{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på Hø og Warp?
  • #1   8. mar 2012 hø er slået tørt græs. wrap er hø der er pakket i plast og derved gærer.

• #2   8. mar 2012 Tusind tak smiley

• #3   8. mar 2012 fodrer du med wrap, skal hesten have en del mere end hø, da der er meget vand i .

• #4   8. mar 2012 Det er ikke korrekt.. En hest skal have mindre wrap end hø, da wrap er Meget kraftigere end hø.. En hest på få alt det hø den kan spise, men ikke med wrap, da det er hårdt for maven. Heste får let tynd mave, når de får wrap. Derfor skal de have mindre wrap end hø.

• #5   8. mar 2012 den skal have mere wrap end hø da der er mindre foderværdi i wrap end hø. Nogle heste tåler dog ikke wrap i store mængder og de skal vænnes til det.
    Men det er super stråfoder til i sær ungheste

• #6   8. mar 2012 Hø har fået lov at tørre helt og bundtes derefter.

Wrap bliver pakket inden det er helt tørt.

Wrap har lavere pH end hø og er altså mere syrligt. Derfor skal man passe på det "våde" wrap
    Det indeholder for meget vand, har for få fibre og for højt sukkerindhold.
    Kan bla. forårsage kolik.

• #7   8. mar 2012
    Der er vist mange grader og fortolkninger af wrap.

Hø er der vist ingen tvivl om hvad er, knastørt græs, længere er den ikke.

Det wrap jeg køber til mine ponyer er faktisk hø som de har valgt at wrappe, fordi. Det er møgsvært at opbevare god hø uden at der går sygdom i det i form af svampesporer. Ganske enkelt fordi vores klima er blevet så fugtigt.

Wrappen har så den fordel at det bevarer foder værdien bedre end hø da det jo er i en lukket atmosfære ( gæringsprocessen starter først når der kommer ilt til) .

En tommelfingerregel siger at efter nytår så svinder foderenhederne kraftigt i alm hø, dvs hesten skal spise mere og mere for at få den samme mængde næring. En faktor man vel egentlig skal tage højde for i sit foder.

Med venlig hilsen Gitte

• #8   9. mar 2012 Sagt på en anden måde: Hø er tørt, wrap er "vådt". Heste må få alt det hø de kan spise. Wrap deriomd er meget kraftigt for hestens mave. Når en hest skal have wrap f.eks. efter at den har gået på sommergræs eller lign, så må den kun få en håndfuld på dag 1. Derefter øger man mængden lidt dag for dag. De kan nemlig få meget tynd mave af det. Faktisk er det ikke alle heste, der kan tåle wrap. Kender et par stykker. (Den ene var min egen)
    Så at de skal have mere wrap end hø, er ikke korrekt.
    Mine heste får halvt af hver.

Kommentér på:
Forskellen på Hø og Warp?

Annonce