{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.066 visninger | Oprettet:

Forskellen på hø og frøgræs? {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan man se forskel på hø og frøgræs?

Har lige hentet en balle hø som jeg fik fortalt var super godt hø men nu er der en som har sagt det er frøgræs.
Men hvordan ser jeg om det er det?

Er ikke meget for og gi min hest det da jeg mener de ikke må få frøgræs og han er meget sart med hans mave.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på hø og frøgræs?
  • #1   9. maj 2015 Den eneste sikre måde at se forskel på hø og frøgræs er om frøstandende er fulde eller tomme.
    Er frøstandende fulde er det hø (også selvom det i struktur virker groft som frøgræs. Ofte er det fordi det er hø fra 2. eller 3. Slet).
    Er frøstandende tomme er det frøgræs.
    Frøgræs er umiddelbart ikke et dårligt foder. Det er ikke noget godt primært stråfoder pga de lave foderværdier, men det er så ligeledes lavt på sukker, stivelse osv. Problemet er at det kan være virkelig svært at finde frøgræs der ikke indeholder støv og svampesporer.

• #2   9. maj 2015 Ok tak for dit svar.
    Må ud og tjekke det.

Synes umiddelbart ikke det støvede da jeg pakkede poser til ham.
    Er også kun fordi han er så sart med hans mave og kun vil ha det bedste til ham og har flere gange fået noget rigtig dårligt hø..

• #3   9. maj 2015 Det er så træls at finde ud af at høet er skidt og støvet når det er købt hjem og man åbner dem smiley
    Jeg håber da inderligt at det er hø du har fået, da prisen på frøgræs bør være væsentligt lavere end på hø

Kommentér på:
Forskellen på hø og frøgræs?

Annonce