{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Syg hest, dyrlæge, sikke en aften/nat... {{forumTopicSubject}}

Godaften HG'ere!

Ja sikke en aften det blev... Vi tog ponyerne ind som vi plejer ved en 16.30-17 tiden.. Bølle den ene gotlandsruss var lidt spændt men vi tænkte bare hun har blevet kold i dette vejr, hun kom ind og spiste som hun plejer og blev sig selv efter læ i stalden.. Så kom vi over her 21.30 for at putte hestene og hun stod og hang og ville ikke spise.. Tænkte det var satans og tog hende ud.. Hun var helt spændt om maven, gav hende fleece og regndækken på og så ellers ud i små regnen og gå.. Det blev lidt bedre men vi ringede til dyrlægen da hun havde 38,4 i feber... Han kunne være her om en time og kom så 23.15... Hun blev lyttet på, han havde en Arm i hende, hun fik smerte stillende og en slange i halsen fOr at få vand og olie.. Hun havde fået noget kolik, muligvis vind kolik... Åh hvor er det bare øv, dyrlægen er næsten lige kørt og hun hænger jo stadig... Skal så kigge til hende kl. 01.30 og der må hun ikke være værre end hun er nu.. Og skal igen kigge til hende kl. 05... Det blger en hård nat.. Men har smidt mig på sofaen med tv tændt og ja kigger her inde... Kan slet ikke sove når min lille pusser har det s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hest, dyrlæge, sikke en aften/nat...
  • #1   27. feb 2012 Resten kommer nu (dumme iPhone)... Men kan slet ikke have når ponyerne er dårlige..

Ja det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme ud med det...

Hvad laver jer der er oppe?? smiley

• #2   28. feb 2012 jeg har lige taget imod 3 gedekid

• #3   28. feb 2012 hov glemte selvfølgelig at skrive pøj pøj

• #4   28. feb 2012 puha lyder ikk rart, der er ikk noget værre end når de små pus har det skidt, men det er da godt du opdagede her til aften så det forhåbenlig er taget i opløbet og hun ikk skulle stå helt til i morgen tidlig..
    god bedring med hende, håber du får en rolig nat med en smule søvn smiley

Jeg er næsten lige kommet hjem fra job, har gået med hunde, så nu kan jeg slappe lidt af inden sengen kalder

• #5   28. feb 2012 Mille - ej hvor hyggeligt! smiley og mange tak smiley

• #6   28. feb 2012 Majken - det var sent! smiley men dejligt og mange tak smiley

• #7   28. feb 2012 ja du ka se dem i mit fotoalbum.
    Men nu vil jordmoderen her i seng

• #8   28. feb 2012 Held og lykke med hyppen.

Kan slet ikke falde i søvn, har måtte sige farvel til min hoppe som blev aflivet i dag, har aldrig oplevet noget så hårdt smiley

• #9   28. feb 2012 Det er bare det værste når ens babyer er syge :-((
    Jeg ligger bare i min seng (som altid) hunden snork bobler ved siden af mig :-).

• #10   28. feb 2012 Carajo HG: puha kan godt forstå du ikk kan falde i søvn, det må være hårdt at miste ;o((
    har aldrig selv prøve at miste en hest og det er en dag jeg helst vil være foruden, men der er jo ingen der levet evigt så den kommer desværre en dag :o((
    TS: jaa det er sent, men har først fri 22 eller 23 og så skal jeg jo lige sludre med kollegaerne og hjem smiley

• #11   28. feb 2012 Carajo - åh det er jeg ked af at høre! Det er aldrig sjovt, jeg håber du kommer dig! :')

Det er aldrig sjovt når de er syge eller skal sige farvel!

• #12   28. feb 2012 ihhh håber den kommer sig hurtigt smiley

jeg leger os jordmor smiley
    min maein coon har endtil videre født 3 killinger smiley

• #13   28. feb 2012 uh en lige så fantastisk dag som mig!! årh,,, sku fodre a til natten der kl 22, tania som er ifol, vil ikk spise... hmmm (i skræk og div. a tab a memori til tarmslyng i okt) skynder jeh mig ud og gå og hun gør det ene og det andet og kommer ind i sin boks (går normant i løsdrift) for tænkte det ku vække hende lidt a de andre var væk... men hjælper ikk jeg nusser og strigler lidt og pludselig kommer der igen puhhaa og hun vil nu lægge sig... ud og gå igen,.... og igen skider hun, og virker nu sådan okay, så lukker hende ud så hun kan gå med de andre, og ja som altid sætter hun lige dem på plads (man er vel ikk føre hoppen for ingen ting) og så virker tingene stille og roligt en halv time senere ca 01.30 går jeg ud og kigger og hun ligger bare lige så flad og lang foruden maven og kan ikk huske a have set hende ligge sådan så ringer til dyrlægen, men hun mener bare det er livmmoder sammentrækninger eller evt abort og det kan man ikk rigtig gør så meget ved, så jeg skal tilse hende hver ½ time og bliver hun urolig så ud og gå.... men hun og jeg er første gangs avlende og hun havde ikk feber eller noget, virkede bare lidt kolik agtigt uden a være det og jeg har tilset hende hver ½ time a frygt for gentagelse a memorie, og hu ligger og sover skiftevis i brystleje og fladt på siden...

aldrig har jeg været SÅ træt og nervøs og bange som jeg stadig er nu her halv 6 om morgen...

• #14   28. feb 2012 <b>DSPHM - Guldklumpen!<3 .</b>
    Pu ha hvor skrækkeligt.. Går det bedre nu?

• #15   28. feb 2012 Hold da op..
    Jeg var også ude og gå med en syg pony her i går aftes! Malle havde det virkelig skidt; hun ville ikke spise og hun ville ikke gå - så hun smed sig flere gange. Vi ringede efter dyrlægen omkring kl. 20.15, og han var der en halv time efter. Han gav hende noget smertestillende og noget "løsgørende" til tarmen, men Malle er virkelig ikke glad for nåle/indsprøjtninger, da hun har haft mange dyrlæge besøg i de sidste 4 uger.. Derudover gav dyrlægen hende noget beroligende for at kunne undersøge hende med den der slange (som jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu), men hun reagerede næsten allergisk på dét beroligende på trods af at hun kun fik halv dosis af hvad dyrlægen normalt ville give - hun stod og næsten gispede efter vejret, så dyrlægen turde ikke at bruge slangen af frygt for at kvæle hende..

Men han sagde at det smertestillende ville virke til i morgen, også måtte vi ringe til vores egen dyrlæge, hvis hun stadig var dårlig..
    Men lige nu lader det til at hun har det bedre.. smiley

Men god bedring til jeres! Jeg håber de snart bliver friske igen.. smiley

• #16   28. feb 2012 Hun var i bedring allerede der 01.30, men havde intet afleveret i boksen... Og intet vand drukket... Igen kl 05.30 var hun som halv to.. Hun virker meget meget sulten men i følge dyrlægen må hun kun få håndfulde hø...
    Vi skulle så have vaccineret en lille pony, så dyrlægen kommer og kigger til hende her engang i formiddag! Håber ikke hun er dehydreret igen smiley

• #17   28. feb 2012 DSPHM - Guldklumpen!<3 .

Puha det er bare ikke rart.. Min lider også af vindkolik - eller gæringskolik..
    Han får tilbudt hø til at få gang i det også bare ind i boksen så der adgang til vand...

Men han ser bare så sølle ud når det er.. Står bare helt stille, hænger med hovedet og vil bare helst ikke røre sig..
    Det har hjulpet med roepiller, det har givet lidt balance i mavsen smiley

Min har altid kommet sig, kan jeg berolige med og han har haft det et par gange i løbet af sit liv, så kender proceduren... Men første gang var jeg bare helt ude af den, men lille skat...

• #18   28. feb 2012 tania så ud til a få det bedre her ved 5 tiden... men kl 7. så hun skidt ud igen og var ude og longere igen, og nu har hun ligesom bare sovet lige siden enten på siden eller alm...

ved ikk hvor meget første gangs hopper reagere men hun gør da ihvertfald kraftigt..

• #19   28. feb 2012 smiley Wedes palomino smiley .

Håber hun kommer sig helt og der ikke sker noget med følle..

• #20   28. feb 2012 Det er aldrig sjovt at have en syg hest.. Det har jeg også prøvet.

Jeg fik min hest i starten af august i 2011, og den sidste weekend i august skulle vi afsted til stævne i Aaalestrup. Det var mit første stævne hvor jeg skulle klre mig selv. Dvs. jeg skulle sove i vores hestetrailer og jeg skulle selv klare det hele. Jeg havde glædet mig i utrolig lang tid. Da vi så endelig kom derud, gik mig og min mor ind og meldte vores ankomst, og min far blev ude ved Milano. Ligepludselig kom min far løbende og sagde at vi skulle ud og tage den hest ud af traileren, og det skulle være nu. Det var så fordi Milano ligepludselig var begyndt at skabe sig inde i traileren, han havde nær smadret den. Så fik vi ham ind i en boks, og fandt lidt hø til ham. Det ville han ikke have, han stod bare og skrabte med forhovene ned i asfalten. Så fik jeg en fornemmelse af, at der var noget galt, så vi ringede til den lokale dyrlæge. På det tidspunkt var klokken 22. Så kom dyrlægen ud og så på ham. Det viste sig at han havde fået blindtarmsforstoppelse, og vi fik afvide at det var svært at helbrede. På et tidspunkt snakkede dyrlægen om at få ham indlagt på et dyrehospital. Jeg var fuldstændig ude af den. Han fik lidt over en halv liter olie ned i maven, og han fik smertestillende. Det smertestillende ville kun vare i højst et par timer, så vi skulle skynde os at læsse ham, og så komme hjem på rideskolen med ham. Så det gjorde vi. Vi ankom til rideskolen ved 23.30 tiden. Min far kørte hjem, og så blev min mor og jeg der hele natten og gik med ham. Heldigvis blev det bedre i løbet af weekenden, og da weekenden var slut, var han rask igen smiley

Held og lykke med din hest, håber den kommer sig smiley

• #21   28. feb 2012 Puha nogle oplevelser i andre osse ha været eller er i!

Men nej det er aldrig sjovt når de små kræ er syge! Har haft dyrlæge til min igen her til formiddag, vores egen dyrlæge og hun var i bedring. Må nu få hø og så kom hun på fold så hun kan røre sig! smiley

• #22   28. feb 2012 altså efter a have sovet lidt kom jeg derud igen, der lå hun bare i brystleje, og vil gerne spise, men hun er meget træt...

og føler mig så magtes løs...

• #23   28. feb 2012 Ja, man kan ikke rigtig gøre noget og man bliver så frustreret af det!

• #24   28. feb 2012 Ma kan se resultatet af min aften på min side(-:

Kommentér på:
Syg hest, dyrlæge, sikke en aften/nat...

Annonce