{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Min hest spiser ikke {{forumTopicSubject}}

Nu har det stået på i næsten 10 dage. Crusador plejer at spise over 8kg wrap og hø og ca 1 kg krybbefoder. Hans bedste ven er lige blevet aflivet og han begyndte at opføre sig mærkeligt efter dette. Er det normalt at en hest sørger så længe? Jeg tjekker hans temperatur og den er normal, men han ser bare trist ud og har mistet lysten til at spise:-( dog spiser han lidt, han er heldigvis ikke stoppet helt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest spiser ikke
  • #1   2. mar 2012 har du prøvet at forkæle ham lidt? lave lidt lun mash, gå en tur med den osv. så den bliver lidt opmuntret!? smiley

• #2   2. mar 2012 Crusador er meget kræsen:-p mash kan han desværre ikke lig, men han får det mad som han altid har syntes bedst om, men han spiser aldrig op:-s nusser rigtig meget om han, da jeg selvfølgelig syntes det er enormt syndt for ham. Ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal gøre:-s
    Men tak for forslaget:-)

• #3   2. mar 2012 hmm en hest der ikke kan lide mash - det høres sjældent smiley hvilken slags har du prøvet?

Jeg synes du skulle gå en tur med den så den kan få brugt hjernen og få noget frisk luft (siger ikke at den ikke er på fold) Men lige komme ud og se noget andet og få tid med dig. Og så sørg for at få ham stimuleret fysisk og psykisk så at hesten kan komme videre smiley
    træn evt. nogle tricks og tilbyd nogle gulerødder/æbler (hvis han kan lide det) smiley

• #4   2. mar 2012 har prøvet det samme da en af mine heste blev aflivet. Jeg fik af vide af dyrlægen at jeg skulle give ham alt den mad han kunne æde. I min hets tilfælde: altså wrap ad libitum og foder 5 gange om dagen smiley Det tog en lille måned, men så kunne jeg så småt få ham tilbage på hans almindelige kost smiley

• #5   2. mar 2012 overvejet at ringe til en dyrlæge ??
    har han fået en ny ven at gå sammen med?

• #6   2. mar 2012 Har både prøvet slobber og irish mash, han kan simpelthen ik lig det hehe:-p må prøve at gå længere ture med ham så han får set noget nyt:-) han står på en kæmpe græs fold i 10 timer om dagen, men han er begyndt bare at stå og hænge i et hjørne:-s han har fået nye venner som han leger med, så håber han snart bliver gladere:-)

• #7   2. mar 2012 Line h: Har også hørt at der går en lille måned før hesten er ok, må prøve at give ham mindre potioner mad flere gange om dagen:-)

Pernille m: har lige snakket med dyrlægen, han sagde jeg skulle holde godt øje med
    Ham for han skal jo spise lidt:-)

Ville bare høre om andre har været i samme situation som mig, eller bare om nogen havde nogle gode råd:-)

• #8   2. mar 2012 godt at han er begyndt at lege lidt med dem tror ikke der er meget andet at gøre end at give ham alt den mad han kan spise og så håbe han snart får det bedere smiley

• #9   2. mar 2012 Ja håber han snart spiser rigtigt igen nu når han har fået legekammerater, men kan godt se på ham at han stadigvæk savner walter (hans bedsteven) han kigger heletiden hen mod hvor walter blev aflivet. Han så da walter faldt desværre:-(

• #10   2. mar 2012 Prøv evt betfo, men gullerødder i, det plejer de altså også at være ret vilde med smiley min hyp kan nemlig heller ikke lidt mash ...

• #12   2. mar 2012 Christine s: vil prøve at se om jeg kan få en prøve af det:-)

Josefine j: ja han ser så forfærdelig trist ud!!

• #13   2. mar 2012 Skridt nogle meget lange ture på ham, giv ham hans mad, men prøv og put lit vand i..

Hivs han ikke snart begynder og spise, så prøv og tjek hans mund, vi har en pony på vores rideskole som fik et stykke træ op i haans gane, han var trist, spiste ikke meget, bev tynd og derved også sløv og meget "slap"..

Vi tilkaldt dyrelægen 5 dage efter og hun fandt så det stykke træ han havde fået op i hans gane. 2 dage efter var han normal igen, selvf. tynd og afkraftet, men han spiste igen og fik friske øjne smiley

• #14   2. mar 2012 Hvor i landet kommer du fra?? Har nemlig noget så hvis du ikke bor så langt fra skive, kan du få noget af mig smiley

• #16   2. mar 2012 Maria h: tror det er sorg der plager ham:-s men er begyndt at give ham små potioner af hans gode mad, det hjælper lidt:-) han står desværre også skadet nu så det er begrænset hvad je må med ham:-)

Christine s: jeg står et privat sted tæt på herning:-) vil lige se om jeg kan få en prøve med betfor smiley

Cecilie e: tror også snart han begynder at spise igen, han er nu ellers ret glad for det mad som han kan lig:-) han har fået nye venner, men han står stadig og hænger:-s

• #19   2. mar 2012 Andreas l: crusador får brogårdens fase 3, noget at det bedste crusador ved:-) han elsker müslie:-) har også selv hørt om heste der sørger over venner, så selvfølgelig er det, det han gør:-) er bare frustreret over at han ikke spiser:-s så er ved ham det meste af dagen:-)

• #21   3. mar 2012 Tak:-)

Kommentér på:
Min hest spiser ikke

Annonce