{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestene og jeres økonomi!
  • #1   24. feb 2012 Dyrlæge og smed koster det samme for pony som for hest.. Bare lige så du ved det smiley

• #2   24. feb 2012 Smed og dyrlæge koster da det samme for en pony?

Jeg har heste, opstaldningen er i alt 1450 med hø.

Foder til hver hest: 150 kr.

smed: den ene har 4 sko, det er 800 kr hver 7. uge. Den anden skal bare beskæres, det er 300 kr.

Dyrlæge - det kommer an på, hvor meget man går op i sin hest. Hvis den ikke er syg, kan du godt nøjes med vacc. For en hest gav jeg ca. 800 kr.

Ellers er der tandlæge, det koster her 1300. Evt. kiropraktor, fys, massør etc.

Udstyr og tilskudsfoder er den dyreste post for mig pt.

• #3   24. feb 2012 smed og dyrlæge er svært at beregne på forhånd..

i opstaldning - hø - foder, koster min pony ca. 1800-

• #4   24. feb 2012 Smed det er forskelligt fra hvad man vælger det kan være alt fra 400 - 700 for en beskæring, og en vaccine koster hvis omkring 800 kr.
    Jeg kom af med ca 2000 i måneden, og det indholdte, foder, halm, ridehal også ind og udlukning.
    Også købte jeg hø og noget andet foder ved siden af selv også.

Også hvis man ca lægger 300 til side hvert måned, som
    ku dække uforsigle udgifter.

Så brugte noget ca 2700-3000 kr hvert måned alt i alt. Og det med det jeg lagde til siden af for en sikkerheds skyld

Også kommer udstyr ved siden af også, så ja det ikke billigt at have hest, hvis den bare skal stå et nogenlunde ordenligt sted

• #5   24. feb 2012 Alle mine penge inkl. SU og arbejde... Jaja, hesten har bare at være tilfreds.

• #7   24. feb 2012 Jeg bruger nok i gennemsnit 2000 kr. om måned på hest, og det kan nok ikke gøre det når jeg først kommer til at regne på det smiley

1450 kr. bruger jeg på opstaldning om måneden.. Derefter er der jo smed (4 sko), dyrlæge (vacciner, tænder), udstyr (indkøb af sadel, hovedtøj, gamacher, bandager mm.), stævner (startgebyr, evt. opstaldning), forsikring (4000 kr. om året - livsforsikring + anvendelig + sygeforsikring)..

Det kommer rigtig hurtigt til at løbe op smiley

• #8   24. feb 2012 Jeg bruger 1100 kr. på smed hver 8. uge. Bruger ca. 1500 på vaccination og tandraspning 1 gang årligt. (i år er det dog 3 vaccinationer, efter de nye regler) Ellers har jeg kun haft dyrlæge til ham 1 gang udover, til ca. 1100..
    Så er der jo opstaldning, foder, undervisning, stævner, forsikring.

• #9   24. feb 2012 Jeg ligger fast 2400 kr til side til mine heste. Har en ridehest på 5, og en plag på 2. Jeg giver 1800 for opstadling for dem begge.

Min undervisning bliver ikke taget ud af de 2400, det kommer ved siden af. + hvis der kommer høje uforudsete udgifter bliver de også taget fra en anden konto, hvis de ikke står på hestekontoen

• #12   24. feb 2012 Mangler virkelig en "synes godt om"-knap!! smiley --> Sabine :

• #13   24. feb 2012 Giver 6970 for 5 heste og det er fuldpas..

Cleo går med 4 ringsko + beskæring = 1815

Troja beskæring = 375

Cassie går med 2 forsko + beskæring = 460

Blue og Zorro beskæring = 750

• #15   24. feb 2012 Min koster 1450kr for opstaldning inkl. foder, hø og halm.
    Smed 600kr. hver 7 .uge.
    forsikring kan jeg ikke huske på stående fod.
    Synes helt klart det er de uforudsete udgifter der æder budgettet, min har fx næsten lige haft kiropraktor, det kostede 3000kr.
    Så kan man bruge formuer på saltsten, nye strigler, økozon kur (hvis man har eksemhest), nyt udstyr til sig selv, beklædning mv. osv osv.
    Men det er det værd for mig smiley

• #16   24. feb 2012 Vi bruger 200-700 kr på den store kat III (alt efter om det er en måned hvor de skal ha smed, dyrlæge osv) og en smule mere på den kat II vi låner.

• #17   24. feb 2012 Har lige lavet min egen udregning. (-:

På vores rideskole koster det 1750 at have opstaldning (inkl. foder og halm og selvfølgelig vand), her skal vi have undervisning 1 gang om ugen, 100 kr. hver gang. Dvs. 400 om måneden. Springundervisning er også 4 gange om måneden, så også 400 kr.
    Smed hver 8. uge 800. Og beskæring 2-3 gange om året, 300. Vaccine 300 kr. Så er der selvølgelig selve hesten og udstyret. 250 kr. for leje af trailer, hvis jeg evt. skulle starte stævner. Og så er der jo også for selve stævnet. Tandraspning 1300 kr, og så er der div. udstyr (strigler, ting til mig mm.) + pludselige dyrlæge besøg.

Pyha! Det blev 37000 om året ca.. divideret med 12, 3083 kr. om året.

ja... bare sådan ca.. (-:

Kommentér på:
Hestene og jeres økonomi!

Annonce