spare du en del penge. Rhino har jeg erfaret mig er mindst i halsåbningen, herefter kommer Rambo og sidst amigo. De sidder alle godt på mine ponyer selvom de er i forskellige bredder. Hvis din hest går med rbh sport, så gå efter amigo - det ville jeg ihvertfald

Kommentér på:
Erfaring med dækkener m. linersystem?

Annonce