2.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Hestepas! Hestepas!

Gud hvor er jeg bare sur over heste skal have det åndsvage hestepas! Papirene til det er sendt ind for længe siden, men passer er ikke modtaget.

Står nu i den situation at jeg simpelthen ikke kan have min hest mere, og i går har fundet den perfekte køber til ham, virklig "drømme køberen".

Jeg har lige snakket med videncentret og de vil intet gøre. Så nu skal vi enten transportere ham ulovligt. Eller jeg skal finde på noget akut indil passet kommer, og derefter nok finde ny køber.

Utroligt der ikke findes en midlertidig løsning, nu det er fra videncentret de er bagud!

Nogen der står i samme situation?? Jeg er både sur og trist lige nu i hvert fald!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestepas!
  • #1   13. mar 2012 Har hørt om mange, som venter flere uger på deres pas.

Hvis det var mig selv, ville jeg sku transportere hesten ulovligt.
    Det er en chance at tage, men om igen - hvor tit ser man en trailer blive stoppet af politiet? smiley

• #2   13. mar 2012 Hvis du har en form for bevis på at det er sendt så kan du jo tage det med og håbe at hvis du bliver stoppet at det er nok..
    Hvis ikke er det jo bare 7000kr i bøde smiley

• #3   13. mar 2012 Jah. Det tænker jeg også. Har endnu ikke hørt om nogen der er blevet stoppet. Men det er køberen der skal transportere hesten, så det er op til hende om hun tør tage chancen.

Syntes bare det er utroligt, at de ikke kan udskrive en eller anden form for midlertidigt bevis. :s

Har jo intet der beviser hesten er min, eller at papirende overhovedet er senddt ind..

• #4   13. mar 2012 Maria: Der udstedes ikke bøder for manglende pas endnu. Det er endnu ikke vedtaget og Landscentret ved ikke hvornår og om det vil ske.

• #5   13. mar 2012 Anna
    Sys bar jeg har hørt om flere der har fået bøde pga. manglende pas :S

• #6   13. mar 2012 ~ Cammi smiley ~: Du kunne jo have valgt ikke at sende ind i sidst øjeblik. Så havde du fået dit pas for længst smiley

• #7   13. mar 2012 Jah, det kunne jeg, Men på det tidpunkt havde jeg ingen planer om at sælge. Men grundet stress kan jeg simpelthen ikke have ham mere.

• #8   13. mar 2012 hej
    jeg har lige været ude for det samme, bare en af mine heste det skulle hentes hjem oppe fra min søster.
    jeg havde taget en kopi inden jeg sendte papirene afsted, den havde jeg med i bilen så politiet kunne se at den var chippet.
    var så uheldig at blive stoppet, manden var flink fordi jeg kunne vise at passet var sat igang,og han fortalte mig at det koster 7000 kr hvis man ikke har passet med smiley men han var flink og lod mig slippe.

• #9   13. mar 2012 Nej, der er endnu ikke udskrevet bøder for det. Og der er endnu ikke lovgivet omkring det med bøderne.

Jeg ville roligt sælge ham til køber og blir hun så stoppet og de vil se pas, så siger hun bare at det er hos landscentret.
    Så tvivler jeg meget på der vil blive gjort mere ved den sag.
    I kan jo evt. skrive hestens chipnummer og signalement ind i kontrakten, så evt. politi kan se at det er den hest det drejer sig om, hvis de virkelig vil tjekke det.

• #10   13. mar 2012 majbritt P: Det er noget han har hivet op af hatten. Han kan umuligt vide at en bøde vil være 7000,- når ikke der er lovgivet på området endnu.

• #11   13. mar 2012 anna f
    det er vedtaget :O)

• #12   13. mar 2012 og det er forresten pr. hest man har med uden :O)

• #13   13. mar 2012 Har du et link til gældende lovgivning?

• #14   13. mar 2012 Jeg havde ski bare kørt med hesten. Det er jo ikke din skyld at passet ikke er kommet endnu, og det er vel ikke videncentret der skal bestemme hvornår man skal sælge sin hest?

• #15   13. mar 2012 Nej. Men problemet ligger bare som de andre skriver i, hvis man bliver stoppet, de er jo nok ligeglade med om passet er forsinket. :s

• #16   13. mar 2012 jeg har selv lige køert ulovligt med en hest fra holstebro til fyn og der sket ikke noget, men vi kørte også om aften med hesten.
    personligt havde jeg nok også valgt at køre alligevel selv om passet ikke er kommet frem (:

• #17   13. mar 2012 (link fjernet)

• #18   13. mar 2012 majbritt P der står jo ikke bøden er 7000kr pr hest?

• #19   13. mar 2012 majbritt P: Der står da intet om bøder hvis ikke man overholder de nye regler i dit link??

• #20   13. mar 2012 Jeg har selv snakket med landscetrets besigtiger sidst hun var ude, da jeg har en hest der ikke er chippet. Og jeg ville vente emd at få den chippet, til jeg selv blev dyrlæge her i februar, så jeg selv kunne gøre det.

Så jeg spurgte hende hvad bøden ville være hvis ikke hesten blev chippet inden januar, og hun sagde direkte at der nok ingenting ville ske eftersom der endnu ikke var lovgivet på området omkring straf for ikke at overholde de nye regler.

• #21   13. mar 2012 Og at der nok ikke ville komme det det første stykke tid... smiley

• #22   13. mar 2012 det lyder også HELT VILDT med 7000kr i bøde. Altså, bliver man taget i at køre ude sele, er bøden 1500kr og et klip, så 7000kr for at transportere en hest UDEN pas, er sku da helt hen i vejret

• #23   13. mar 2012 det var hvad politimanden sagde det koster :O)
    og hvis du ringer til en det skal transpoter din hest vil han slet ikke tage dem med hvis der ikke er pas på dem og han skal have passet i bilen :O)

• #24   13. mar 2012 majbritt P nej for hesten er jo ikke hans, jeg ville heller ikke køre med en andens hest, med havde intet i mod at hente evt nyindkøbt hest, eller køre med min egen uden pas...

Hvilken politikreds stoppede dig?

• #25   13. mar 2012 majbritt P: Så har han været fuld af løgn smiley

• #26   13. mar 2012 Anna F nej Majbritt har faktisk ret. Ringede lige til nordjyllands politi. Han sagde at bøden ikke er fastsat, men at de ville bruge RIGSADVOKATEN Meddelelse nr. 2/2008, Sager om overtrædelse af dyreværnslovgivningen. Hvor bøden er 7000kr.

http://www.rigsadvokaten.dk/media/RM_2-2008.pdf

• #27   13. mar 2012 Majbritt du skal ski ha ret, nu når du har ret... Det lyder bare HELT vildt... I øvrigt var det et dumt svin jeg snakkede med smiley

• #28   13. mar 2012 mange tak :O)

• #29   13. mar 2012 velbekomme smiley

• #30   13. mar 2012 kunne heller ikke tænke mig at politiet lyver om sådan noget :O)

• #31   13. mar 2012 der gik 3 dag fra min indbetaligen af til jeg modto mit heste pas fra dtc. men de her heller ikke noget at gøre med landskontoret for heste

kh lene

• #32   13. mar 2012
    * Li.Høngård *: Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan de ville kunne flette den ind under dyreværns loven, med mindre de på en eller anden måde mishandler hesten undervejs i transporten smiley
    Så den sag tror jeg de ville tabe forholdsvis hurtigt, hvis man tog sagen i retten.
    Hvilket nok er derfor at der ikke rent faktisk er udskrevet nogen bøde på området endnu, idet de ved at sagen ikke vil holde i retten.

• #33   13. mar 2012 Lene Møller S: Det var alligevel vildt... har lige skrevet med en der ogaå skulle have pas via dtc, og der havde hun nu ventet i lidt under 6 måneder x(

Men nej det er rigtig, dtc og Landscentret har integ med hinanden at gøre smiley

• #34   13. mar 2012 ikke noget pas til min hyp, tak.

• #35   13. mar 2012 Haha Swick... den tror jeg desværre ikke du slipper udenom smiley
    Det er nemlig bare et spørgsmål om tid før der falder domsafgørelse ang. det med bøderne, og så blir det pludselig dyr at have hest smiley

Med mindre du er sikker på at du aldrig skal transportere den nogen steder, aldrig skal have de behandlet af dyrlægen og at den aldrig skal aflives eller slagtes og afhentes af DAKA, ja så tror jeg desværre ikke du kommer udenom det hestepas... så jeg ville da råde dig til at få styr på det med det samme, inden du står med en ordentlig bøde istedet for smiley

• #36   13. mar 2012 Nu får jeg vel nok på puklen, men jeg har efterhånden set en del af disse indlæg herinde, og jeg kan ikke helt se problemet...

Der er to muligheder:
    Ha orden i sagerne - det her er jo ikke kommet over en nat ;0)
    Eller gør noget andet end loven foreskriver - og betal for det!

Det giver jo ikke mening at diskutere om hestepas er en god eller dårlig ide længere - loven er vedtaget, ligesom loven om brug af seler i bilen, hastighedsgrænser osv...

Så vær lovlydig - eller tag chancen og betal hvad det koster!

Fortsat god dag til alle
    /Henriette

• #37   13. mar 2012 Helt enig Henriette smiley
    Der har været rigelig tid til at få orden i sagerne.

Og personligt synes jeg det er en god ide med hestepas, så vi kan få lidt styr på bestanden af heste i de ganske danske land.
    Og forhåbentlig færre der avler meningsløse og verdiløse stakkels føl til en håbløs fremtid, idet det nu pludselig koster min. registreringen smiley
    Tror helt sikkert at det vil være til hestenes bedste i det lange løb smiley

• #38   13. mar 2012 Anna F : Lige mine ord ;0)

• #39   13. mar 2012 jeg forstår ikke hvordan man kan få en bøde når man har bragt det i orden og sendt det ik man skulle. man kan vil ikke få en bøde hvis hesten er tippet og papiren er sendt ind. jeg kan jo ikke gøre for at de har en meget lang behandlning tid. så jeg ville sælges hesten

kh lene

• #40   13. mar 2012 Lene Møller S: Jeg tror heller ikke på de får en bøde hvis de selv kører med hesten, og hvis de blir stoppet, forklarer at passet stadig er hos Landscentret.
    De kan jo hvis de er meget i tvivl, få dyrlægen der chippede hesten til at skrive en lille lap med at passet er bestilt.

Kan godt forstå at Landscentret ikke gider hjælpe, når folk ikke kan finde ud af at bestille passet i ordentlig tid.

• #42   13. mar 2012 Sidste rettidige indsendelse af papirer var inden oktober 2011 - det stod på vinencentrets hjemmeside - lang tid i forvejen ;0)

/Henriette

• #43   13. mar 2012 Fik chippet og lavet pas d 29 dec 2011 og har ikke modtaget det endnu, så ventetiden er laaaaang

• #44   13. mar 2012 Misforstå mig nu ikke. Sys også hestepasset er en god ide. Er bare så sur på mig selv over at jeg ikke har fået det i orden. Men dengang var det jo ikke et problem for mig om jeg havde det til tiden eller ej.

Det var på ingen måde meningen det skulle diskuteres, og må også indrømme at det først er efterfølgende jeg havde forstået at jeg skulle have passet I HÅNDEN inden udgangen af 2011. Men sådan er det når man ikke læser rigtigt. Så ved godt det er min skyld..

• #45   13. mar 2012 Daka kan ikke bare lade være med at hente heste der ikke er chippet og ikke har pas. Jeg fik mine ponyer aflivet i midten af januar, hverken dyrlægen eller daka spurgte til chip og pas...

• #46   13. mar 2012 Anna f jeg kan ikke sige mere end hva politiet fortalte mig... Og da det stemte over ens med hva majbritt skriver,ja så er der vel noget om det, om den holder i retten eller ej.

• #48   13. mar 2012 Jeg ville også køre hesten uden pas i stedet for at tabe din gode køber.

Jeg tror det bruger så langt tid med en ny hestepas, fordi der er mange hestefolk som har ventet med det til "sidste dag" på trods af det var langt nok bekendt. Jeg tror ikke at det skyldes kun videncentret.

• #49   13. mar 2012 Man få en bøde vi kan har de ulovlige Tyske ECHA pas, der får man en bøde.
    Det ved jeg få sådan et havde jeg til en hest jeg købte, puls kendte 20 andre heste med det pas derfor ringede jeg til Landcenteret og det første de sagde var jeg ikke måtte kører med hestene og de pas som "pas på hesten" det ville koste mig dyrt. smiley

Men jeg havde også kørt ud med hesten uden pas, det gjorde jeg selv da jeg vente mit, da det var til opdatering sidste år smiley

• #50   13. mar 2012 • SigneKryger™ hesteløs :(; Nej men det jeg siger er at på et eller andet tidspunkt vil der falde bødestraf for ikke at have det i orden med pas på sne heste. Og til den tid vil DAKA jo nemt kunne indregistrere alle de heste de henter der ikke er chippet, og så kommer der altså en hæftig bøde kunne jeg forestille mig smiley
    Det er derfor jeg råder Zwick til at få orden i sagerne inden de når så langt smiley
    Som det er nu kan du stadig sagtens få lavet pas på din hest uden at få en bøde oveni pga. overskredet frist... men det vil ikke vare ved smiley

• #51   13. mar 2012 * Li.Høngård *: Ja politiet kan jo sagtens give det et forsøg smiley
    Tror bare de skal vælge en anden vinkel end dyreværnsloven.

Men lige meget hvad tror jeg simpelthen ikke på der er nogen politimand der vil udstedebøde til en der lige har købt hesten og hvor passet sådan set er bestilt og på vej.

• #52   26. mar 2012 Jeg ventede på mit pas fra slutn. af oktober til sidst i februar.

Kommentér på:
Hestepas!

Annonce