{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Opstaldning pris?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 opstalder hjemme ved mig pt. De giver 500 kr. pr. hest i sommerperioden og 1000 kr. om vinteren. For de 500 kr. til ser jeg hestene hver dag og sørger for vand, til ser hegn osv. For de 1000 kr. foder jeg morgen og aften (med foder fra Horselux), de får hø (tilpasset efter hesten), lukker hestene ud og ind (der er halm/frøgræshalm/hø på fold), muger ud (de står på spåner), vi har en nyanlagt ridebane med spring materiale, skifter dækkener hvis det skulle være nødvendig osv. Ejerne skal ikke gøre andet end at ride deres heste.

Mit spørgsmål er nu er det for billigt????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning pris??
  • #1   22. feb 2012 Hold da op jeg ville gerne have hest stående hos dig smiley

• #2   22. feb 2012 Altså jeg får det samme der hvor jeg står, plus der er ridehal smiley
    Også får de wrap ud på marken gange flere om dagen.
    Jeg giver 300 kroner sommer som vinter smiley

• #3   22. feb 2012 Jeg syntes det er billigt smiley

• #4   22. feb 2012 ja det ville jeg godt nok også gerne da! smiley

synes det er meget meget billigt smiley

men hvis du kan få det til at hænge sammen og du selv føler dig tilpas med det, så skal du gøre op med dig selv om du evt. vil miste kunder ved at skære ned på de ting du gør eller sætte prisen op.. smiley

men hvis du godt kan lide det og ikke gør det for at tjene på det, så er det vel også fint smiley

• #5   22. feb 2012 Se det tænkte jeg nok....... Men jeg er simpeltehn for god af mig....

• #6   22. feb 2012 når foder og hø er inkluderet, så synes jeg det er for billigt, i forhold til hvad du gør for dem smiley jeg ville sige 1500 inkl. alt, hvis de har hø ad lib. smiley hø og foder i sig selv er mindst 500-800 kr til en forholdsvis nødsom og billig hest smiley jeg giver selv 700 for min i foder og hø om måneden. og mit opstaldningssted koster 600 kr pr md. med alle de ting du skriver, minus hø og foder, og så er der ikke noget på folden, da der er lidt græs at nippe i, og så står de på tørv smiley

• #7   22. feb 2012 til den billige pris, ville jeg elske at stå opstaldet hos dig med hesten! smiley

• #8   22. feb 2012 Men hvor ligger vi så henne pris mæssigt???
    Jeg har faktisk ikke regnet helt på om det nu kan løbe rundt (men det er jo min egen fejl)

• #9   22. feb 2012 Jeg giver 1150 kr om måneden pr hest. Jeg får ind og udluk og der bliver fodret 2 gange om dagen med mit eget foder og så får de 4 kg wrap. De siger så at de også sørger for vand men nu har mine stået uden vand lidt for tit så det sørger jeg selv for og jeg skal selv sørge for at køre halm ud på folden til dem

• #10   22. feb 2012 Jeg har en opstalder som har en hest og en shetlænder stående hos mig. Incl. de samme ting, dog wrap på fold, for den samme pris...

• #11   22. feb 2012 Giver 1400, inkl, foder, wrap, udmugning, ing og udlukning... der er kun udendørsbane....

Syntes dit lyder meget billigt, og jeg ville da nok finde lommeregneren frem, da det jo ikke er billig foder / strøelse du bruger smiley

• #12   22. feb 2012 hvor mange kg. foder får de pr. dag, og hvad er indkøbsprisen?
    det samme med hø? og spåner.... puuha, de er dyre..

• #13   22. feb 2012 Foder får de som udgangspunkt det vejledende, men skal de have mere ja så får de det. Hø får de 2 kg. pr. 100 kg. hest (ca), træpiller ja der får de selvfølgekig også så det passer........

Foderet forhandler jeg selv, træpiller forhandler min mand, hø har vi selv lavet....... men det koster alligevel, da vi jo bruger tid udover prisen.

Jeg må have gang i lommeregneren.......

• #14   22. feb 2012 Til det er i Jylland synes jeg ikke det skal være dyre..
    Der hvor min hest stod der betalte man 1500 om sommeren og 1800 om vinteren og der var:

Fodring morgen og aften inkl. foder.
    De strøede hver morgen og gav hø, begge dele inkl.
    Så blev de lukket på fold og lukket ind igen.
    Der blev muget ud med maskiner hver 3. uge.
    Der er 2 store ridehaller, 2 udendørs ridebaner, samt springbane.
    Skov lige i baghaven med ridestier.
    opvarmet sadelrum og mulighed for at få vasket og tørret dækkener.
    Underviser i både spring og dressur knyttet til stedet..

Og det er i midtjylland.. Så synes din pris passer fint nok, men bør bestemt ikke være dyre..

• #15   22. feb 2012 Det tror jeg lyder fornuftigt smiley selvom du har tingene inde til en billigere penge render det op alligevel, som skrevet giver jeg 1400, de står på halm ( jeg er dog ligeglad ) foder er hjemmeblandet, wrap, og så servicen.. og det er jeg ganske tilfreds med! ( drømmen ville jo være det kunne fåes til 200 kr. men har selv haft stald og ved hvad det koster )

• #16   22. feb 2012 Det afhænger helt af hvor i landet det er, men det lyder forholdsvis billigt smiley

• #17   22. feb 2012 Måske prisen er fair, men så skal de selv til at gøre noget mere selv.....

• #18   22. feb 2012 Berit: Måske du kunne lave sådan en fold og staldordning, hvor der er to der har vagt i weekenden, hvor de skal komme og strø og lukke ind og fodre til aften, hvor du kun skal fodre om morgenen og lukke ud..

Og så skift lidt mellem makkerpar i de weekender..
    og så kunne du måske også sige de selv skal tage hesten ind om aftenen, med mindre de har en anden aftale med dig eller en af de andre.

• #19   22. feb 2012 Sanne... ja det var da en mulighed

• #20   22. feb 2012 Tøsen... jeg synes de skal stå på halm, men manden synes vi skulle prøve træpiller. Så det har vi kørt med siden jaunar. Jeg synes halm er mere hyggeligt, selvom de har halm som de kan spise af selvom de står på træpiller.

Men du har ret.... det løber op alligevel smiley

• #21   22. feb 2012 Jeg giver 2300 kr i måneden i privat stald....

Der bliver fodret 3 gange om dagen, og de får hø de 3 gange også.
    Skal selv ordne boks...

De bliver lukket ud og ind i hverdagen...

Har en 20*60 ridehal, og en helt ny stald..

Men ihhhhhgrrrrrrrrrr!!!!!! jeg sys det er dyrt!!

• #22   22. feb 2012 Det er billigt! smiley

• #23   22. feb 2012 jeg ville tage 1500 for det,det jo ikke fair at du skal tabe penge og gå og ordne deres heste for ingenting,så går det sjove også sådan lidt af siger ikke man skal tjene på det,men lidt overskud er rart for ens arbejde

• #24   22. feb 2012 nu med den smukkeste stjerne på himlen.... Jeg begynder også at synes det er træls, og det er jeg lidt ked af for jeg elsker jo de heste. Og jeg elsker at være sammen med dem, men nogen gange drukner det hele ved alt det stald arbejde der er. Enten skal priserne sættes op eller også må de selv igang med stald arbejde og udmugning, ud/ind tournus.... osv.

• #25   22. feb 2012 Så er det bare med at drøfte det med opstalderne - det er altså helt fair smiley
    Du kan jo sige at de 1000 kr så er for selvpas, og evt. 1500-1700 for fuldpas?

• #26   22. feb 2012 Synes nu prisen er meget fair, vis du ikke skulle gøre så meget! Lad dem selv muge ud og evt lukke ind selv, eller få en turnus. Det dæleme sur-r**, at skulle gøre alt dette, og især om vinteren!

• #27   22. feb 2012 Lav en basis pris og så koster det væsentligt mere hvis du skal muge strø skifte dækkener osv. Det tager jo tid alt sammen.

Kommer også and på om du bor jylland eller sjælland hvor dyrt billigt det er. Men halmpiller er dyre. vi har poser med i vores pris. Men jeg køber mellem 3-8 mere om måneden som jeg selv betaler til stalejeren fordi jeg ønsker en mere tør boks. Kan du også gøre 36kr per pose løber hurtigt op i mange penge.

Men regn på det og snak med de opstaldet

Kommentér på:
Opstaldning pris??

Annonce